I dalje je to "crno-bijeli svijet": BASF otkriva najpopularnije boje automobila u 2024.
Proizvođač boja BASF otkrio je koji su automobilski lakovi bili najtraženiji tijekom prošle godine. Malo je promjena u standardnoj akromatskoj paleti, ali je zanimljiv rast žute i bež boje u nekim regijama
Automobili su tijekom godina postali sve "dosadniji", neutralnih boja u akromatskim tonovima – od bijele, koja dominira već godinama, preko "50 nijansi sive" pa do crne. Takve nijanse autolakova dominiraju na cestama, a bilježe i rast u posljednjim godinama. Od 2021. godine, kad je u našoj regiji (EMEA) 72% novih automobila bilo obojeno nekom od akromatskih nijansi, njihov je udio narastao na čak 80% u 2024. godini – pokazuje to izvješće proizvođača boja BASF.
Neutralni su tonovi i dalje prevladavajući u cijelom svijetu, pa oko trećina svih automobila s proizvodnih linija izlazi u bijeloj boji. Slijede je crna s 22%, siva sa 17% te srebrna s 8%. Sve ostale "šarene" nijanse zajedno jedva da dosežu 20% udjela. Od njih su najpopularnije plave (7%), crvene (4%) i zelene (2%).
Gledano po regijama, ipak postoje određene razlike. Na američkom tržištu sivi tonovi značajno dobivaju na popularnosti, što iz BASF-a tumače njezinom "svestranom sofisticiranošću". U regiji EMEA najveći je rast, uz klasični "crno-bijeli svijet", zabilježila bež boja. "Bež i neutralne boje izazivaju osjećaj smirenosti i sofisticiranosti, odražavajući želju za stabilnošću u brzom svijetu. Omogućuju potrošačima da izraze svoju individualnost, a istovremeno osiguravaju bezvremensku eleganciju u automobilskom dizajnu", smatraju stručnjaci BASF-a.
U azijsko-pacifičkoj regiji prošle je godine zabilježen rast popularnosti žutih automobila, posebice u zemljanim i pastelnim nijansama. Taj trend odražava "funkcionalnost, održivost i suživot s prirodom", zaključak je analitičara ove kompanije.