Ford Mondeo 2.0 TDCI Trend Look - Dobar posao u obiteljskoj klasi
Budimo iskreni i priznajmo kako nam je Mondeo nekako nestao s radara. Dojma smo, a možda se varamo, da kupci vozila iz D segmenta moraju dvaput razmisliti prije nego što se sjete pogledati što nudi Mondeo, a to je šteta. Šteta po kupce i po ovaj automobil koji, posebno kada u obzir uzmemo njegovu trenutnu cijenu, ima mnogo toga za reći svojim konkurentima i ponuditi svojim kupcima
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1997 cm3 / 150 KS / 215 (210) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 4,4 (6,0) l/100 km / 109 g/km |
cijena do registracije | 199.900 kn (26.924 Eur) |
Prvi Mondeo je predstavljen 1992, a na tržištima se trenutno nalazi njegova četvrta generacija (ako prihvatimo službeni stav i model Mk II gledamo kao facelift modela Mk I) koja je u Europu stigla tijekom 2014. Njezino je lansiranje ponešto i pričekalo da se europsko tržište oporavi nakon crne 2008. No nema potrebe sada duljiti o prošlosti pa se podsjetimo kako je prvi Mondeo naslijedio Sierru i od tada se ovaj modelna linija nametnula europskim kupcima kao ozbiljan izbor ne samo obiteljskih korisnika, već i kao privlačna poslovna limuzina.
Trenutni Mondeo je tako već četiri, odnosno šest godina star model, no prema prikazanom se i dalje odlično nosi s konkurencijom. Glavni aduti su mu dinamičan dizajn, pristojna oprema, ergonomičan kokpit, štedljiva motorizacija te pregršt, uistinu pregršt prostora koje nude putnička kabina i prtljažnik što i ne čudi s obzirom na pozamašne dimenzije ovog automobila. Kada sve to zbrojimo, nećemo pogriješiti ako ga opišemo kao "pristupačnu krstaricu".
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Godine već pritišću Mondeo, no on im se s lakoćom suprotstavlja te i dalje nudi dinamičnost i privlačnost vanjskog dizajn kakva se susreće i kod novije konkurencije. Drugim riječima, na njegov dizajn nitko ne bi trebao imati zamjerki. Sprijeda je Mondao "posudio" ponešto od Aston Martina, otraga su vidljivi utjecaji Jaguara, a ta je kombinacija podsjetnik na vrijeme kada su spomenute marke bile pod kapom Forda. Markantan prednji kraj je nadopunjen s "liftback" pozadinom koja jamči ultimativnu praktičnost.
Ono što će svatko prvo primijetiti kod Mondea, kada je riječ o interijeru, činjenica je ogromne količine prostora unutar putničke kabine pa nikakvih ograničenja glede visine i širine putnika na stražnjoj klupi nema, a dodajmo i kako stražnja sjedala nude naslon za ruke s držačem za čaše i tzv. otvorom za skije. O prostoru sprijeda, dakako, nema smisla niti govoriti jer ga ima daleko više nego li je potrebno. Spomenimo da je Mondeo dimenzija 4871 x 1852 x 1490 mm te da mu međuosovinski razmak iznosi zavidnih 2850 mm. Velikoj razini komfora i udobnosti svakako pripomažu dobra izolacija te udobna i široka sjedala koja zadovoljavajuće drže tijela vozača i suvozača.
Kokpit je ugodan oku i razumno posložen, a prednja armatura djeluje masivno i kompaktno te time i kvalitetno izrađeno. Posebno se ističu višefunkcijski upravljač te široka središnja konzola koja razdvaja vozača i suvozača te nudi pretinac ispod naslona za ruku, dodatni prostor za ostavu manjih predmeta ispred mjenjača, kao i dva držača za čaše, dva USB priključka, 12V utičnicu…
Da je Mondeo dizajnom nešto stariji jasno pokazuje broj klasičnih prekidača. Naime, za razliku od modernije konkurencije koja seli komande on-board sustava na zaslone, Mondeo koristi veći broj prekidača, no znamo mnoge kojima je to ustvari plus, a cijenimo i to da su svi prekidači na logičnim mjestima te lako dostupni i pregledni pa je vrijeme navikavanja na ovaj automobil vrlo kratko. Funkcionalnost ove limuzine podiže i velika zapremina prtljažnika koja iznosi 550 / 1466 dm3, a dodatnoj praktičnosti doprinosi činjenica kako je testirani Mondeo imao petora vrata.
Serijska i dodatna oprema
Kako smo rekli, jedan od glavnih aduta testiranog automobila je njegova bogata oprema. Točnije, konkretni je model bio opremljen paketom Trend Look te samo jednim detaljem dodatne opreme, odnosno metalik bojom za koju je potrebno izdvojiti 5.631 kn. Sve ostala, itekako bogata oprema na ovom vozilu je serijska.
Od pojedinih elemenata serijske opreme izdvojit ćemo samo nekoliko značajki koje smatramo najbitnijima. Primjerice, tu su zračni jastuk za vozača i suvozača, prednji bočni zračni jastuci i zračne zavjese, a sigurnosti će doprinijeti i ESP, ABS, TCS, BAS, EBD, BLD+ (diferencijal s ograničenim proklizavanjem), HSA (sustav pomoći kretanja na uzbrdici) i sl.
Za dodatnu pomoć vozaču tu su putno računalo, električna parkirna kočnica, LED svjetla, dvozonska klima, navigacija, 8-inčni središnji zaslon infotainment sustava SYNC Gen 3, tempomat s limitatorom brzine, parkirni senzori, električni podizači prozora, lumbalna potpora na prednjim sjedalima, električno podesivi i grijani retrovizori, grijano vjetrobransko staklo s grijanim mlaznicama, grijana prednja sjedala, električni servoupravljač, sustav Start & Stop s mogućnošću deaktiviranja, zatamnjena stražnja stakla…
Motor i prijenos
Testirani je Mondeo pokretao 2,0-litreni turbodizelski 4-cilindrični motor snage od 110 kW, odnosno 150 KS pri 3500 o/min te najvećeg okretnog momenta od 350 Nm koji je dostupan između 2000 i 2500 o/min. Riječ je o pogonskom stroju koji donekle zahtijeva više okretaje, no tijekom cijelog svog raspona nudi relativno miran i tih rad. Nadalje, radi se o odličnom izboru za Mondeo s obzirom da će dotični motor, u suradnji s preciznim 6-stupanjskim mjenjačem kratkog hoda ručice i solidno podešenih prijenosnih omjera, vlasnicima ponuditi odličnu kombinaciju štedljivosti i agilnosti kakvu svojim vlasnicima mora pružiti limuzina ove klase i cjenovnog razreda.
Naime, testirani Mondeo 2.0 TDCI Trend Look teži 1503 kg pa su navedena snaga i okretni moment više no dovoljni za zadovoljavajuća ubrzanja, pretjecanja se obavljaju lakoćom isto kao i brža uključivanja u promet. S druge strane, prosječna se potrošnja tijekom testa kretala do 6 l/100 km što je doista odličan rezultat. Na otvorenoj cesti te s pažljivijom nogom na gasu ta će brojka lako pasti i ispod 5 l/100 km, a u gradu će se kretati oko 7 l/100 km. Kada u obzir uzmete spomenute vrijednosti te da Mondeov spremnik goriva ima zapreminu od 62,5 l sasvim je jasno da će vlasnicima ovog automobila posjete benzinskim postajama biti relativno rijetko iskustvo.
Za upravljačem
Ford slovi kao marka koja proizvodi natprosječno upravljive automobile, a testirani Mondeo je samo dodatna potvrda toga. Drugim riječima, unatoč svojim povećim dimenzijama i masi od 1,5 tone Mondeo vozaču djeluje kao kompaktni automobil koji se odlično ponaša u zavojima, pri naglim promjenama smjera i u sličnim situacijama. Rezultat je to kombinacije čvrste karoserije, ovjesa, upravljača pa i samog pogonskog sklopa. Kočnice su također na razini zadatka pa je uz svu silu ranije spomenute sigurnosne opreme upravljanje Mondeom lak i siguran zadatak.
U gradu i skučenijim prometnim situacijama treba pripaziti na 4,8 m dužine i činjenicu da mu krug okretanja iznosi 11,6 m, no to je jednostavno "cijena" svakog većeg automobila. Dakako, tu su parkirni senzori, no da je Mondeo već nešto dulje na tržištu pokazuje izostanak kamere za vožnju unatrag koja je postala gotovo pa standard u ovom segmentu. Također, noviji se modeli mogu pohvaliti i raznim drugim sustavima poput upozorenja na bočni promet pri vožnju unatrag i sl.
Ono gdje je Mondeo najbolji su otvorena cesta i duga putovanja. Dakle, ako ste često van gradova i prevaljujete veće udaljenosti bilo iz obiteljskih ili iz poslovnih razloga, Mondeo je svakako automobil o kojem treba razmisliti. Unutrašnjost je prostrana i dobro izolirana, vibracija i buke je malo, sjedala su udobna, automobil je velik i siguran, motor štedljiv i dovoljno snažan… Svi sastojci cestovne krstarice s kojom je putovanje užitak su tu.
I na kraju...
Mondeo je nekako pao u sjenu novijih konkurenata, no s obzirom na ono što smo imali prilike vidjeti i iskusiti za upravljačem testirane izvedbe 2.0 TDCI Trend Look, savjetujemo vam da dobro razmislite i o njemu ukoliko tražite automobil iz D segmenta. Naime, testirani Mondeo stoji 199.900 kn, odnosno 26.924 Eura što s obzirom na veličinu, motorizaciju, opremu i vozna svojstva predstavlja odličnu priliku za obnovu kućnog ili poslovnog voznog parka.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
---|---|
oblik | Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | 4-cilindrični redni dizel, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, aluminijska glava motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, međuhladnjak, sustav Start & Stop, Euro 6 |
obujam | 1997 cm3 |
provrt i hod klipa | 85,0 x 88,0 mm |
omjer kompresije | 16,7 : 1 |
najveća snaga | 110 kW (150 KS) pri 3500 o/min |
najveći okretni moment | 350 Nm između 2000 i 2500 o/min |
specifična snaga | 55,1 kW/l (75,1 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa |
prijenosni omjeri | I 3,58; II 1,86; III 1,16; IV 0,82; V 0,89; VI 0,74; hod unazad 3,71; diferencijal 3,81 |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena, i stabilizator |
stražnji ovjes | Višedjelna osovina, teleskopski amortizeri, spiralne opruge i stabilizator i pomoćni okvir |
upravljač | S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač (EPAS) |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk dimenzija 300 x 28 mm |
stražnje | Puni disk dimenzija 302 x 11 mm |
oprema | ABS, BAS, EBD, ESP, TCS, BLD+, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lake legure dimenzija 6,5J x 16 |
pneumatici | Dimenzija 215/55 R 16 (na testiranom vozilu: Michelin Energy Saver) |
oprema | Rezervni kotač za privremenu uporabu |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4871 x 1852 (s retrovizorima: 2121) x 1490 mm |
međuosovinski razmak | 2850 mm |
trag kotača | 1599 / 1595 mm |
najmanja udaljenost od podloge | 128 mm |
krug okretanja | 11,6 m |
obujam prtljažnika | 550 / 1466 dm3 |
spremnik za gorivo | 62,5 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1503 kg |
najveća dozvoljena | 2260 kg |
dozvoljeno opterećenje | 757 kg |
dozvoljeno opterećenje krova | 75 kg |
dozvoljena masa prikolice | 750 kg bez kočnice / 1800 kg s kočnicom |
specifično opterećenje | 13,7 kg/kW (10,0 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 215 km/h (tvornički podatak), 210 km/h (test) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 9,3 s (tvornički podatak), 9,5 s (test) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 5,1 l/100 km (tvornički podatak), 7,1 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 4,0 l/100 km (tvornički podatak), 5,2 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 4,4 l/100 km (tvornički podatak), 6,0 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 1225 km (tvornički podatak), 880 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 1563 km (tvornički podatak), 1202 km (test) |
prosječna emisija co2 | 109 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 199.900 kn (26.924 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 2 godine |
dodatno | Produljeno jamstvo: 5 godina / 150.000 km |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Grand Dalewest Ljubljanska avenija 4, 10000 Zagreb |