Njemačke tvrtke napuštaju Teslu zbog Muskove politike
Vodeće njemačke tvrtke počele su raskidati veze s Teslom zbog političkog djelovanja Elona Muska i njegovih nedavnih izjava povezanih s njemačkom politikom. Mnogi ulagači brinu zbog povezanosti vlasnika s krajnje desnom politikom i konzekventno odslikom na brend...
Njemački mediji, Der Spiegel, Stern i Das Tagesspiegel, izvještavaju o revoltu prema Teslinoj marki povezano s najnovijim političkim izjavama Elona Muska.
Izbacuje Teslina vozila iz svoje flote
Među prvima je reagirala energetska tvrtka Badenova, koja je odlučila da neće produljiti najam svojih Teslinih vozila. Član uprave Hans-Martin Hellebrand nije krio zabrinutost zbog Muskove nove uloge savjetnika u američkoj vladi. Sličan potez povukla je i druga energetska tvrtka, Lichtblick, koja postupno izbacuje Teslina vozila iz svoje flote. Njihov voditelj infrastrukture Kevin Lütje otvoreno je rekao da se Muskova podrška Donaldu Trumpu i desničarskim strankama kosi s vrijednostima njihove tvrtke.
Val otkazivanja suradnje zahvatio je i druge sektore. Rossmann, jedan od najvećih lanaca ljekarni u Europi, odustao je od plana da svoju flotu službenih vozila zamijeni Teslinim električnim automobilima. Građevinska tvrtka Viebrockhaus prestala je ugrađivati Tesline baterije i druge proizvode jer se, kako kažu, Muskovo ponašanje ne podudara s njihovim poslovnim načelima.
Što je izazvalo takvu reakciju?
Musk se sve više uključuje u njemačku politiku, posebno podržavajući stranku Alternative für Deutschland (AfD). Riječ je o krajnje desnoj opciji koju neki nazivaju "ekstremističkom organizacijom" zbog povezanosti dijela članova s neonacističkim idejama. Situacija je postala još napetija kad su aktivisti na Teslinu tvornicu u Berlinu projicirali sliku Muska kako su mnogi protumaćili nacistički pozdrav, uz protestne poruke.
Iako je bojkot privukao veliku pozornost, vjerojatno neće značajnije utjecati na Teslino globalno poslovanje. No, u Njemačkoj tvrtka već ima problema na tržištu, prodaja im je u 2024. pala za 41%, oko 26.000 vozila u odnosu na godinu prije. Dio pada može se pripisati smanjenju državnih poticaja za električna vozila, ali Teslin pad prodaje daleko je veći nego kod drugih proizvođača električnih automobila u regiji.