Autonet, generacija IV (arhivski tekst iz 2017.)
Na pragu osamnaestog rođendana našeg portala predstavljamo vam novi, moderniji i funkcionalniji Autonet. U vihoru vremena koje je pregazilo stare stranice, odlučili smo se za učinkovitiju i fleksibilniju platformu, izmijenjen i pregledniji dizajn te dinamičniju ponudu sadržaja
NAPOMENA: Izvorno je ovaj tekst objavljen 25.2.2017. na Autonetu
Godine prolaze, a softver stari i polagano umire. To bi, u najkraćem obliku, bio pregled zbivanja vezanih uz dio portala koji čitatelji ne vide, no koji itekako utječe na mogućnost njegovih autora da prezentiraju sadržaje na najbolji mogući način. Upravo stoga, došlo je vrijeme da postojeći layout i CMS pospremimo u ladicu povijesti te se okrenemo dinamičnijim i aktualnijim trendovima.
Iza nas su tri generacije Autoneta koji će početkom travnja obilježiti osamnaest godina postojanja. Vjerojatno nije potrebno, no teško mi je odoljeti, spomenuti kako je magazin čije stranice upravo listate najstariji specijalizirani automobilski web-portal kod nas, ali i drugi najstariji automobilski magazin uopće na hrvatskom tržištu medija.
Tijekom gotovo dva desetljeća postojanja Autoneta mnogo se toga promijenilo u paralelnoj utrci zajedničkog napretka informatike i automobila. No, tretman koji doživljavaju pojedini mediji ispao je podosta drukčiji od onoga što bi bilo za očekivati. Dakako, u sada već davnim počecima nitko od nas nije niti očekivao da će ga Šećerna vila uzeti pod ruku i odvesti u zemlju slatkiša, no razvoj događaja nas je ipak iznenadio... Ipak, što je, tu je. Vrijeme je da se okrenemo budućnosti i našem novom "alatu" zahvaljujući kojem ćemo postati još ažurniji, a vjerujem i privlačniji svojoj vjernoj čitateljskoj publici.
Sve novosti portala, korak po korak
Premda smo određen dio novosti koje ću ovdje navesti usvojili već tijekom protekle godine, izmijenjen format i odabir rubrika zapravo je predstavljao prijelazno razdoblje kroz koje je Autonet prolazio tijekom 2016, na putu do novih stranica. Općenito i prema rubrikama, novosti izgledaju ovako:
- novi izgled stranica prilagođen je aktualnim trendovima. Veće praznine između elemenata stranica, posebno naslovnice, povećavaju preglednost
- glavni izbornik sada je organiziran u šest kategorija koje, na mouseover, otvaraju linkove prema samim rubrikama. Naime, premda smo broj rubrika s prethodnih četrnaest smanjili na trinaest, smatramo da je navigacija ovako jednostavnija i učinkovitija
- smanjen je broj pozicija za reklamne bannere koji su, ujedno, postavljeni na uočljivije, no za čitatelja manje invazivne pozicije. Banner u pozadini (tzv. wallpaper) sada je vidljiv bez obriza na scroll same stranice
- link "početna stranica" ili nekakva ikona koja prikazuje kućicu, sada je izostavljen iz glavnog izbornika. Smatramo da je klik na logo portala dovoljno uvriježen način povratka na početnu stranicu
- pretraživač sadržaja je zadržao dvostruku funkcionalnost - moguće je pretraživati cijeli Autonet ili sadržaje u okviru pojedine rubrike
- na naše se stranice na društvenim mrežama Facebook i Twitter automatski uploadaju svi novoobjavljeni sadržaji portala, tj. svaki novi članak prati odgovarajući post
- rubrike Vijesti, Akcije i Premijere ostaju jednako formatirane kao i do sada, uz određene izmjene u smislu dizajna
- rubrika Test od ljeta 2016. donosi novi način prezentacije sadržaja - veliki test i kratki test sada izgledaju jednako. Dakako, u slučaju da ponovno testiramo gotovo identičnu izvedbu nekog automobila (npr. riječ je tek o drukčijem motoru ili izmijenjenom paketu opreme), teksta i slika će vjerojatno biti nešto manje. Također, ukinuli smo tablicu s popisom serijske i dodatne opreme te su ovi podaci navedeni u samom članku, u poglavlju Serijska i dodatna oprema. Kratki pregled cijele palete modela testiranog automobila sada je postavljen na kraj članka, unutar okvira Model na hrvatskom tržištu
- nekadašnja rubrika Predstavljamo sada je razdvojena na dvije rubrike - Predstavljamo i Retrovizor. Potonja, dakako, donosi povijesne preglede, odn. članke o obljetnicama
- u kategoriji Tehnika nalaze se dvije rubrike - Škola automobilske tehnike i Crash test. Prikaz testova sigurnosti sada više ne donosimo u ranijem formatu, već u obliku sličnijem formatu dnevnih vijesti, no i dalje u zasebnoj rubrici
- ukinuli smo rubriku Wallpaper. S obzirom da slike u našim galerijama imaju (veću) dimenziju od 1200 px, smatramo da wallpaperi doista više nisu potrebni
- početkom 2016. smo ukinuli i rubriku Opozivi. Dakako, o opozivima ćemo i nadalje pisati, no ne u zasebnoj rubrici koja bi se (kao ranije) temeljila na tabličnom prikazu podataka, već u okviru rubrike Vijesti. U donošenju informacija o opozivima prvenstveno ćemo se usmjeriti na opozive koji se (pored ostalih tržišta ili isključivo) odnose na hrvatsko tržište
- nova rubrika, Galerije, sada donosi popis svih galerija iz svih rubrika (koje ih podrazumijevaju). Stoga, ako vas zanimaju slike, jednostavnim pregledom galerija doći će te do njih na najbrži način
- sve poveznice (hej, ne kompliciraj, to se kaže "linkovi"!) sada su narančaste boje koja je, izgleda nam, kudikamo uočljivija od nekadašnje plave
Još ponešto novosti, onih na desnom stupcu portala (desni sidebar)
- značajniji članci sada su grupirani u okvir Izdvojeno. Ova četiri članka poštuju hijerarhiju vremena objave. Okvir Izdvojeno prisutan je na svim stranicama
- okvir Najpopualrniji članci donosi pet članaka koji su najčitaniji tijekom tekućeg dana, tjedna ili mjeseca te od početka rada novih stranica (kartica "sve")
- Anketa nam sada omogućava postavljanje znatno više mogućih odgovora nego li ranije (čak 20 u prvoj anketi!). Svi odgovori vidljivi su na mouseover, a nakon što glasate za neki od ponuđenih, rezultati se također otvaraju kada mišem dođete iznad njih. Anketa ograničava mogućnost glasovanja prema kolačićima i IP adresi - smatramo da to pruža najobjektivniji presjek odgovora
- kao i ranije na našim stranicama, tu je i okvir s korisnim linkovima, među kojima su HR zastupnici i Proizvođači sada organizirani u nešto izmijenjenom i, vjerujemo, preglednijem layoutu
- Tag Cloud - kako i sam naziv ovog okvira govori, donosi najčešće korištene ključne riječi. Veći font = češće korištena ključna riječ
- Newsletter sada funkcionira malo drugačije. Naime, zbog specifičnosti platforme koju koristimo, na izboru je pretplata isključivo prema rubrikama. Također, Newsletter se dostavlja jednom dnevno. A, s obzirom da stare pretplate nije bilo moguće prenijeti, molimo vas da se ponovno prijavite na naš Newsletter
Responzivnost bez koje nije moguće živjeti
S obzirom da se, u skladu sa svjetskim trendovima, broj čitatelja koji Autonetu pristupaju putem mobilnih uređaja povećava iz mjeseca u mjesec, morali smo nešto napraviti i prema tom pitanju. Naš novi portal tako uključuje i određenu razinu responzivnosti kako bi se automatski prilagodio prikazu na mobilnim uređajima. Dakako, mobilni je prikaz pojednostavljen, no i bez obzira na izmijenjeni layout izbornika i sadržaja, podrazumijeva pristup svim objavljenim člancima, kao i pretraživač cjelokupnog sadržaja. Konačno će "doktor Gugl" biti zadovoljan...
Par riječi o narančastoj boji Autoneta
Autonet je u svojim počecima bio pretežno crveno - žuti, pa potom sivi, jedno je vrijeme bio plavi, pa opet plavi (uz donekle izmijenjene nijanse), da bi krajem veljače 2017. osvanuo u narančastom ruhu.
Naime, u sveobuhvatnom nastojanju da naš novi portal bude pregledniji i moderniji, trudili smo se (gdje god je to bilo moguće) maksimalno smanjiti broj različitih grafičkih elemenata, fontova i boja. Tako je i naša nova "zaštitna" boja u stvari poznata kao Međunarodna narančasta, a tu su još tamna i svijetla siva te crna, rezervirana za tekst.
Sve navedeno predstavlja značajno estetsko pojednostavljenje u odnosu na layout starog portala, no ujedno i korak za koji vjerujemo da pruža svježiji, pregledniji i aktualnim trendovima prilagođeniji izgled Autoneta.
I za kraj, mali razgovor koji sam nedavno vodio (sam sa sobom)...
imaginarni čitatelj: Uredniče, zbog čega je osnovna boja novih stranica narančasta?
urednik: Zato što mi se to tako sviđa. Premda, s tom se odlukom ne slažu baš svi članovi redakcije...
imaginarni čitatelj: A, zbog čega koristite mala slova, npr. u logotipu portala, na nazivima rubrika i sl. kada to gramatički nije ispravno?
urednik: Pogledajte odgovor na prvo pitanje.
Je li loše imati imaginarnog čitatelja? Siguran sam da nije. Uostalom, svi nakladnici tiskovina u Hrvatskoj ih imaju, na tisuće. Uz to, neki koje znam imaju i imaginarne prijatelje. Pa što onda?!