Električni XC 40 ubrzava sam od sebe? Vlasnici pokrenuli kolektivnu tužbu

Više od stotinu vlasnika električnog Volva XC40 Recharge pokrenulo je kolektivnu tužbu u SAD-u, navodeći ozbiljne sigurnosne propuste, uključujući i problem nenamjernog ubrzanja.

Autonet.hr nedjelja, 20. srpnja 2025. u 02:14

Neposredno nakon upozorenja američke agencije NHTSA vlasnicima određenih plug-in hibridnih i električnih modela da prestanu koristiti 'B mode' (vožnja jednom papučicom) do softverskog ažuriranja, Volvo se sada suočava s ozbiljnom kolektivnom tužbom. Prema navodima koje prenosi Carscoops, tužba se odnosi na sigurnosne probleme kod potpuno električnog modela XC40 Recharge.

Naime, tužba, podnesena inače u SAD-u, tvrdi da ovaj kompaktni SUV pati od ozbiljnih nedostataka, uključujući nenamjerno ubrzanje, što dovodi u opasnost i vozače i putnike. Više od stotinu vlasnika pridružilo se tužbi, koja zahtijeva suđenje pred porotom i navodi da je Volvo znao ili je morao znati za postojanje ovih problema.

U središtu pritužbe je glavni tužitelj Robert M. Becker, koji tvrdi da XC40 Recharge može neočekivano pojuriti prema naprijed, trzati ili ubrzati bez namjere vozača. Prema podnesku, ovi se incidenti najčešće događaju pri malim brzinama, prilikom promjene stupnja prijenosa ili tijekom korištenja načina vožnje s jednom papučicom. Becker ističe da ovi kvarovi predstavljaju "značajan rizik od nesreće, ozljeda ili materijalne štete" te da Volvo nije poduzeo odgovarajuće mjere.

Tvrdnje o prethodnom znanju

Tužba navodi da je Volvo znao za problem ili je bio krajnje nemaran što nije znao, na temelju predprodukcijskih testiranja, pritužbi potrošača (uključujući i one za mehanički srodan Polestar 2), izvješća iz ovlaštenih servisa, internih inženjerskih procjena i podataka od NHTSA-e. Unatoč tome, proizvođač je optužen za umanjivanje ili prikrivanje punog opsega problema. U tužbi se dalje tvrdi da su Volvovi opozivi bili "djelomični i nepotpuni".

Glavni tužitelj unajmio je 2024 XC40 Recharge 13. rujna 2024. i tvrdi da je doživio više slučajeva naglog kretanja i trzanja vozila tijekom normalnog rada. Manje od mjesec dana nakon preuzimanja električnog SUV-a, morao ga je odvesti u ovlašteni Volvo servis radi dijagnostike i popravka.

Neadekvatni opozivi

U tužbi se ukazuju na dva opoziva koja je Volvo izdao u SAD-u. Prvi se odnosio na softversku grešku koja je mogla dovesti do iznenadnog gubitka pogona na modelima XC40 Recharge, ali prema tužbi, nije riješio dublje nedostatke u upravljačkoj logici. Drugi opoziv ciljao je na modele iz 2021. i 2022. godine zbog rizika od ulaska vode u kabelski snop senzora papučice gasa. Tužitelji tvrde da je ovaj opoziv bio previše uzak, ostavljajući slične nedostatke u drugim vozilima neriješenima i ne ispravljajući temeljni problem.

Becker stoga tuži Volvo zbog kršenja Zakona o pravnim lijekovima za potrošače, Zakona o nepoštenom tržišnom natjecanju, Zakona o lažnom oglašavanju, prikrivanja prijevare i nepravednog bogaćenja. Tužitelji traže kombinaciju kompenzacijske i kaznene odštete, kao i restituciju, povrat nezakonito stečene dobiti te sudsku mjeru usmjerenu na ispravljanje prijavljenih nedostataka.