Prva mobilna solarna punionica električnih vozila, i to iz Zagreba

Ideja novog brenda Soltiq bila je omogućiti punjenje električnih vozila i tamo gdje mnogi smatraju da je neizvedivo ili nema adekvatne infrastrukture

Ivan Cvetković subota, 10. veljače 2024. u 11:06
📷 Soltiq
Soltiq

Sunca ima uvijek, nekad više, nekad manje pa treba što bolje iskoristiti njegovu energiju. U današnje vrijeme kad se sve više priča oko elektrifikaciji prometa, mladi zagrebački poduzetnik Tomislav Ivanić došao je do nove poslovne ideje. Bacio se u razvoj i pripremu mobilne solarne punionice električnih vozila. Već nakon šest mjeseci rada malog, ali domišljatog tima stigli su do pretprodukcijske verzije koja se uskoro počinje probijati na tržište pod brendom Soltiq.

Obiteljski biznis

Tomislav je već nekoliko godina direktor tvrtke Bravarija Ivanić, a koju je prije nekoliko desetaka godina pokrenuo njegov otac Stanislav. Veliko bravarsko iskustvo uz mladi tim inženjera koji su razvijali Tomislavovu ideju doveo je do proizvoda koji će dalje biti plasiran kroz tvrtku IDT-Innovation driven technology, dok Bravarija Ivanić nastavlja sa svojim aktivnostima.

📷 Soltiq
Soltiq

Soltiq autonomna mobilna solarna punionica električnih vozila prva je takva u Europi, a da postoji velika zainteresiranost za takvim proizvodima govore brojni upiti koji su zadnjih dana počeli pristizati iz brojnih zemalja. Nakon nekoliko prototipova, a gdje je najveći izazov bio projektiranje 'škara' pomoću kojih se podiže svojevrsni krov na kojem su smješteni solarni paneli, stigli su do današnje verzije.

Za svako parkirno mjesto

Ideja je bila napraviti punionicu koja se može smjestiti na standardno parkirno mjesto. Proučavali su brojne pravilnike ne bi li došli do dimenzija koje će biti pogodne. Tako Soltiq punionica, tvrdi Tomislav Ivanić, stane na svako parkirno mjesto. Automobil je naveze na malu 'rampu' te se uključi na punjač. Ispod konstrukcije su GEL baterije kapaciteta 28,8 kWh, što je dovoljno za nadopunu od 10 do 80% brojnih električnih vozila. Naveden se baterijski sklop puni putem solarnih paneli na krovu. Oni pretvraju sunčeve zrake u električnu energiju, a postoji i dodatno punjenje (paneli s donja strana krova) koji apsorbiraju zrake koje se reflektiraju od aluminijske podnice (dok nema vozila). Baterija se puni uz maksimalno 2,2 kW, dok se vozila pune preko AC punjača, snagom od 6 kW.

Tomislav Ivanić 📷 Soltiq
Tomislav Ivanić Soltiq

S obzirom na to da punionica teži oko 1200 kilograma za njeno postavljanje na lokaciju potreban je kran ili viljuškar. Može se postaviti na beton, asfalt, ili dobro pripremljeni šljunak odnosno zemlju. Bitna je dobra odvodnja, osobito ako podrloga nije tvrda, kako punionica ne bi vremenom utonula u tlo. Na isti se način može i seliti na drugu lokaciju, a koja ponovno mora biti ravna. Ne smije biti bočnih nagiba, a vodoravni može biti do 5%. Konstrukcija bi trebala izdržati udare vjetra od 150 kilometara na sat te 50 kilograma snijega po kvadratnom metru.

Razvoj ide dalje

U planu je i nešto snažnija punionica koja bi imala baterije većeg kapaciteta, kao i veću snagu punjenja. Pored električnih automobila, punionica se može koristiti u za punjenje bicikla, skutera ili pak električnih romobila. Pored toga, ako je riječ o zimskom razdoblju, kad nema previše sunca, baterije se mogu nadopuniti iz javne gradske mreže tijekom noći, kad je jeftinija struja.

📷 Soltiq
Soltiq

Punionica je opremljena kamerom, a svim bitnim funkcijama upravlja se putem mobilne aplikacije. Ona je, kao i veliki dio same punionice napravljena i razvijana unutar tvrtke. Moguće je i fizičko povezivanje nekoliko punionica. Tomislav Ivanić i njegov tim imaju ideju da brend Soltiq bude prepoznat kao netko tko rješava probleme infrastrukture za punjenje električnih vozila.

Spomenimo i na kraju kako još nije u potpunosti finalizirana cijena mobilne solarne punionice električnih vozila, no očekuje se finalna cijena od 20 do 30 tisuća eura.