Stigao je novi Peugeot 2008! Starta od 138.990 kuna za benzinac od 101 KS

Pored tri benzinske inačice 1,2-litrenog benzinca, od 102, 131 i 155 KS, tu je i 1,5-litreni dizelaš od 102 i 131 KS, a kupci mogu birati i između Active, Allure, GT Line i GT paketa opreme

Ivan Cvetković ponedjeljak, 10. veljače 2020. u 00:00

Nakon nedavno pridošle nove, druge generacije Renault Captura te Nissan Jukea, sada je u prodaju na hrvatskom tržištu stigla i nova generacija Peugeotovog modela 2008. Time se sve više zahuktava borba za prevlast u segmentu gradskih crossover odnosno SUV gdje je konkurencija sve brojnija i žešća, bez obzira gledamo li onu francusku, njemačku, japansku, korejsku...

Peugeot je još sredinom protekle godine razotkrio novi 2008, a koji je sada stigao i u prodaju. Prednji dio vozila pokazuje jasnu vezu s modelom 208 koji je u prodaji od kraja protekle godine, tu su i elementi koji ga povezuju s većim bratom, modelom 3008. Sličnosti, odnosno poveznice s maloprije spomenutim model daleko su vidljivije na stražnjem dijelu vozila, gdje je jasno pokazana pripadnost SUV segmentu.

Pripadnost crossover obitelji

Upravo stražnji dio karakterizira crno područje ispod stražnjeg stakla, između stražnjih svjetala. I dok je na modelu 3008 tu logo te ispod njega manji natpis Peugeot, kod novopridošlog modela 2008 tu je nešto veći natpis Peugeot dok je logo lava spušten niže, ispod crnog područja, a iznad prostora za montažu registracijske pločice.

Novi je model nastao na modularnoj CMP (Common Modular Platform) platformi koja nudi mogućnost ugradnje dizelskih i benzinskih motora te električnog pogonskog sklopa. Dimenzija ovog automobila iznose 4300 x 1770 (s retrovizorima 1987) x 1550 mm, a međuosovinski razmak mu je dugačak 2605 mm. Znači, nova generacija modela 2008 je 14 cm dulja, 3 šira, dok se visina gotovo pa i nije mijenjala. Narastao je i međuosovinski razmak i to za 7 cm, a širi su i prednji te stražnji tragovi kotača (1540 mm).

Na raspolaganju više prostora

Pored činjenice kako će povećane dimenzije dovesti do veće ponude prostora i za suputnike u putničkoj kabini, nova platforma je pripremljena i za ugradnju baterija, odnosno električnog pogona, a za što ćemo morati još malo pričekati. Znajmo da je sada na raspolaganju prtljažni prostor obujma 434 litre u osnovnom izdanju, a što se preklapanjem naslona stražnje klupe, odnosno korištenjem do krova, povećava na 1467 litara.

Za sada su na raspolaganju benzinski i dizelski pogonski stroj. Protekle godine od 743 registracija modela 2008 na hrvatskom tržištu, njih 485, odnosno 65,28% odnosilo se na primjerke pokretane benzinskim motorom. Kupci sada mogu birati između 1,2-litrenog trocilindarskog turbom opremljenog motora iz PureTech serije koji dolazi u tri izvedbe snage. Početni je od 102 KS, a koji dolazi upregnut 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Raspoloživ je uz prva dva paketa opreme, Active i Allure. Iduća je verzija od 131 KS pri 5500 okretaja u minuti, a koji u odnosu na 205 Nm okretnog momenta početnog modela razvija 230 Nm, također pri 1750 okretaja.Isti okretni moment razvija i najsnažnije izdanje. Dolazi uz tri razine opreme, a pored ručnog mjenjača, opcija je i 8-stupanjski automatik uz dva bogatije paketa opreme, Allure i GT Line. Najsnažniji benzinac od 157 KS dolazi isključivo uz automatski mjenjač te samo u GT izdanju.

Dvije dizelske izvedbe

Dizelsku ponudu čini 1,5-litreni četverocilindarski turbodizelaš iz BlueHDi serije koji u osnovnom izdanju osigurava istu snagu od 102 KS, kao i osnovni benzinac, no sada uz 250 Nm okretnog momenta, isto tako pri 1750 okretaja u minuti. Ova opcija dolazi isključivo uz 6-stupanjski ručni mjenjač. Snažnije izdanje dolazi pak isključivo uz 8-stupanjski automatski mjenjač, razvija 131 KS pri 3750 okretaja te osigurava i 300 Nm okretnog momenta.

Peugeot je za 2008 pripremio bijelu i crnu nemetalik boju, dvije sive i jednu narančastu metalik boju, te plavu, bijelu i crvenu iz perla palete. Već početni Active paket opreme donosi paket Safety koji sadrži sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake, sustav za automatskog kočenja u slučaju opasnosti (Active Safety Brake), prepoznavanje prometnih znakova i preporuka za brzinu, sustav upozorenja na nepažnju vozača. ABS + REF + AFU + ESP + HILL ASSIST sustav, eko LED svjetla + paket Vidljivost (automatsko upravljanje svjetlima i brisačima) dio su serijske opreme. Tu su još prednji i bočni zračni jastuci i zračne zavjese, pomoć pri parkiranju straga, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori (ručno preklopivi), električni podizači prednjih i stražnjih stakala sa zaštitom od priklještenja, ručni klima uređaj, preklopiv (2/3-1/3) naslon stražnje klupe s 2 Isofix sidrišta u drugom redu. Tu je još radio uređaj RCC sa 6 zvučnika, 7-inčni multifunkcijski zaslon na dodir s USB utorom i Mirror Screen funkcijom te 16-colni čelični kotači (16-colni alu samo iz PureTech 131 KS) s ukrasnim poklopcima Nolita, a uz što ide i set za popravak gume.

Četiri paketa opreme

Allure paket pored opreme Active razine sadrži još i stražnja svjetla u 3D LED tehnologiji, stražnje senzore za pomoć pri parkiranju + digitalnu kameru (Visiopark 1), pokretanje vozila na gumb, bez korištenja ključa, električno podesive, grijane i preklopne vanjske retrovizore, automatski klima uređaj, 4 USB priključka, 3D kontrolnu instrument ploču, središnju konzolu s naslonom za ruku, električnu ručnu kočnicu, Driver mode (Eco mode uz ručni te Eco/Sport mode uz automatski mjenjač) te 17-colne alu naplatke.

Povrh nabrojenog GT Line paket sadrži još Paket Safety Plus: Paket Safety + automatsko kočenje u slučaju opasnosti (Active City Brake) i prepoznavanjem biciklista (putem ugrađenog radara), prednje i stražnje senzore za pomoć pri parkiranju + stražnju kameru (Visiopark 1), zatim Peugeot Full LED Technology: svjetla s automatskim upravljanjem, svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom... Tu su još kromirana prednja GT line maska, retrovizori u crnoj boji, stražnji odbojnik u boji karoserije, kromirani umetci na vratima sa zelenim dizajnom TEP oblogom i ambijentalnim svjetlom, unutrašnja obloga krova u crnoj boji zatim kontrolna ploča s crno kromiranom oblogom i sjajnim crnim umetkom, fotosenzibilni retrovizor bez okvira, obruč upravljača presvučen kožom s GT Line oznakama i kontrolama za upravljanje zaslonom, LED paket RGB (8 različitih boja ambijentalnog svjetla), Isofix na suvozačkom sjedalu te crni krov...

Proizvodnja i u Wuhanu

Najbogatiji GT paket opreme sadrži i paket Pomoć vozaču koji sadrži aktivni tempomat s funkcijom STOP & GO + aktivni nadzor vozne trake + Paket Safety plus, tu je i aktivni nadzor mrtvog kuta, 3D Navigacija + DAB + 10-inčni HD zaslon osjetljiv na dodir, obruč upravljača presvučen kožom s GT oznakama i kontrolama za upravljanje zaslonom te 18-colne naplatke.

Električno izdanje modela 2008 očekuje se na tržištu tijekom druge polovice 2020. godine. Proizvodnja sad pridošlog modela odvija se u tvornici Vigo za sva europska tržišta, dok se za Kinu odvija u tvornici Wuhan, koji je zadnje vrijeme zbog korona virusa postao poznat i onima koji o ovoj azijskoj zemlji znaju vrlo malo.

Putnička kabina osigurava više prostora, što se osjeća sprijeda i straga, a njeno uređenje vrlo je slično onom u nedavno pridošlom modelu 208. Tijekom kratke gradske vožnje dojam koji automobil ostavlja bolji je u odnosu na dosadašnji, a tu je i mnogo više moderne tehnologije. Više o dojmovima nakon što automobil dobijemo na test.

model oprema snaga cijena do reg.
 
izvedbe s benzinskim motorima
PureTech 100 S&S Active 75 kW/102 KS 138.990 kn
PureTech 130 S&S Active 96 kW/131 KS 149.990 kn
PureTech 100 S&S Allure 75 kW/102 KS 159.957 kn
PureTech 130 S&S Allure 96 kW/131 KS 166.338 kn
PureTech 130 S&S EAT8 Allure 96 kW/131 KS 183.113 kn
PureTech 130 S&S GT line 96 kW/131 KS 180.655 kn
PureTech 130 S&S EAT8 GT line 96 kW/131 KS 197.430 kn
PureTech 155 S&S EAT8 GT 115 kW/157 KS 221.290 kn
izvedbe s dizel motorima
BlueHDi 100 S&S Active 75 kW/102 KS 152.780 kn
BlueHDi 100 S&S Allure 75 kW/102 KS 171.152 kn
BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure 96 kW/131 KS 196.315 kn
BlueHDi 100 S&S GT line 75 kW/102 KS 185.469 kn
BlueHDi 130 S&S EAT8 GT line 96 kW/131 KS 210.700 kn