Altmanova luksuzna vozila: Kriza srednjih godina šefa OpenAI-a?

Što vozi Sam Altman, CEO OpenaAI-a? Koenigsegg Regera, McLaren F1, Lexus LFA i nekoliko Tesli. Dok jedni aplaudiraju drugi komentiraju: „Nije loše za šefa jednog startupa koji još nije polučio profit“

Ivan Podnar ponedjeljak, 15. srpnja 2024. u 18:48
Bijela Regera koju vozi Altman, pod brojem 7232 prema Egg Registry-u 📷 Izvor: eggregistry.com
Bijela Regera koju vozi Altman, pod brojem 7232 prema Egg Registry-u Izvor: eggregistry.com

Na ulicama Nape u Kaliforniji nedavno je primijećen izuzetno rijedak primjerak superautomobila Koenigsegg Regera. Privukao je pažnju prolaznika i automobilskih entuzijasta, ali još više je pažnju privukao vozač, Sam Altman. I ne, nije to jedini auto koji vozi Sam jer osim ovog, posjeduje impresivnu kolekciju rijetkih automobila.

Švedski superautomobil

Koenigsegg Regera je švedski tehnološki dragulj, jedan od samo 80 ikad proizvedenih i predstavlja vrhunac automobilske proizvodnje s cijenom koja, ovisno o modelu, doseže do 4,5 milijuna dolara. Ime "Regera" na švedskom znači "vladati", što očito otkriva ambicije ovog proizvođača u svijetu hipersportskih automobila. Regera je opremljena hibridnim pogonskim sustavom koji kombinira 5,0-litreni V8 motor s dvostrukim turbopunjačem i tri elektromotora. Ukupna snaga ovog monstruma iznosi oko 1500 konjskih snaga. Automobil može ubrzati od 0 do 100 km/h za manje od 2,8 sekundi, a od 0 do 400 km/h za otprilike 20 sekundi.

Vozila u ograničenim serijama ručno se sastavljaju u tvornici Koenigsegga u Ängelholmu, Švedska.

Vjeruje se da je posve bijela Regera koju vozi Altman ona pod brojem 7232 prema Egg Registryu, zajednici obožavatelja koja prati pojedinačne modele Koenigsegga.

I to nije sve

Altmanovo vlasništvo nad Regerom je u skladu s njegovim interesom za vozila visokih performansi. Posjeduje i McLaren F1, Lexus LFA i nekoliko Tesla automobila. McLaren F1, čija se vrijednost procjenjuje na oko 20 milijuna dolara, vrlo traženi superautomobil poznat po središnjem položaju vozača i izvanrednim performansama. McLaren F1 se smatra jednim od najvrjednijih automobila u njegovoj kolekciji.

McLaren F1
McLaren F1

Sam je vlasnik i vozila Lexus LFA, inicijalno cijenjen oko 375.000 dolara ali zbog svoje rijetkosti, proizveden u samo 500 primjeraka, je kolokcionarske vrijednosti  oko pola milijuna dolara. Ovaj superautomobil opremljen je 4,8-litarskim V10 motorom i poznat je po jedinstvenom spoju luksuza i performansi.

Lexus LFA 📷 Foto: Tennen-Gas, CC BY-SA 3.0
Lexus LFA Foto: Tennen-Gas, CC BY-SA 3.0

Uz to, Altman posjeduje nekoliko Tesla vozila, što odražava njegov interes za električna vozila i održivu tehnologiju. Priča se da je rekreativno vozio bolide Formule 1 na trkaćoj stazi. Mnogi kažu da je skupljanje i pokazivanje skupih vozila znak krize srednjih godina, Altma upravo ulazi u četrdesete.

Nije neobično da bogataši skupljaju izuzetno skupe primjerke automobila muzejskog značaja medjutim neobično je vidjeti tako ekskluzivne superautomobil na običnim ulicama. Ta se vozila obično čuvaju u garažama, viđaju na sajmovima vrhunskih automobila ili na namjenskim stazama, a ne u svakodnevnom prometu. Sam je odlučio da mu je Regera što i običnom puku VW Golf kad se krene sastati s prijateljima.

Lavina kometara

Pojava ovako ekskluzivnog automobila na gradskim ulicama izazvala je lavinu komentara na društvenim mrežama. Mnogi korisnici, očito upoznati s Altmanovim radom u OpenAI-u, izrazili su podršku njegovom izboru vozila. "Ovaj čovjek mi je pomogao proći kemiju, neka uživa u svojoj Regeri", napisao je jedan komentator, dok je drugi dodao: "Prošao sam bezbroj testova zahvaljujući njemu, zaslužio je ovu ljepoticu.”

Nisu svi bili tako blagonakloni. Elon Musk nedavno je bocnuo Sama Altmana nakon što se pojavio video koji prikazuje Altmana kako vozi Koenigsegg Regera. Video objavljen na društvenim mrežama prikazao je Sama Altmana kako vozi to limitirano izdanje švedskog hiperautomobila. Kada je račun Tesla Owners Silicon Valley podijelio video na X-u s natpisom "Izvršni direktor OpenAI vozi jedan od najskupljih automobila. Kako je OpenAI postao profitna tvrtka kad je bio neprofitan?", Elon Musk je odgovorio sažetim "Odlično pitanje".