Autonomno vozilo testirano usred kaosa na indijskim cestama

Što bi se dogodilo da pustite potpuno autonomni automobil na cestu bez oznaka, pravila i pretrpanu vozačima koji voze po svom? Indijski Swaayatt Robots pokazao je da je riječ o rješivom izazovu

Autonet.hr utorak, 30. travnja 2024. u 17:35

Kad je riječ o autonomnim automobilima, vrlo često se od skeptika čuje argument poput "ali kako će se oni snaći u gužvi", "kako će se uopće uključiti u promet kad ljudi ne poštuju propise", ili "u mojem mjestu nema ni prave ceste, kako bi roboti tu prošli?". Iako su oni koji tako misle djelomično i u pravu, uvjeti na našim su cestama daleko bolji nego u nekim dijelovima svijeta – a čak i tamo se, kako ćemo sada vidjeti, testiraju autonomna vozila.

Vrlo zanimljiv video objavljen je nedavno, stiže iz Indije, a objavila ga je kompanija Swaayatt Robots, koja razvija sustave za autonomnu vožnju razine 5. Svojim su testnim sustavom opremili jedan terenac, pa ga pustili da se samostalno snalazi na lokalnim cestama oko grada Bhopala. U takvo prometno okruženje nikad se nitko, prije njih, nije usudio pustiti autonomno vozilo.

Robot u ekstremno kompleksnom prometu

Na lokalnoj cesti bez ikakvih oznaka, čak i bez asfalta, nema nikakvih važećih prometnih pravila, a jedino čega se svi (donekle) pridržavaju jest da se promet odvija lijevom stranom kolnika. Budući da ni kolnika tu u pravom smislu nema, pravilo lijeve strane vrijedi samo za izbjegavanje vozila koja vam dolaze u susret na uskom prometnom koridoru. Kako se, dakle, autonomni terenac snašao u tom kaosu? Prilično dobro, ako je suditi prema snimci.

Iz Swaayatt Robotsa kažu da je sustav automatike morao konstantno prilagođavati svoj plan vožnje, što se i vidi po "trzanju", pa izgleda kao da ga vozi čovjek. Donošenje odluka u stohastičkom okruženju, planiranje i "pregovaranje" u prometu – sve to bilo je uprogramirano u sustav autonomne vožnje, koji je potom pušten da se snalazi u divljini.

Zabilježena su samo dva mjesta gdje se vozilo zaustavilo, primjerice kada su dvije djevojke na motociklu nastavile voziti i oduzele prednost autonomnom automobilu na uskom prolazu. Od ostalih postignuća iz kompanije ističu da je njihova automatika bila u stanju savladati i potpuno "slijepo" skretanje pod 90°, usred prometa i bez problema. Sve to daje im za pravo najaviti da će već do kraja godine u javnost pustiti svoj sustav autonomne vožnje razine 4 – primjeren čak i za indijske ceste.