Turbo električni romobil mogao bi "potegnuti" i preko 160 km/h

Britanski startup Bo predstavio je trkaći prototip električnog romobila Turbo, koji ima za cilj dosegnuti brzinu od barem 160 km/h i postati najbržim na svijetu te se upisati u Guinnessovu knjigu rekorda

Autonet.hr nedjelja, 20. srpnja 2025. u 09:00

Britanski startup Bo, koji si je za misiju postavio stvaranje najsofisticiranijih električnih romobila na svijetu, podigao je letvicu predstavivši svoj najnoviji koncept – Turbo. Ovaj trkaći električni romobil nadogradnja je njihovog komercijalnog gradskog modela M, a pomiče sve dosadašnje granice, prije svega postižući maksimalnu brzinu od 160 km/h, čime se pozicionira kao najbrži romobil na svijetu.

Osnivači tvrtke, Harry Wills, bivši inženjer Williamsove momčadi Formule 1 i Oscar Morgan, s iskustvom iz tvrtke Jaguar Land Rover, unijeli su svoje bogato znanje iz automobilske industrije u svijet mikromobilnosti. Njihova vizija nije samo stvaranje brzih vozila, već i redefiniranje percepcije električnih romobila kao sofisticiranih i visokotehnoloških prijevoznih sredstava. Svoj Turbo namjeravaju upisati i u Guinnessovu knjigu rekorda.

Bugatti među romobilima

Za razliku od njihovih uobičajenih i komercijalno dostupnih romobila, Turbo je dizajniran kao demonstracija sirove snage i inženjerske inovacije. Izgrađen na čvrstoj aluminijskoj šasiji, model se može pohvaliti s dva motora s izravnim pogonom koji zajedno isporučuju vršnu snagu od 26,8 konjskih snaga (20 kW). Ona mu omogućava ubrzanje kojim, kažu, može parirati superautomobilima. Kako bi se osigurala stabilnost pri ekstremnim brzinama, tvrtka je razvila poseban sustav upravljanja i gume osmišljene upravo za ovaj model, sposobne izdržati velika opterećenja i brzine.

Turbo romobil trenutačno je tek trkaći prototip i (srećom) nije namijenjen za javne prometnice, tehnologija razvijena za ovaj model nagovještava budućnost serijskih električnih romobila. Iz tvrtke Bo ističu kako im je cilj iskoristiti znanja stečena na ovom projektu kako bi unaprijedili sigurnost, performanse i izdržljivost budućih modela namijenjenih široj publici. S baterijskim kapacitetom od 1,8 kWh trebao bi imati domet od čak 240 km na jednom punjenju. Kao zabavnu činjenicu, iz tvrtke ističu da, zahvaljujući iznimnoj snazi i maloj masi, ima veći omjer snage i mase od superautomobila Bugatti Veyron.

Jednom kad bude testiran i unaprijeđen, Turbo bi možda mogao "povući" i do 200 km/h, nadaju se osnivači. Ne namjeravaju ga, kažu, proizvoditi u velikim količinama, ali bi ga mogli ponuditi odabranim kolekcionarima – početna cijena bit će 27.500 eura, a prve isporuke najavljene su za sljedeću godinu te će koincidirati s utrkom Formule 1 za Veliku nagradu Španjolske, koja će se tada premijerno voziti u Madridu.