Hrvati najviše provjeravaju Golfa, a vole i Renaulta
Od deset najpopularnijih modela u Hrvatskoj, šest ih je njemačke proizvodnje, a na prvom je mjestu Volkswagen Golf, a kojeg prati Audi A4

Već i pogled na najprodavanije nove osobne automobile pokazuje kako su neki modeli cjenjeniji od drugih. U pogledu rabljenih vozila, dobro znamo kako su neki popularni automobili često meta prevaranata koji manipuliraju njihovom kilometražom i skrivaju njihove nedostatke. Tu pomaže tvrtka carVertical, specijalizirana za podatke o automobilima. Oni su izvijestili neke zanimljivosti u provjeravanju vozila tijekom 2024. godine.
Među automobilima koje su hrvatski vozači najviše provjeravali na carVerticalu dominiraju njemačke marke. Od deset najpopularnijih modela u Hrvatskoj, šest ih je njemačke proizvodnje, a na prvom je mjestu Volkswagen Golf (6,4% svih provjera povijesti automobila u zemlji). Slijede Audi A4 (3,8%), Škoda Octavia (3,7%), Volkswagen Passat (3,3%), BMW serije 3 (2,9%), Renault Megane (2,5%), Opel Astra (2,2%), Audi A6 (1,9%), Renault Clio (1,8%) i Škoda Superb (1,6%).
Već dulje vrijeme hrvatske potrošače privlače njemačke marke automobila, a Volkswagen Golf je lani bio najtraženiji. Velika potražnja osigurava i sporije smanjenje vrijednosti, što ga čini dobrim izborom za kupce koji traže dugoročnu vrijednost.
Iako su njemački modeli vrlo traženi, oni nisu uvijek savršen izbor, jer veliki dio njih često dolazi s oštećenjima iz prošlosti. BMW serije 3 prepoznat je kao model s najviše oštećenja među deset vozila koja su najviše provjeravana u Hrvatskoj. Naime, 86,8% modela serije 3 provjerenih na carVerticalu imalo je podatke o oštećenjima. Iza BMW serije 3 slijede Volkswagen Golf (64,4%), Audi A3 (62,6%), Volkswagen Passat (62,6%), Audi A6 (61,1%), Audi A4 (59,6%), Škoda Octavia (59,2%), Škoda Superb (55,3%), Opel Astra (54,3%) i Renault Megane (49,9%). Najveću prosječnu vrijednost oštećenja imao je Audi A6, 3937 eura, a najmanju Opel Astra (2445 eura).
Ugledni trgovci obično provode provjere povijesti kako bi potencijalnim kupcima predstavili povijesne zapise automobila. Međutim, vozila prodana bez takvih provjera mogu imati skrivene nedostatke, uzrokujući dugoročne probleme novom vlasniku. Hrvatski kupci trebaju biti oprezni s uvoznim automobilima, jer mnogi dolaze s nepotpunom ili lažnom dokumentacijom. Podaci carVerticala pokazuju da uvezena vozila često imaju vraćenu kilometražu ili podatke o skrivenim oštećenjima, zbog čega su provjere povijesti bitne za transparentnost.
Prevaranti desetljećima lažiraju kilometražu na brojaču prijeđenih kilometara, a ta je praksa i dalje raširena. Mnogi automobili u Hrvatskoj imaju izmijenjenu kilometražu, pa vozači moraju biti oprezni prilikom kupnje svog sljedećeg vozila. Automobil s najčešće izmijenjenom kilometražom među prvih deset vozila koja su najviše provjeravana, bio je BMW serije 3 - 4,4%. Odstupanja na brojaču kilometara. Iza serije 3 slijede Audi A6 (3,7%), Renault Megane (3,7%), Opel Astra (3,6%) i Renault Clio (3,5%). Audi A6 imao je najveću prosječnu lažiranu kilometražu - 92.047 km, što naglašava potrebu za provjerom kilometraže tijekom procesa kupnje.