Elegantni coupé Ferrari Amalfi nasljednik je modela Roma s V8 pogonom bez hibridizacije
Ferrari je predstavio nasljednika modela Roma. Novi Amalfi donosi snažniji V8 motor, obnovljeni dizajn i značajno redizajniranu unutrašnjost koja, na radost mnogih, vraća fizičke tipke

Ferrari je službeno predstavio novi model Amalfi, coupé s konfiguracijom sjedala 2+ i prednje smještenim motorom. Amalfi je dugo očekivani model koji će u njihovoj ponudi zamijeniti popularni model Roma, nazvan po slavnom dijelu talijanske obale, nastavlja se na njihovu tradiciju Grand Tourer (GT) automobila, spajajući iznimne performanse s upotrebljivošću i svestranošću za svakodnevnu vožnju. Cilj proizvođača iz Maranella bio je redefinirati koncept suvremenog sportskog automobila, nudeći jedinstvenu ravnotežu između adrenalina i udobnosti.
Vanjski dizajn jasno je pozicioniran kao evolucija prethodnika, s fluidnim i minimalističkim pristupom. Iako silueta podsjeća na model Roma, gotovo svi paneli karoserije su novi. Prednjim dijelom dominiraju veliki usis zraka i dugački, prepoznatljivi poklopac motora. Stražnji kraj donosi najveće promjene, s aktivnim aerodinamičkim krilom koje je skladno integrirano u karoseriju i može se automatski postaviti u tri položaja ovisno o uvjetima vožnje, generirajući do 110 kg potiska pri brzini od 250 km/h.
Snaga i performanse
Srce Ferrarija Amalfi čini evolucija poznatog 3,9-litrenog twin-turbo V8 motora iz obitelji F154. Zahvaljujući novoj kalibraciji turbopunjača i nizu poboljšanja, motor sada razvija 640 konjskih snaga, što je povećanje od 20 KS u odnosu na Romu. Snaga se prenosi na stražnje kotače putem osmostupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Performanse su i dalje impresivne, pa ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,3 sekunde, dok do 200 km/h Amalfi stiže za 9,0 sekundi. Najviša brzina deklarirana je na preko 320 km/h.
Unutrašnjost je doživjela potpunu preobrazbu. Ferrari se odmaknuo od prethodnog "dual cockpit" koncepta i stvorio prostraniji i otvoreniji osjećaj u kabini. Najveća novost vjerojatno je povratak fizičkih tipki na upravljač, uključujući i kultnu crvenu tipku za pokretanje motora, što je odgovor na kritike prethodnih rješenja, koja su se oslanjala na ekrane osjetljive na dodir. Digitalni instrumenti sastoje se od 15,6-inčnog zaslona za vozača, novog središnjeg 10,25-inčnog vodoravnog zaslona osjetljivog na dodir te opcionalnog 8,8-inčnog zaslona za suvozača.
Napredna vozna dinamika
Kako bi se osiguralo vrhunsko iskustvo vožnje, Amalfi je opremljen najnovijim tehnološkim rješenjima iz Ferrarija. Uveden je sustav "brake-by-wire" koji poboljšava učinkovitost kočenja i smanjuje hod papučice, te sustav "ABS Evo", prilagođen za optimalne performanse na svim podlogama. Elektrificirani servo upravljač dobio je novu kalibraciju koja za 10% brže i preciznije procjenjuje prianjanje guma, osiguravajući tako još bolji odziv i kontrolu u vožnji.
Novi model prije svega donosi smislenu evoluciju poznatog koncepta, fokusirajući se na poboljšanje vozačkog iskustva i funkcionalnosti. Uz zadržavanje "čistog" V8 pogona bez hibridizacije, Amalfi je pozicioniran kao ulazni model u svijet Ferrarija, namijenjen onima koji traže automobil koji spaja eleganciju, performanse i svakodnevnu praktičnost. Prve isporuke kupcima očekuju se početkom 2026. godine.
Dužina | 4660 mm |
---|---|
Širina | 1974 mm |
Visina | 1301 mm |
Međuosovinski razmak | 2670 mm |
Trag prednjih kotača | 1652 mm |
Trag stražnjih kotača | 1679 mm |
Masa praznog vozila | 1470 kg |
Odnos mase i snage | 2,29 kg/KS |
Kapacitet spremnika goriva | 80 litara |
Veličina prtljažnika | 273 litre |
Tip pogona | Twin-turbo V8 |
Ukupni obujam | 3855 cm³ |
Provrt i hod | 86,5 x 82 mm |
Maksimalna snaga | 640 KS pri 7.500 o/min* |
Maksimalni okretni moment | 760 Nm pri 3.000–5.750 o/min |
Maksimalni broj okretaja | 7600 o/min |
Omjer kompresije | 9.4:1 |
Specifična snaga | 166 KS/l |
Prednji kotači | 245/35 R20 J8.0 |
Stražnji kotači | 285/35 R20 J10.0 |
Prednje gume | 390 x 223 x 34 mm |
Stražnje gume | 360 x 233 x 32 mm |
Mjenjač | 8-stupanjski F1 DCT s dvostrukom spojkom |
Maksimalna brzina | 320 km/h |
0-100 km/h | 3,3 s |
0-200 km/h | 9,0 s |
100-0 km/h | 30,8 m |
200-0 km/h | 119,5 m |