Tesla pokušava zabraniti objavu podataka o nesrećama svojih vozila
Iako ih tuži Washington Post, NTSA pod udarom DOGE-a i Muskovim otpuštanjima u svojim redovima - upravo onih koji bi trebali nadzirati sigurnost samovozećih automobila, nećka se dati javnosti navodno javno dostupne informacije

Tesla je zatražila od suca da blokira zahtjev Nacionalne uprave za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA) za objavljivanje „određenih“ podataka povezanih s nesrećama samovozećih automobila. Smatraju da su informacije povjerljive te da bi njihovo objavljivanje omogućilo konkurentima analizu učinkovitosti svake verzije samovozeće tehnologije i potencijalno otkrivanje broja nesreća povezanih s različitim sustavima.
Washington Post je prošle godine pokrenuo tužbu protiv NHTSA-a kako bi dobio pristup detaljnijim informacijama o nesrećama koje su se dogodile dok su bili aktivni sustavi pomoći vozaču poput Autopilota i Full Self-Drivinga.
(Dakle, nije samo domaća aberacija da javne agencije ne daju pristup podacima koji bi trebali biti javno dostupni…)
Agencija je izjavila da su traženi podaci izuzeti od zakona o javnim zapisima. Washington Post je s druge strane tvrdio da iako NHTSA objavljuje informacije o nesrećama, "zadržava kritične detalje o tehnologijama u uporabi te okolnostima i lokacijama nesreća".
Tesla, pak, tvrdi da oni i NHTSA trebaju „moći zadržati određene informacije o nesrećama privatnima“, uključujući detalje o ponašanju vozača i uvjetima na cesti, kao i specifične verzije tehnologije pomoći vozaču koja je možda bila u uporabi.
Naravno, odvjetnici Washington Posta tvrde da informacije o verzijama hardvera i softvera koji su možda bili u uporabi u vrijeme nesreća nisu povjerljive jer vozači mogu pristupiti tim podacima kroz kontrolne ploče svojih vozila.
Tesla pak tvrdi da čak i kada vlasnici vozila znaju određene informacije o svojim vozilima, poput verzije ADAS softvera, lokacije incidenta, uvjeta na cesti tijekom nesreće i svojih radnji prije nesreće, te informacije dijele s Teslom „s očekivanjem da će ostati privatne“.
Tužitelji tvrde da se ne radi ni o kakvoj brizi za „privatnost“, već da Tesla iskorištava rupe u NHTSA propisima kako bi većina podataka povezanih s nesrećama njezinih vozila bila redigirana, a iako u oglasima tvrdi nešto drugo, kod ovakvih stvari tvrdi da njezina samovozeća tehnologija ne čini automobile autonomnima te da vozači moraju aktivno nadzirati njezinu uporabu.
Zabavan podatak je da je prije svađe s Trumpom, do kraja svibnja dok je Elon Musk bio de facto (iako ne i formalno) voditelj Odjela za vladinu učinkovitost (DOGE), tu priliku iskoristio da otpusti oko 10 posto osoblja NHTSA-a početkom ove godine, uključujući polovicu tima koji nadzire sigurnost autonomnih vozila.
Potrefila koincidencija.