Toyota s novom markom Century napada najviše tržišne segmente

Na sajmu u Tokiju japanski proizvođač potvrdio je da legendarno ime Century postaje samostalna marka, pozicionirana iznad Lexusa, s ciljem konkuriranja najprestižnijim svjetskim brendovima

Autonet.hr petak, 31. listopada 2025. u 16:15

Toyota je na sajmu Japan Mobility Show 2025 službeno potvrdila da njihov Century postaje zaseban, ultraluksuzni brend. Ovim potezom, Century se kao marka pod krovom Toyote pozicionira iznad Lexusa i postat će vrhunac ponude japanskog proizvođača, s ambicijom da se natječe s tradicionalnim liderima na tržištu ultraluksuznih automobila kao što su Rolls-Royce ili Bentley. Budućnost nove marke predvodit će model Century Coupe, predstavljen kao koncept na sajmu.​​

Odluka o izdvajanju Centuryja u samostalnu marku potekla je od predsjednika uprave Akija Toyode. "Century nije samo još jedan brend unutar Toyota Motor Corporationa. Želimo ga njegovati kao brend koji donosi duh Japana – ponos Japana – u svijet", izjavio je Toyoda prilikom predstavljanja.

Iz povijesti u budućnost

Ime Century prisutno je od 1967. godine, kada je predstavljena luksuzna limuzina namijenjena prvenstveno japanskim dužnosnicima i carskoj obitelji.​ Ta je marka dugo bila rezervirana isključivo za japansko tržište, a druga od tri dosadašnje generacije ostala je upamćena kao jedina Toyota koja je ikad bila pokretana V12 motorom. Globalna ekspanzija započela je tek 2023. godine lansiranjem SUV modela, a sada, kao neovisni brend, Century ima cilj spojiti tradicionalnu japansku vještinu izrade s modernom tehnologijom. Simbol brenda je feniks, koji se, prema japanskoj mitologiji, pojavljuje samo kada u svijetu vlada mir.​

Konceptni Century Coupe predstavljen je kao predvodnik nove ere. Riječ je o coupeu s dvojim vratima i prostorom za samo dvije osobe, što predstavlja odmak od dosadašnjih limuzina i SUV-a. Vanjski izgled obilježava upečatljiva jantarna boja za koju Toyota tvrdi da se sastoji od čak 60 slojeva laka. Unutrašnjost je konfigurirana na jedinstven način – vozačevo sjedalo odvojeno je od ostatka kabine drvenom konzolom i svjetlosnom pregradom koja izgleda poput crvenih laserskih zraka.​

Dizajn i vizija

Dizajn interijera uključuje futuristički upravljač, digitalne instrumente i suvozačevo sjedalo pomaknuto daleko unatrag kako bi putnik uživao u maksimalnoj prostranosti. Zanimljivo je da koncept nema vanjske retrovizore ni stražnje vjetrobransko staklo. Iako ključni tehnički podaci, poput pogonskog sklopa i datuma izlaska na tržište, još nisu otkriveni, nagađa se da bi serijsku verziju mogao pokretati V6 plug-in hibridni sustav.​

Uz konceptni Coupe, na sajmu je prikazano još nekoliko vozila iz obitelji Century, uključujući sportsku GRMN verziju, "Tailor Made" izdanje SUV-a u potpuno crnoj boji te restaurirane klasične limuzine. Time je Toyota jasno pokazala da namjerava izgraditi Century kao marku koja će ponuditi najvišu razinu personalizacije i ekskluzivnosti, ciljajući sam vrh svjetskog automobilskog tržišta.​