Stigao je novi Nissan Juke, i to od 132.828 kuna

Kupci na odabir imaju pet razina opreme, te jedan jednolitreni turbobenzinski motor upregnut 6-stupnjskim ručnim mjenjačem ili pak 7-stupanjskim DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom

Ivan Cvetković ponedjeljak, 20. siječnja 2020. u 00:00

Svega nekoliko dana nakon što je partnerski Renault u prodaju na hrvatskom tržištu pustio drugu generaciju modela Captur, sada je to napravio i Nissan s modelom Juke. Sjetimo se, Juke je ustvari i začetnik ovog sve popularnijeg segmenta gradskih crossover SUV modela. Bio je to i povod domaće prezentacije za specijalizirane medije koji su imali priliku novi Juke i isprobati.

Podsjetimo se kako je Juke prvi puta prikazan prije deset godina, a na našem je tržištu prisutan od jeseni 2010. godine. Nije riječ o modelu koji napravio revoluciju u Hrvatskoj, no valja imati na umu kako je to vozilo koje je diljem svijeta dosad prodano u 1,5 milijuna primjeraka. Tijekom 2018. godine Juke je postao četvrti model proizveden u britanskom Sunderlandu koji je postigao brojku od jednog milijuna, a što dovoljno govori o uspjehu na Starom kontinentu. Tada, na početku prodaje Juke nije imao konkurenciju jer je bio začetnik segmenta, dok je danas tu čak 24 konkurenata.

Juke je svima dobro poznat po svojem prepoznatljivom sportskom dizajnu, a što se nadogradilo na bogatu ponudu mogućnost personalizacije vanjskog izgleda i unutrašnjosti. Zahvaljujući svim mogućnostima i mogućim kombinacijama za personalizaciju, kupcima je na raspolaganju bilo više od 23.000 različitih verzija Jukea. Velike mogućnosti personalizacije pripremljene su i na novoj, drugoj generaciji modela Juke koje je s ovom prezentacijom krenula u prodaju na našem tržištu.

Kao i Captur, i novi Juke nastao je na novoj CMF-B platformi, a koja pored modularnosti donosi i veće dimenzije što će najbolje osjetiti putnici na stražnjoj klupi. Naime, upravo je njima, u prostoru za koljena sada na raspolaganju čak 5,8 centimetara više prostora. Povećan je za 1,1 cm i prostor po visini, no imajte na umu da stražnja klupa ipak nije za one višeg rasta, a što je vidljivo i po vanjskoj, coupeovskoj liniji krova. Povećanje dimenzija osjetno je i u još jednom dijelu, a što je pokazuje da su se slušali zahtjevi kupaca prve generacije. Tako je kapacitet prtljažnika povećan za čak 20% na ukupno 422 litre obujma.

Novi Juke sada djeluje ozbiljnije i dominantnije, te smo uvjereni kako će privući i one kupce koji s prvom generacijom nisu bili na sigurno sviđa li im se ili im je odbojan. Kako bi zadržao originalnu prepoznatljivost, prednji dio i dalje krase okrugla prednja svjetla pa je već izdaleka lako razlučiti da se radi o Jukeu. Novost je pak LED tehnologija u obliku slova Y, a što se nadovezuje na poznatu prednju V-motion masku.

Juke nikad nije bio model koji je pratio trendove, on ih je postavljao. Tako je i sada kad Juke ponovno visoko podiže ljestvicu po pitanju moderne i dostupne tehnologije. Opremljen je brojnim naprednim tehnologijama za pomoć u vožnji i mogućnostima multimedijskog sustava stvorenima da svako putovanje učine sigurnijim, jednostavnijim i ugodnijim. Sigurnosne značajke uključuju inteligentni sustav kočenja u hitnom slučaju s prepoznavanjem pješaka i biciklista, inteligentni adaptivni tempomat, sustav za prepoznavanje prometnih znakova, inteligentni sustav za sprječavanje izlaska iz voznog traka, upozorenje na nadolazeći promet straga, kao i inteligentni nadzor mrtvog kuta.

Inteligentni nadzor mrtvog kuta po prvi puta je uveden u neki Nissanov model. Upozorava vozače na vozilo koje se kreće uz njih, ali koje ne mogu vidjeti te vraća Juke nazad u vozni trak da bi spriječio sudar. Tu je i Nissanova napredna tehnologija ProPilot koja smanjuje stres pri dugim putovanjima i u prometnim zastojima jer samostalno održava Juke u voznom traku i na stalnoj, sigurnoj udaljenosti od drugih automobila, kao i u kolonama koje se sporo kreću.

Povećanje vidljivosti dobiveno je stanjivanjem A-stupova, između vjetrobranskog stakla i okvira vrata, ali je zadržana njihova čvrstoća zahvaljujući upotrebi laganijeg, ultrasnažnog čelika. Vidljivost noću dodatno je poboljšana zahvaljujući serijskim LED prednjim svjetlima koja povećavaju vidljivost na 10 metara gdje je Juke najbolji u klasi.

Da su Nissanovi stručnjaci mnogo pažnje posvetili sigurnosti pokazuje nam i činjenica da se krajem protekle godine okitio s maksimalnih pet zvjezdica na Euro NCAP testiranjima, kad su posebno istaknuti njegova izdržljivost i tehnologije za izbjegavanje sudara.

Juke je opremljen najnaprednijim multimedijskim sustavom koji je ikad ugrađen u neki Nissan. Uključuje jednostavnu integraciju pametnih telefona, aplikaciju za upravljanje modelom Juke i njegovo praćenje. Multimedijski sustav NissanConnect omogućuje kupcima da se služe uslugama Apple CarPlay ili Android Auto za prikazivanje omiljenih aplikacija s pametnog telefona na integriranom 8-inčnom dodirnom zaslonu u vozilu.

Aplikacija NissanConnect Services savršen je mobilni suputnik koji vlasnicima nudi razne mogućnosti nadzora nad vozilom. Tako sada možete provjeriti je li vaše vozilo zaključano te ga otključati ili zaključati izravno putem svojeg pametnog telefona. Uz to, moguće je putem aplikacije aktivirati trubu ili svjetla. Kako bi bili još sigurniji, vozači prije putovanja mogu provjeriti i tlak u gumama i razinu ulja.

Ako se ne služe navigacijskim sustavom s pametnog telefona, vozači mogu pristupiti uslugama TomTom Maps i Live Traffic. Novi Juke kompatibilan je s uslugom Google Assistant te omogućuje širok raspon naredbi, uključujući slanje odredišta navigacijskom sustavu automobila glasovnom naredbom pametnom telefonu (ovisno o zemlji).

Uz nadoplatu od 5000 kuna kupci mogu uživat u inovativnom audiosustavu Bose Personal Plus. Zahvaljujući osam snažnih zvučnika koji uključuju dva zvučnika tehnologije UltraNearfield ugrađena u naslone za glavu vozačeva i suvozačeva sjedala, putnici će uživati u bogatom i kristalno čistom zvuku.

Za početak prodaje druge generacije Jukea Nissan je predvidio samo jedan pogonski stroj, a riječ je o 1-litrenom turbobenzincu koji razvija 117 KS. Pored toga ovaj trocilindraš osigurava i 180 Nm okretnog momenta (200 Nm s overboostom), a pored serijeske verzije upregnute 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, kupci mogu odabrati i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i polugicama za promjenu brzina. /-stupanjski DCT mjenjač s prosječnom potrošnjom od 4,8 l/100 km za 0,1 litru štedljiviji je od ručnog mjenjača, pa i ima nešto manju emisiju CO2, od 110-116 g/km. Upravo bi ovaj mjenjač trebao biti i traženija verzija gdje vozač ima mogućnost odabira tri načina rada - Standard, Eco i Sport (od treće razine opreme) - a gdje se prilagođava odaziv motora ovisno o vrsti ceste ili raspoloženju vozača.

Pored početnog Visia paketa opreme koji ide samo uz ručni mjenjač tu još i Acenta, N-Connecta, Tekna i N-Design razine opreme koji mogu biti uz obe verzije mjenjača. Najpovoljnija verzija modela Juke dolazi uz već značajan popis sigurnosne opreme, ali i korisnih pomagala poput ručnog klima uređaja, radio prijemnika s 4 zvučnika, uz mogućnost povezivanja Bluetoothom, USB-om ili AUX-om, multifunkcijskim upravljačem podesivim po visini i dubini, LED prednjim i stražnjim svjetlima, LED dnevnim te LED stražnja svjetla za maglu, 16-colnim čeličnim naplatcima s gumama 215/65 R16, start/stop funkcijom...

Druga razina opreme između ostalog uključuje 8-inčni zalosn multifunkcijskog sustava, kameru za vožnju u nazad, Apple Car Play i Android Auto, 17-colne alu naplatke. Treća, N-Connecta razina uključuje i disko kočnice na stražnjim kotačima, automatski klima uređaj, 7-inčni TFT zaslon na instrumentnoj ploči, NissanConnect Services, električnu ručnu kočnicu, USB priključak straga, kožom presvučen upravljač i ručica mjenjača, ambijentalno osvjetljenje na vratima i oko konzole upravljača, 6 zvučnika, stražnje parking senzore, LED prednja svjetla za maglu, senzore za kišu, električno preklopive i grijane vanjske retrovizore...

19-inčni naplatci, koji dolaze uz Tekna i N-Design pakete opreme, pridonose doljmljivom i sportskom izgledu Jukea. Kupci na odabir imaju paletu od 11 boja karoserije (matlik boja ide uz nadoplatu od 3500 kn na prve četiri razine opreme) u kombinaciji s tri kontrastne boje krova. U N-Design paketu serijski dolazi dvobojna karoserija, a što se za 5 tisuća kuna kao opcija nudi na N-Connecta i Tekna paketima. Razina N-Design ukupno nudi 20 kombinacija za personalizaciju vanjskog izgleda i izgleda unutrašnjosti.

U novom modelu Juke bolje se sjedi, puno je veći dojam kvalitete, a što se svakako može zahvaliti korištenju novih materijala. Za svaku pohvalu je i povećanje prostora, kako u putničkoj kabini tako i u prtljažniku, a poboljšane su i vozne karakteristike. Online usluge dostupne su zahvaljujući ugrađenoj 4G kartici, a koja je prve tri godine besplatna za korištenje, a kasnija naplata ne bi trebala biti neki visoki trošak.

model oprema snaga cijena do reg.
 
izvedbe s benzinskim motorima
1.0 DIG-T Visia 86 kW/117 KS 132.828 kn
1.0 DIG-T Acenta 86 kW/117 KS 143.958 kn
1.0 DIG-T DCT Acenta 86 kW/117 KS 156.863 kn
1.0 DIG-T N-Connecta 86 kW/117 KS 157.133 kn
1.0 DIG-T DCT N-Connecta 86 kW/117 KS 168.327 kn
1.0 DIG-T Tekna 86 kW/117 KS 171.700 kn
1.0 DIG-T DCT Tekna 86 kW/117 KS 185.951 kn
1.0 DIG-T N-Design 86 kW/117 KS 175.063 kn
1.0 DIG-T DCT N-Design 86 kW/117 KS 186.256 kn