Ferrari želi patentirati ovalne klipove i cilindre za spas V12 motora
Europskom patentnom uredu predana je prijava inovacije u području pogonske tehnologije na fosilna goriva, iza koje stoji Ferrari. "Spljošteni" cilindri mogli bi učiniti njihove kultne motore kompaktnijima

U registru Europskog patentnog ureda nedavno je otkrivena prijava patenta Ferrarija, a tiče se novog pristupa izradi motora s unutarnjim izgaranjem. Njihova je ideja izraditi cilindre i klipove u drugom obliku, ne nužno okruglog presjeka, kako bi mogli uštedjeti na prostoru. Smatra se da ideja iza inovacije ide u smjeru očuvanja kultnog V12 motora u eri elektrifikacije, jer bi on tako mogao postati kompaktnijim, što znači da bi uz njega mogao postojati i hibridni pogonski sklop unutar elegantne karoserije vozila.
V12, ali kraći
Ključ inovacije je upravo presjek cilindara i klipova. On bi, prema Ferrarijevim nacrtima, bio ovalan, odnosno oblika tablete ili ovalne trkaće staze – tehnički gledano, riječ je o pravokutniku s dva polukruga na svakom kraju. Zahvaljujući tom obliku, cilindri bi mogli biti bliže "stisnuti" jedan uz drugoga, čime bi ukupna dužina motora bila značajno skraćena.
Dodatno, redizajnirane su i klipnjače koje bi ovakve klipove povezivale s radilicom. One bi u nasuprotnim cilindrima bile spojene u jednu, s ponešto kompliciranim i asimetričnim dizajnom zgloba, smještenoga na samo jednoj strani. To bi dodatno omogućilo smanjenje dužine motora, jer klipovi više ne bi morali biti smješteni naizmjenično, već bi bili u ravnini sa svojim "parom" na drugoj strani motora V-konfiguracije. Ilustracije iz patentne prijave najbolje dočaravaju kako bi novi V12 u toj izvedbi izgledao.
Ovo nije prvi takav pokušaj redizajniranja klipova. Honda je, navodi AutoGuide, imala sličnu ideju krajem 1970-ih godina, kad su ovalne klipove eksperimentalno ugrađivali u trkaće motocikle. Zbog tehničkih ograničenja prilikom složenog procesa proizvodnje, takvo rješenje moglo je raditi samo kao dvotaktni motor i nije se pokazalo dobrim. I u ovom se slučaju nazire ta dodatna kompleksnost izvedbe i proizvodnje, pa nije sasvim jasno ima li Ferrari već prototip takvog motora ili se radi tek o ideji "na papiru".