BYD-jev Yangwang U9 Xtreme odvezao krug na Nürburgringu ispod sedam minuta
Najbrži električni superautomobil na stazi Nürburgring Nordschleife odnedavno više nije Rimac Nevera, već novi kralj brzine porijeklom iz Kine, superautomobil Yangwang U9, koji već drži i brzinski rekord
Yangwang U9 Xtreme već se istaknuo kao novi najbrži automobil na svijetu, a na taj se uspjeh nadovezuje i nova vijest perjanica BYD-jeve luksuzne marke. Njihov električni superautomobil dodatno je pomaknuo granice performansi, pa je, samo mjesec dana nakon što je na testnoj stazi ATP Papenburg postavio svjetski rekord u najvišoj ostvarenoj brzini (čak 496,22 km/h), ostvario i najbrži krug za električne supersportske automobile ikada zabilježen na stazi Nürburgring.
S trona skinuo Neveru
Iz BYD-a kažu da njihov tim inženjera još od srpnja 2024. godine provodi testiranja na stazi Nürburgring Nordschleife, dugoj 20,832 km, a golemu količinu podataka prikupljenih tim testiranjima upotrijebili su u razvoju modela U9 Xtreme. Rezultat toga je i službena potvrda rekorda postignutoga 22. kolovoza 2025. – U9X napravio je krug po "Zelenom paklu" Nürburgringa za 6:59,157 minuta i tako "skinuo" pet sekundi s prethodnog rekorda električnih supersportskih automobila, koji je držala Rimčeva Nevera.
Osim što je prestigao Neveru (Nevera R još nema službeno vrijeme na Ringu), Yangwangov je model postao prvi automobil u kategoriji električnih vozila koji je krug odvezao za manje od sedam minuta. Za upravljačem je bio Moritz Kranz, iskusni njemački vozač koji je u svojoj karijeri u GT natjecanjima na iznimno izazovnom Nordschleifeu odvezao više od 10.000 krugova.
Stella Li, izvršna potpredsjednica marke BYD izjavila je: "Predani smo pomicanju granica onoga što možemo ostvariti tehnologijom, a Nürburgring predstavlja legendaran izazov i za automobile i za vozače, tako da nimalo ne čudi da naši inženjeri tamo nastoje ostvariti svoje snove. Čestitam cijelom timu na ovom fenomenalnom ostvarenju. U9 Xtreme, uskoro dostupan u ograničenoj seriji, dokazao je da nije najbrži automobil na svijetu samo na ravnom potezu, nego da raspolaže performansama i dinamičkim osobinama koje mu omogućuju da ostvari rekordno vrijeme čak i na stazi s najrazličitijim konfiguracijama zavoja."
Proizvodi se 30 primjeraka
U9 Xtreme konstruiran je na prvoj serijski proizvedenoj ultravisokonaponskoj platformi napona 1200 V pokretanoj četirima motorima vrhunskih performansi, od kojih svaki može ostvariti i do 30.000 o/min. Njegova ukupna snaga iznosi više od 3000 KS. Tako omjer snage i mase iznosi 1217 KS po toni, čime je podigao letvicu u pogledu performansi.
U9 Xtreme koristi istu platformu e⁴ Platform i inteligentni sustav za nadzor kretanja karoserije DiSus-X kao i već postojeći Yangwang U9, uz dodatnu prednost što na inovativan način primjenjuje taj sustav na trkaćim stazama i tako uravnotežuje performanse potrebne za ostvarivanje najviše brzine s osobinama potrebnim za ostvarivanje najbržih vremena kruga.
Kako bi se nosio s legendarnom stazom dugom preko 20 km, poznatom po strmim usponima i spustovima te zahtjevnim zavojima, U9 Xtreme opremljen je potpuno novim sustavom hlađenja, novim karbonsko-keramičkim kočnicama koje koriste i titanijsku slitinu te semi-slick gumama GitiSport e·GTR² PRO razvijenim u suradnji s proizvođačem Giti.
U9 Xtreme uskoro će biti dostupan u ograničenoj seriji od 30 primjeraka.
