Ugledate li Mercedesa s tirkiznom signalizacijom, to je znak da vozi – autonomno
Njemačka je prva zemlja, a Mercedes prva marka vozila, koji su prihvatili novu boju signalizacije na automobilima. Istaknuta tirkizna svjetla označavat će vozila tijekom vožnje na autopilotu

Nakon niza testiranja u SAD-u, Mercedes-Benz svoj sustav autonomne vožnje razine 3, Drive Pilot, donosi i u Europu. Kako bi ostalim vozačima u prometu dali do znanja da njihovi automobili u određenom trenutku voze autonomno, predložili su, a Njemačka je prva koja je to i prihvatila – novu signalizaciju. U fazi autonomne vožnje njihova će vozila imati uključena nova signalizacijska svjetla tirkizne boje.
Njemačka je prva zemlja Europe koja je dala dozvolu za taj tip signalizacije, a Mercedes-Benz je prva marka koja je dobila odobrenje za takvo označavanje autonomnih vozila. Tako je i logično, budući da je Mercedes i osmislio taj način isticanja vozila svjetlosnim signalima. Dozvola u Njemačkoj nije trajna, već im je izdana na razdoblje do srpnja 2028. godine.
Njemačka je također i prva zemlja EU u kojoj je dozvoljeno prometovanje vozilima na automatici treće razine, gdje Mercedes sa svojim Drive Pilotom testiranja provodi od kraja 2021. godine. Trenutačno vozila s tim sustavom mogu voziti najvišom brzinom od 95 km/h, što im je dozvoljeno samo na desnoj kolničkoj traci tamošnjeg Autobahna. Unatoč tome, najbrža su to autonomna vozila razine 3 na svijetu.
Zašto baš tirkizna?
Vanjska rasvjeta, sada dopuštena posebnim izuzećem, daje do znanja drugim sudionicima u prometu da je aktivirana funkcija uvjetno automatizirane vožnje. To također omogućava nadležnim službama i policiji lakše prepoznati status autonomnog sustava i utvrde smije li vozač sudjelovati u drugim aktivnostima tijekom uvjetno automatizirane vožnje. Posebna gabaritna svjetla integrirana su u prednja i stražnja svjetla, kao i u bočne pokazivače smjera u vanjskim retrovizorima. Kada je Drive Pilot aktiviran, ova svjetla neprekidno svijetle tirkiznom bojom.
Tirkizna boja ispunjava dva bitna kriterija. Prvo, jasno se razlikuje od postojeće rasvjete vozila i prometnih svjetlosnih signala, kao što su semafori ili rasvjeta za slučaj nužde, tako značajno smanjujući rizik od zabune. Drugo, istaknuta vidljivost omogućava pouzdano i brzo prepoznavanje od strane drugih sudionika u prometu. Provedene studije također su pokazale da je tirkizna boja optimalna za automatiziranu vožnju, tj. pokazala se boljom od drugih boja u fiziološkim i psihološkim čimbenicima. Na projektu razvoja i odobrenja nove signalizacijske rasvjete radili su inženjeri, voditelji usklađenosti, službenici za zaštitu podataka i stručnjaci za etiku, a proveden je i niz istraživanja s ispitanicima, sve kako bi se došlo do najboljeg rješenja.