Elegantni coupé Ferrari Amalfi nasljednik je modela Roma s V8 pogonom bez hibridizacije

Ferrari je predstavio nasljednika modela Roma. Novi Amalfi donosi snažniji V8 motor, obnovljeni dizajn i značajno redizajniranu unutrašnjost koja, na radost mnogih, vraća fizičke tipke

Autonet.hr četvrtak, 3. srpnja 2025. u 05:45

Ferrari je službeno predstavio novi model Amalfi, coupé s konfiguracijom sjedala 2+ i prednje smještenim motorom. Amalfi je dugo očekivani model koji će u njihovoj ponudi zamijeniti popularni model Roma, nazvan po slavnom dijelu talijanske obale, nastavlja se na njihovu tradiciju Grand Tourer (GT) automobila, spajajući iznimne performanse s upotrebljivošću i svestranošću za svakodnevnu vožnju. Cilj proizvođača iz Maranella bio je redefinirati koncept suvremenog sportskog automobila, nudeći jedinstvenu ravnotežu između adrenalina i udobnosti.

Vanjski dizajn jasno je pozicioniran kao evolucija prethodnika, s fluidnim i minimalističkim pristupom. Iako silueta podsjeća na model Roma, gotovo svi paneli karoserije su novi. Prednjim dijelom dominiraju veliki usis zraka i dugački, prepoznatljivi poklopac motora. Stražnji kraj donosi najveće promjene, s aktivnim aerodinamičkim krilom koje je skladno integrirano u karoseriju i može se automatski postaviti u tri položaja ovisno o uvjetima vožnje, generirajući do 110 kg potiska pri brzini od 250 km/h.

Snaga i performanse

Srce Ferrarija Amalfi čini evolucija poznatog 3,9-litrenog twin-turbo V8 motora iz obitelji F154. Zahvaljujući novoj kalibraciji turbopunjača i nizu poboljšanja, motor sada razvija 640 konjskih snaga, što je povećanje od 20 KS u odnosu na Romu. Snaga se prenosi na stražnje kotače putem osmostupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Performanse su i dalje impresivne, pa ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,3 sekunde, dok do 200 km/h Amalfi stiže za 9,0 sekundi. Najviša brzina deklarirana je na preko 320 km/h.

Unutrašnjost je doživjela potpunu preobrazbu. Ferrari se odmaknuo od prethodnog "dual cockpit" koncepta i stvorio prostraniji i otvoreniji osjećaj u kabini. Najveća novost vjerojatno je povratak fizičkih tipki na upravljač, uključujući i kultnu crvenu tipku za pokretanje motora, što je odgovor na kritike prethodnih rješenja, koja su se oslanjala na ekrane osjetljive na dodir. Digitalni instrumenti sastoje se od 15,6-inčnog zaslona za vozača, novog središnjeg 10,25-inčnog vodoravnog zaslona osjetljivog na dodir te opcionalnog 8,8-inčnog zaslona za suvozača.

Napredna vozna dinamika

Kako bi se osiguralo vrhunsko iskustvo vožnje, Amalfi je opremljen najnovijim tehnološkim rješenjima iz Ferrarija. Uveden je sustav "brake-by-wire" koji poboljšava učinkovitost kočenja i smanjuje hod papučice, te sustav "ABS Evo", prilagođen za optimalne performanse na svim podlogama. Elektrificirani servo upravljač dobio je novu kalibraciju koja za 10% brže i preciznije procjenjuje prianjanje guma, osiguravajući tako još bolji odziv i kontrolu u vožnji.

Novi model prije svega donosi smislenu evoluciju poznatog koncepta, fokusirajući se na poboljšanje vozačkog iskustva i funkcionalnosti. Uz zadržavanje "čistog" V8 pogona bez hibridizacije, Amalfi je pozicioniran kao ulazni model u svijet Ferrarija, namijenjen onima koji traže automobil koji spaja eleganciju, performanse i svakodnevnu praktičnost. Prve isporuke kupcima očekuju se početkom 2026. godine.

Tehničke specifikacije
Dužina 4660 mm
Širina 1974 mm
Visina 1301 mm
Međuosovinski razmak 2670 mm
Trag prednjih kotača 1652 mm
Trag stražnjih kotača 1679 mm
Masa praznog vozila 1470 kg
Odnos mase i snage 2,29 kg/KS
Kapacitet spremnika goriva 80 litara
Veličina prtljažnika 273 litre
Tip pogona Twin-turbo V8
Ukupni obujam 3855 cm³
Provrt i hod 86,5 x 82 mm
Maksimalna snaga 640 KS pri 7.500 o/min*
Maksimalni okretni moment 760 Nm pri 3.000–5.750 o/min
Maksimalni broj okretaja 7600 o/min
Omjer kompresije 9.4:1
Specifična snaga 166 KS/l
Prednji kotači 245/35 R20 J8.0
Stražnji kotači 285/35 R20 J10.0
Prednje gume 390 x 223 x 34 mm
Stražnje gume 360 x 233 x 32 mm
Mjenjač 8-stupanjski F1 DCT s dvostrukom spojkom
Maksimalna brzina 320 km/h
0-100 km/h 3,3 s
0-200 km/h 9,0 s
100-0 km/h 30,8 m
200-0 km/h 119,5 m