Stiže Lada Niva Sport, čak 50% snažnija od klasične

Ruski AvtoVaz u svojoj je podružnici Lada Sport započeo serijsku proizvodnju novog modela vrlo popularnog terenca Niva, prvi put u tvorničkoj "sportskoj" izvedbi s motorom od čak 122 KS

Autonet.hr srijeda, 25. prosinca 2024. u 15:10

Jedan stari vic kaže da je "Lada Niva Sport" ona koja ima tenisku lopticu nataknutu na kuku – no, Rusi su sada prvi puta izradili model iz te stare dosjetke. Lada Niva, vjerojatno najpopularniji ruski automobil ikada izrađen, barem kad je riječ o našem tržištu, i dalje živi te se proizvodi u tvornici koja je vraćena u vlasništvo ruskog AvtoVaza. Iz te kompanije sada su objavili da je, uz klasični model, u njihovoj podružnici Lada Sport započela i serijska proizvodnja prvog sportskog modela, Lade Nive Sport.

Novi je to automobil koji spaja legendarne terenske sposobnosti Nive i nešto modernije tehnologije testirane u utrkama terenskih vozila Silk Way Rally Marathon, čiji je ovosezonski pobjednik upravo – Niva. Sportska izvedba donosi tako niz nadogradnji u odnosu na klasični model, danas nazvan Legend. Tu su nešto više sportski orijentirani ovjes i kočioni sustav, prošireni odbojnici i blatobrani te dodatni otvor za usis zraka na haubi. Novitet su i prednja LED svjetla kao i redizajnirani naplaci od 16".

Pod haubom je i jedini pravi novitet u ovom modelu, sasvim nova pogonska jedinica. Umjesto tradicionalnog i prilično anemičnog 1,7-litrenog benzinca snage 82 KS, koji je dosad bio najsnažniji u ponudi, model Sport donosi gotovo 50% snažniji pogon. Uzdužno postavljeni 16V četverocilindraš proizvodit će čak 122 konjske snage i nuditi okretni moment od 151 Nm pri 5.000 o/min. Bit će priključen na modernizirani mjenjač s dodatno očvrsnutom petom brzinom i kućištem spojke.

Unutrašnjost je i dalje rudimentarna, no crni materijali sjedala i armature sada dolaze i s tipično sportskim crvenim akcentima i šavovima, pa je čak i upravljač dobio crvenu liniju na vrhu – kakva krasi upravljače pravih sportskih modela. Kompanija naglašava da sportska (ili kako kažu, "trkaća") Niva donosi bolju, dinamičniju vožnju i upravljivost, ali je zadržala ono po čemu je poznata, dugotrajnu pouzdanost.

Prva proizvedena serija bit će poslana na opsežna testiranja, a tek nakon toga će prve količine završiti i u prodajnim salonima. Iz AvtoVaza kažu da će finalne konfiguracije i cijene biti poznate naknadno.