Renault 5 Turbo 3E prvi je "električni mini superautomobil"
Oslanjajući se na poznate modele Renault 5 Turbo i Turbo 2 iz osamdesetih godina prošlog stoljeća, Renault je sada izbacio i model Turbo 3E, "džepnu raketu" s inovativnim električnim pogonom

Renault je 1980. godine lansirao svoj Renault 5 Turbo, prvi francuski automobil s turbobenzinskim motorom. Isticao se sa 160 KS te ubrzanjem od 6,9 sekundi do 100 km/h, ali i atraktivnom prepoznatljivom vanjštinom. Dobio je nedugo zatim i verziju Turbo 2, s više dijelova iz standardnog Renualta 5, ali sličnih karakteristika. Treća generacija ovog malenog, brzog i okretnog modela upravo je predstavljena – očekivano, s električnim pogonom, ali prepoznatljivog dizajna i uz inovativna tehnička rješenja.
Retro-futurizam
Francuska kompanija predstavila je Renault 5 Turbo 3E riječima "Zvijer od automobila stvoren za reli, driftanje i performanse na trkaćoj stazi, ali prilagođen za cestu". Najsnažniji je to njihov cestovni automobil ikad, kojim žele otvoriti sasvim novu klasu – onu "mini superautomobila". Kompaktni hatchback tako donosi električni pogon od čak 540 KS te ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 3,5 sekunde i šasiju od ugljičnih vlakana, sve upakirano u manje od četiri metra dužine.
Dizajn modela vuče korijene iz izgleda svojih prethodnika, oživljava osamdesete u retro-futurističkom obliku, opremljen je LED svjetlima, istaknutim aerodinamičkim dodacima, kotačima od 20", dok unutrašnjost i dalje nudi dovoljno prostora zahvaljujući tehničkim "trikovima". Baterija od 70 kWh je, naime, skrivena u podu, a elektromotori ukupne snage 540 KS u stražnjim kotačima.
Duljinom je novi Renault 5 Turbo 3E tako usporediv s gradskim kompaktima, širinom, snagom i masom od 1.450 kg sa superautomobilima, a najvišom brzinom od 270 km/h s trkaćim vozilima. Baterija se može nadopunjavati s 15 na 80% kapaciteta snagom od 350 kW za samo 15 minuta.
Ograničena serija
Interijer je očekivano ogoljen samo na ono najosnovnije, ali i digitaliziran. Uz velike zaslone od 10,1" i 10,25" na prednjoj konzoli nije ostalo mjesta ni za što drugo, a pod rukom vozaču je vertikalno postavljena ručna kočnica u relijaškom stilu, da bi sportski dojam bio potpun. Operacijski sustav OpenR Link dolazi s ugrađenim Googleovim uslugama.
Renault 5 Turbo 3E stići će u prodaju tijekom 2027. godine, a proizvodnja će biti ograničena na 1.980 primjeraka, numeriranih i pripremljenih za najzahtjevnije, s brojnim opcijama personalizacije. Knjiga narudžbi bit će otvorena u narednim tjednima, a cijena nije objavljena.
Duljina | 4,08 m |
---|---|
Širina | 2,03 m |
Visina | 1,38 m |
Međuosovinski razmak | 2,57 m |
Razmak od tla | 118 mm |
Težina | 1.450 kg |
Platforma | 800-voltna arhitektura |
Električni motori u kotačima straga | 2 x 200 kW (540 KS / 4.800 Nm) |
Baterija | 70 kWh litij-ionska |
WLTP doseg | do 400 km |
Punjenje AC | 11 kW AC dvosmjerni (Vrijeme punjenja 0-100%: 8 sati) |
Punjenje DC | 350 kW DC (Vrijeme punjenja 15-80%: 15 min) |
Ubrzanje 0-100 km/h | < 3,5 s |
Maksimalna brzina | 270 km/h (na stazi) |