Stop kineskom softveru u autonomnim i povezanim vozilima u SAD-u

Ministarstvo trgovine SAD-a sprema se predložiti zabranu korištenja kineskog softvera u autonomnim i povezanim vozilima, potez potaknut zabrinutošću za nacionalnu sigurnost.

Autonet.hr srijeda, 7. kolovoza 2024. u 05:30
📷 Foto:  BYD
Foto: BYD

Očekuje se da će prijedlog zabrane korištenja kineskog softvera u autonomnim i povezanim vozilima biti predstavljen u sljedećih nekoliko tjedana i bit će usmjeren na vozila s razinom automatizacije 3 i višom.

Razlozi za predloženu zabranu

Glavni motiv iza ovog prijedloga je navodni rizik da bi kineski softver u autonomnim vozilima mogao prikupljati osjetljive podatke o američkim građanima i infrastrukturi, koji bi se mogli onda prenositi natrag u Kinu. Ti podaci mogli bi uključivati detaljne kartografske informacije, audio i video snimke te podatke o ponašanju korisnika.

Smatra se da bi autonomna vozila, koja se uvelike oslanjaju na precizne kartografske podatke za navigaciju, mogla biti rizična. Ako se ti podaci prikupljaju i šalju u Kinu, potencijalno bi se mogli koristiti u svrhe koje ugrožavaju nacionalnu sigurnost SAD-a. Moderna autonomna vozila opremljena su kamerama i mikrofonima za pomoć u navigaciji i poboljšanje korisničkog iskustva. Ovi uređaji mogli bi nenamjerno snimiti osjetljive razgovore ili slike, koji bi se zatim mogli zloporabiti. Softver bi mogao pratiti ponašanje korisnika, preferencije i kretanja, stvarajući sveobuhvatni profil.

Opseg zabrane

Zabrana bi bila usmjerena na vozila s razinom 3 automatizacije i višom. Razina 3 automatizacije omogućuje vozačima da se bave aktivnostima koje nisu vožnja u određenim uvjetima, čineći ova vozila posebno ranjivima na prikupljanje podataka i zlouporabu.

Prijedlog bi se također proširio na vozila opremljena naprednim modulima bežične komunikacije razvijenim u Kini. Ove tehnologije su sastavni dio rada povezanih vozila, omogućujući im komunikaciju međusobno i s infrastrukturom.

📷 Foto: BYD
Foto: BYD

Utjecaj na industriju

Predložena zabrana imat će značajne implikacije za proizvođače automobila i dobavljače. Tvrtke će morati osigurati da njihov softver za povezana i autonomna vozila nije razvijen od strane bilo kojeg "stranog entiteta od interesa", poput Kine. To bi moglo dovesti do značajnih promjena u lancu opskrbe i razvojnim procesima za mnoge proizvođače automobila. Nabava softvera i komponenata od nekineskih dobavljača mogla bi povećati troškove, koji bi se mogli prenijeti na potrošače.

Predloženo pravilo efektivno bi spriječilo testiranje autonomnih vozila proizvedenih od strane kineskih proizvođača na američkim cestama.

Zabrana će imati dalekosežne implikacije za automobilsku industriju, lance opskrbe i međunarodne odnose, označavajući ključni trenutak u tekućem tehnološkom suparništvu između SAD-a i Kine.]