C5 Aircross druge generacije samo kao električni ili hibridni model

Citroën je predstavio drugu generaciju modela C5 Aircross, zasnovanu na platformi Stellantis STLA Medium, na kojoj su zasnovani već poznati modeli Peugeota i Opela

Autonet.hr petak, 2. svibnja 2025. u 05:45

Stellantis nastavlja sa širenjem svoje ponude automobila zasnovanih na novoj generaciju STLA platformi. U njezinom Medium izdanju do sada su predstavljeni Peugeot e-3008 i e-5008, potom Opel Grandland, a sada i Citroën C5 Aircross. Potonji u svojoj drugoj generaciji dolazi u dvije pogonske izvedbe, kao potpuno električni ili plug-in hibridni model, a izvana je potpuno redizajniran u skladu s novim dizajnerskim smjernicama marke.

Napredan i udoban

C5 Aircross smješta se u C-segment SUV-a, donosi moćan i "mišićav" stav i izgled, ali i mnoga poboljšanja u aerodinamici kako bi bio što učinkovitiji. Duljina vozila povećana je za 150 mm iznosi 4.652 mm, a usput je za 60 mm produljen i međuosovinski razmak. Stoga iz tvrtke kažu da je posebna pozornost posvećena povećanju prostora na stražnjoj klupi i u prtljažniku, kao i udobnosti putnika – koji mogu uživati u svim blagodatima progresivnog hidrauličnog ovjesa i novim sjedalima. Unutrašnjost će se, kažu, doimati poput luksuznog loungea ili udobne dnevne sobe.

Središnjim dijelom konzole dominira veliki "waterfall" ekran visoke rezolucije osjetljiv na dodir, smješten tako da ga se može dodirivati i dok je lakat vozača smješten na oslonac za ruke. Dio kontrola na ekranu na fiksnim je pozicijama, kako bi uvijek bile dostupne, a ostale su podložne personalizaciji prema vlastitim željama. Pred vozačem su Head-Up zaslon (dodatna oprema), 10" digitalni instrumentni klaster, a na raspolaganju je i Drive Assist 2.0, sustav poluautonomne vožnje razine 2, s mogućnošću vožnje, prestrojavanja te praćenja prometa u 360° oko vozila.

Pogonske varijante

Prva od ponuđenih opcija pogona je C5 Aircross Hybrid 145hp Automatic – blagi 48-voltni hibrid koji spaja benzinski motor (3 cilindra, 1,2 l i 136 KS) s elektromotorom (28 KS) te malenom baterijom od 0,9 kWh. Takav pogon omogućava 960 km dometa u kombiniranom WLTP ciklusu, a glavna prednost trebala bi mu biti ušteda goriva do 15% u odnosu na klasični usporedivi nehibridni pogon.

Druga opcija je C5 Aircross Hybrid Rechargeable 195 Automatic, plug-in hibridni model s dosegom od preko 100 kilometara u gradskoj električnoj vožnji. Pogon spaja klasični motor (4 cilindra, 1,6 l) snage 150 KS, elektromotor od 125 KS te bateriju od 21 kWh. Ukupni doseg mu je oko 650 km van grada i na autocesti, dok je namjera da se po gradu vozi u pravilu na struju. Punjenje se obavlja na "sporoj" utičnici snage do 7,4 kW i traje oko 3 sata.

Vrh ponude u elektrifikaciji čini Citroën ë-C5 Aircross, koji stiže u dvije električne varijante. Prva nudi 210 KS, bateriju od 73 kWh i doseg od 520 km. Druga je nešto snažnija s 230 KS, baterijom od 97 kWh i dosegom od 680 km. Opremljeni su tehnologijom regenerativnog kočenja, toplinskom pumpom, a u najbržoj se varijanti na punionici snage 160 kW pune za oko 30 minuta od 20% do 80%.

Novi C5 Aircross u prodaju će stići na europska tržišta tijekom druge polovice ove godine, a sklapat će se u Citroënovoj tvornici u francuskom Rennesu.