Amazon Autos, klikom do vozila i poklon kartice vrijedne 2.300 dolara

E-commerce gigant Amazon, službeno je pokrenuo dugo očekivani automobilski servis Amazon Autos koji omogućuje kupcima pretraživanje, odabir i pokretanje kupnje novih Hyundai vozila izravno putem Amazonove platforme

Autonet.hr srijeda, 11. prosinca 2024. u 05:30

Glavne značajke Amazon Autosa, trenutno s naznakom Beta, uključuju pregled inventara lokalnih auto kuća, odabir vozila prema modelu, opremi, boji i značajkama, procjenu vrijednosti postojećeg vozila za zamjenu, transparentno određivanje cijena i mogućnosti financiranja, online ispunjavanje većine dokumentacije te zakazivanje preuzimanja ili dostave od lokalnih auto kuća.

Usluga je trenutno dostupna u 48 američkih država (isključujući Aljasku i Havaje) te nudi pojednostavljeni proces koji kombinira praktičnost online kupovine s tradicionalnim iskustvom kupnje automobila. Trenutno čak reklamiraju: "Ograničena ponuda: Kupite automobil i osvojite Amazon.com poklon kartice u vrijednosti od 2.300 dolara!"

Amazon je samo posrednik

Iako Amazon Autos pojednostavljuje proces kupnje automobila, Amazon je samo posrednik, a ne izravni prodavač. Konačna transakcija i isporuka vozila i dalje se odvijaju putem lokalnih auto kuća, u skladu s američkim propisima koji sprječavaju trgovce da izravno prodaju automobile.

Partnerstvo s Hyundaijem

Hyundai je prvi proizvođač koji se udružio s Amazon Autosom, nudeći svoju novu liniju vozila putem platforme. Ova suradnja nadilazi samo prodaju i ukljucuje usluge računalstva u oblaku i integraciju Amazonove tehnologije u vozila. Počevši od 2025. godine, nova Hyundai vozila će imati ugrađenog Amazonovog glasovnog asistenta Alexu, što će integrirati vozacko iskustvo s kontrolom pametnog doma, opcijama zabave i drugim glasovno aktiviranim značajkama.

Amazon je najavio planove za proširenje usluge u 2025. godini, uvođenjem dodatnih proizvođača i auto kuća na platformu.

Konkurentsko okruženje

Amazonov ulazak u online prodaju automobila stavlja ga u konkurenciju s etabliranim igračima poput Carvane, CarMaxa i Vrooma. Ove tvrtke su već godinama u prvim redovima digitalne revolucije kupnje automobila, nudeći cjelovito online iskustvo kupnje.

Carvana, poznata po svojim inovativnim automatima za automobile, prodala je preko milijun vozila od svog osnivanja. CarMax, najveći prodavač rabljenih automobila u Sjedinjenim Državama, kombinira online prodaju s fizičkim lokacijama za testne vožnje i inspekcije. Vroom se fokusira na potpuno online iskustvo, uključujući dostavu kupljenih vozila na kućnu adresu.

Iako Amazon kasno ulazi na ovo tržište, njegova ogromna baza kupaca, tehnološka infrastruktura i prepoznatljivost brenda daju mu značajne prednosti. Sposobnost tvrtke da integrira kupnju automobila sa svojom postojećom platformom za e-trgovinu i uslugama poput Amazon Web Servicesa (AWS) mogla bi potencijalno poremetiti trenutno online tržište maloprodaje automobila.

Promjene u ponašanju potrošača

Amazon uskace u trend koji traje vec neko vrijeme. Pandemija je ubrzala je usvajanje online kupnje automobila, pri čemu mnogi kupci preferiraju digitalni pristup. Nedavno istraživanje pokazalo je da 71% americkih kupaca automobila kombinira online i osobne elemente u procesu kupnje, dok 21% kupnju obavlja u potpunosti online.

Ovaj trend prema digitalnoj kupnji automobila posebno je izražen među mlađim generacijama. Kupci mlađi od 40 godina gotovo dvostruko češće biraju online način kupnje u usporedbi s onima starijima od 57 godina. Samo 26% kupaca automobila u dobi od 25 do 40 godina kupovalo je od tradicionalne auto kuće, u usporedbi s gotovo 80% onih u dobi od 57 godina i starijih.

Za auto kuće i proizvođače, Amazon Autos predstavlja i priliku i izazov. Dok nudi novi kanal za dosezanje kupaca, također pojačava konkurenciju i potencijalno smanjuje profitne marže. Uspjeh Amazon Autosa mogao bi ubrzati usvajanje hibridnih modela kupnje koji integriraju online i fizička iskustva kupnje vozila.