In-car gaming: Revolucija zabave u vozilu ili recept za katastrofu?
Igranje u automobilu utjelovljuje koncept "vozila kao trećeg životnog prostora" i proširuje mogućnosti zabave izvan tradicionalnog doma i radnog mjesta. Trendu se priključuje i Volkswagen. Ali, prvo, poručuju stručnjaci, oprez pri vožnji!
Volkswagen se, nakon nekoliko drugih proizvođača automobila, priprema unijeti više zabave u automobile integracijom igara u nekoliko svojih modela vozila. VW kroz partnerstvo sa švicarskom kompanijom AirConsole, gaming platformom poznatom po širokom rasponu od 130 igara, uključujući utrke, sportove, zagonetke i kvizove, započinje integraciju na nekoliko europskih tržišta za mjesec dana, s planovima proširenja na više zemalja do kraja godine.
Mobiteli kao kontroleri
Platforma AirConsole bit će dostupna putem infotainment zaslona Volkswagenovih električnih vozila poput ID.7, ID.5, ID.4 i ID.3, kao i hibridnih modela poput Passata, Tiguana, Golfa i Golf Estatea. Ovaj sustav pretvara infotainment sustav vozila u igraću konzolu, dok mobiteli služe kao kontroleri. Za igranje korisnici jednostavno trebaju skenirati QR kôd na zaslonu kako bi povezali svoje telefone sa sustavom. Platforma podržava i single-player i multiplayer načine igre, a preporuka je putnicima da uživaju u igrama zajedno s vozačem samo tijekom zaustavljanja ili punjenja vozila.
Mobilne igraće konzole
Volkswagenova inicijativa dio je šireg trenda u automobilskoj industriji, gdje proizvođači uvode opcije zabave.
Tesla je nakratko prednjačla u ovom području integracijom Steam platforme, efektivno pretvarajući svoja vozila u mobilne igraće konzole. Medjutim, u svibnju ove godine objavili su: "Tesla ažurira gaming u Modelu X i vozilo više nije u mogućnosti pokretati Steam igre. Sve ostale zabavne funkcije i aplikacije ostaju nepromijenjene."
Ford eksperimentira s rješenjima u svojim vozilima kao i brendu Lincoln, u partnerstvu s Googleom i Google Play Storeom, i dodatno rješenje, ugrađeni projektori koji transformiraju automobil u mobilno kino ili igraonicu.
Audi, putem svoje podružnice Holoride, istražuje primjenu virtualne stvarnosti za obogaćivanje automobilskog zabavnog iskustva. Holorideova tehnologija kombinira VR slušalice s real-time povratnim informacijama iz vozila, pružajući putnicima na stražnjem sjedalu imerzivno igračko iskustvo koje reagira na kretanje automobila.
BMW je također prepoznao potencijal ove tehnologije, najavljujući suradnju s AirConsoleom kao idealno rješenje za svoje zakrivljene zaslone u modelima poput iX-a.
Integracija igara u vozila nije samo pitanje zabave; ona predstavlja poslovnu priliku za proizvođače automobila da se diferenciraju na tržištu i generiraju nove, stalne prihode kroz modele pretplate i partnerstva s developerima igara. AirConsoleov model podjele prihoda od pretplate mogao bi Volkswagenu osigurati stabilan izvor dodatnih prihoda.
Budućnost in-car gaminga
Istraživanje tvrtke Statista predviđa da će do 2025. godine gotovo trećina novoregistriranih automobila nuditi mogućnost asistirane vožnje, što otvara nove perspektive za in-car gaming. U kontekstu sve veće autonomije vozila, igranje u automobilu postaje ključni element budućnosti automobilske industrije i mobilnosti općenito. Ova transformacija ne samo da mijenja način na koji se danas percipiraju i koriste vozila već i otvara nove mogućnosti za inovacije, poslovne modele i vozačko iskustvo.
Značajni sigurnosni izazovi
Trend nije prošao nezapaženo kod stručnjaka koji brinu o sigurnosti u prometu jer novi dodatak vozilima sa sobom nosi i značajne sigurnosne izazove. Igranje igara u automobilu, kao dio šireg trenda naprednih infozabavnih sustava, predstavlja potencijalno ozbiljnu smetnju za vozače. Istraživanja pokazuju da interakcija s ovim sustavima, bilo putem zaslona osjetljivih na dodir ili glasovnih naredbi, može značajno odvratiti pažnju vozača od ceste. Posebno su ugroženi stariji vozači, kojima treba više vremena za upravljanje ovim tehnologijama. Kognitivno opterećenje koje stvara igranje igara ili korištenje drugih naprednih funkcija infozabavnog sustava može znatno smanjiti vozačevu sposobnost reagiranja na prometne situacije.
Iako "in-car gaming" obećava revoluciju u automobilskoj zabavi, osobito u kontekstu autonomnih vozila budućnosti, trenutno predstavlja značajan sigurnosni rizik. Stoga je ključno da se ove funkcije koriste odgovorno, prvenstveno kada vozilo nije u pokretu.