Otvara se zagrebački rotor, evo kako pravilno voziti njime
U nedjelju se, nakon nešto više od godine dana radova na rekonstrukciji, otvara najveći zagrebački kružni tok, popularni rotor u Remetincu. Povodom tog događaja donosimo mali video podsjetnik za one koji žele ponoviti lekciju iz autoškole
Ove nedjelje, 26. siječnja u jutarnjim satima za promet će biti otvoren rekonstruirani zagrebački remetinečki rotor. Nakon nešto više od godine dana radova na njegovoj rekonstrukciji, najprometniji kružni tok u glavnom gradu dobit će novi izgled i, važnije, novu prometnu regulaciju.
Novosti za vozače
Najveća novost su tuneli kojima se promet i smjeru istok-zapad i obratno preusmjerava na deniveliranu prometnicu i uopće ne ulazi u rotor. Desni skretači iz svih smjerova dobili su dodatne prometne trake kako se niti oni ne bi miješali s vozilima koja se kreću kružnim tokom – pa će tako navodno čak 60% prometa biti uklonjeno sa samog rotora.
Naposljetku, u rotor će ulaziti samo oni koji ne skreću desno niti prolaze ravno Jadranskom avenijom. Za njih će ulasci u rotor biti regulirani novim semaforima, što bi trebalo dodatno smanjiti miješanje vozila iz različitih smjerova i – nadaju se autori tog rješenja – minimizirati rizik za prometne nezgode.
Koliki će utjecaj nova regulacija prometa imati na prometne čepove i gužve na ovom važnom zagrebačkom raskrižju građani će moći posvjedočiti od sljedećeg tjedna. Biciklističke i pješačke staze te tramvajske pruge bit će dovršene u narednim mjesecima.
Kako voziti u rotoru?
Mi ovom prilikom donosimo kratke video upute za one koji bi željeli ponoviti lekciju iz autoškole o odabiru vozne trake i sigurnoj vožnji ovim, ali i drugim rotorima s više kolničkih traka.