Test

Citroën C3 1.2 110 Puretech Shine – Sitnije promjene čine nijanse

Ivan Cvetković srijeda, 15. prosinca 2021. u 00:00

Redizajnirano izdanje jednog od najuspješnijih gradskih Citroëna testirali smo u kombinaciji sa 110 KS snažnim turbobenzinskim trocilindrašem i bogatim Shine paketom opreme

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1199 cm3 / 110 KS / 198 km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 4,7 (5,6) l/100 km / 108 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 131.285 kn (17.504 Eur) / 139.128 kn (18.550 Eur)

Kada su u pitanju odvažno i maštovito dizajnirani gradski automobili, malo koji model može nadmašiti aktualni i nedavno vizualno dotjerani C3. Prodajni hit i u trećoj generaciji, Citroënov urbani hatchback ističe se iz mase ‘drukčiji od drugih’ pojavom i lakoćom vožnje. O dosadašnjem uspjehu dovoljno govori i podatak kako je od 2016. godine prodan u oko 900 tisuća primjeraka.

Velike mogućnosti individualizacije

Redizajn je izvana zahvatio masku, svjetla, ‘air bump-ove’ na boku vozila i niz drugih pojedinačno jedva primjetnih, a cjelokupno osvježavajućih detalja. Osim toga, sada je ponuđeno ukupno 97 kombinacija boja, tu su i novooblikovani aluminijski naplatci i dodatne opcije ukrašavanja, a sve s ciljem povećanja mogućnosti personalizacije. Promjene u unutrašnjosti još su rjeđe, no Citroën tvrdi da su sjedala nova – nisu osobito podupiruća, ali su zato pohvalno udobna.

Vozačko okruženje je jasno i funkcionalno, kao i prije, a solidan infotainment poznat iz niza drugih Citroënovih i Peugeotovih modela. Prostora sprijeda ima više nego dovoljno, a straga C3 ne nudi ništa više od drugih modela u segmentu, dok je prtljažnik od 300 litara također dobar, ali ne osobito dojmljiv.

Bez bitnijih tehničkih pomaka

Bogato opremljena verzija Shine serijski nudi sve (i više) nego što je potrebno za ugodnu vožnju, bilo gradom ili otvorenom cestom: LED prednja svjetla, dvobojnu karoseriju, stražnje parkirne senzore, automatska svjetla i brisače, automatsku klimu i čitav niz korisnih sustava asistencije. Od odabira vrijednih stavki s popisa dodatne opreme, testirani primjerak imao je, primjerice, 16-inčne aluminijske naplatke.

 Dobro poznati 1,2-litreni PureTech najsnažniji je benzinac u ponudi koji uz 110 KS i 205 Nm pruža očekivano žustre performanse. No za njih ćete se katkad morati potruditi, odnosno motor zavrtjeti s one strane raspona okretaja, posebice s obzirom na nešto duže proračunate prijenosne omjere serijskog šeststupanjskog ručnog mjenjača. Na sreću, takva vožnja nije zamorna, već zabavna zahvaljujući karakterističnom i karizmatičnom zvuku trocilindraša.

 Dovoljna gradska mjera

Malo opreznije vozače 110 KS snažan C3 nagradit će i razumno niskom potrošnjom koju nije teško održavati ispod 5 litara na 100 kilometara, a na autocesti spomenuti mjenjač pridonosi dobroj razini uglađenosti, odnosno niskoj mehaničkoj buci.

Što se dojma u vožnji tiče, imamo jednu dobru i jednu manje dobru vijest: dobra je da se C3 vozi nešto dinamičnije (drugim riječima, zabavnije) nego što smo očekivali, ponajprije zahvaljujući direktnom upravljaču i solidnom prianjanju ovjesa, a manje dobra jest da taj isti ovjes nije udoban koliko smo očekivali s obzirom na njegov francuski pedigre. Daleko od toga da je ovaj Citroënov model neudoban, ali grubi način kojim prelazi kratke poprečne neravnine i izraženija oštećenja na cestama nisu na razini nekih njegovih prethodnika.

Početna verzija najsnažnijeg i najopremljenijeg benzinskog C3 stoji 131.285 kuna, a uz nekoliko dodatnih opcija cijena testiranog modela popela se na 139.128 kuna.

Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija 3-cilindrični redni benzinski (PureTech EB2DTS), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, promjenjivo upravljanje ventilima, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, elektroničko ubrizgavanje goriva u više točaka, glava i blok motora od lake legure, koljenasto vratilo u 4 ležaja, 1 turbopunjač, zamašnjak podijeljene mase, Euro 6.3
obujam 1199 cm3
provrt i hod klipa 75,0 x 90,5 mm
omjer kompresije 10,5 : 1
najveća snaga 81 kW (110 KS) pri 5500 o/min
najveći okretni moment 205 Nm pri 1750 o/min
specifična snaga 67,55 kW/l (91,74 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač s 6 stupnjeva prijenosa
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator
stražnji ovjes Polukruta osovina, spiralne opruge i teleskopski amortizeri
upravljač S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač
KOČNICE
prednje Ventilirani disk
stražnje Disk
oprema ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Aluminijski naplaci dimenzija 7J x 16
gume Dimenzija 205/55 R16 (na testiranom vozilu: Michelin Premacy4)
oprema Rezervni kotač za privremenu uporabu
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 3996 x 1749 (s retrovizorima: 2009) x 1474 mm
međuosovinski razmak 2539 mm
trag kotača 1474 / 1468 mm
prevjesi 809 / 648 mm
krug okretanja 10,9 m
obujam prtljažnika 300 / 922 dm3
spremnik za gorivo 45 l
MASE
prazno vozilo 1065 kg
najveća dozvoljena 1570 kg
dozvoljeno opterećenje 505 kg
dozvoljeno opterećenje krova 70 kg
dozvoljena masa prikolice 450 kg bez kočnice / 600 kg s kočnicom
specifično opterećenje 16 kg/kW (11,75 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 198 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 – 100 km/h 9,4 s (tvornički podatak)
ubrzanje 0 – 1000 m 32,6 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 5,7 l/100 km (tvornički podatak)
na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km (tvornički podatak)
mješovita vožnja 4,7 l/100 km (tvornički podatak), 5,6 l/100 km (test)
prosječna emisija CO2 108 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 131.285 kn (17.504 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 139.128 kn (18.550 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 5 godina / 80.000 km
na boju 3 godine
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti 24h – Citroën Assistance
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  C Automobil Import Kovinska 5, 10090 Zagreb – Susedgrad