Dramatičan pad prodaje stranih proizvođača automobila u Kini - gube se milijarde

Gotovo svi inozemni proizvođači automobila u Kini bilježe značajan pad poslovanja, dok domaći proizvođači poput BYD-a i Geelyja preuzimaju sve veći udio na tržištu uvođenjem novih modela i snižavanjem cijena...

Autonet.hr petak, 6. prosinca 2024. u 05:45
Wuling Air EV (kineski: 五菱晴空; pinyin: Wǔlíng Qíngkōng; doslovno 'vedro nebo') je električni gradski automobil koji proizvodi SAIC-GM-Wuling. 📷 Wikipedia
Wuling Air EV (kineski: 五菱晴空; pinyin: Wǔlíng Qíngkōng; doslovno 'vedro nebo') je električni gradski automobil koji proizvodi SAIC-GM-Wuling. Wikipedia

Tržišni udio stranih proizvođača automobila u Kini pao je na 33 posto u srpnju sa 53 posto prije dvije godine. Kineski proizvođači posebno dominiraju u segmentu električnih vozila, gdje BYD postaje šesti najveći proizvođač automobila na svijetu te se natječe s Teslom za poziciju vodećeg proizvođača električnih vozila.

Svi su u nevolji

Volkswagen bilježi pad prodaje veći od 25 posto u odnosu na razdoblje prije tri godine. Toyotina zajednička poduzeća u Kini zabilježila su pad zarade od 73 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Nissanovi zajednički pothvati s Dongfengom suočili su se s padom prodaje od 21,5 i 10,2 posto. Prestižni brendovi također nisu pošteđeni - BMW je zabilježio pad prodaje u Kini za trećinu u posljednjem tromjesečju, dok je Mercedes-Benz imao 10 posto manje isporuka u prvih devet mjeseci godine.

Jedno je točno: China party is over, kako primjećuje novinar Bloomberga. Strane tvrtke izgubile su teren pred rastućim kineskim proizvođačima.

GM najveći gubitaš

Najveći gubitak zabilježio je General Motors koji je objavio je da je minus veći od 5 milijardi dolara zbog restrukturiranja poslovanja u Kini. Tvrtka će u četvrtom tromjesečju prijaviti trošak između 2,6 i 2,9 milijardi dolara zbog smanjenja vrijednosti ulaganja u kineski joint venture. Dodatnih 2,7 milijardi dolara troška odnosi se na mjere restrukturiranja zajedničkog pothvata sa SAIC Motorom, kineskom državnom tvrtkom s kojom GM od 1997. godine upravlja zajedničkim poduzećem SAIC-GM u Šangaju.

U prvih devet mjeseci ove godine GM je u Kini izgubio 347 milijuna dolara. Prodaja je pala za gotovo 20 posto, a tržišni udio smanjio se na 6,8 posto u usporedbi s 8,6 posto prošle godine i više od 15 posto 2015. godine.

Ford Motor provodi reorganizaciju svojeg kineskog poslovanja već nekoliko godina, uloživši 881 milijun dolara u restrukturiranje tijekom prvih devet mjeseci.