JLR je već "unakazio" logotip Jaguara, sad će isto učiniti i s Range Roverom

Britanski Jaguar Land Rover (JLR) pokušava se pozicionirati kao luksuzna modna marka na automobilskom tržištu pa povlači kontroverzne dizajnerske poteze. Na redu za redizajn je Range Rover

Autonet.hr četvrtak, 10. srpnja 2025. u 23:11
📷 JLR
JLR

Prvo su se upustili u odvažan redizajn vizualnog identiteta, logotipa i općenito vozila marke Jaguar, a sada će iz britanskog JLR-a sličan potez učiniti i kad je riječ o drugoj njihovoj marki – Range Roveru. Uoči lansiranja prvog potpuno električnog modela pod tom značkom, Jaguar Land Rover je redizajnirao vizualni identitet marke Range Rover kako bi naglasio njezinu ekskluzivnost, moderni stil, ali i novi status samostalne marke unutar kompanije.

Kontroverza na kontroverzu

Range Rover je tako u predstavio novi, modernizirani logotip koji će ubuduće krasiti njhove luksuzne terence, počevši s prvim električnim modelom. Taj je potez dio šire strategije matične tvrtke koja želi stvoriti "Kuću brendova" (House of Brands). Range Rover unutar te strategije postaje zaseban entitet, pa je red da dobije i vlastiti vizualni identitet.

Dvostruko zrcaljeno "R" 📷 JLR
Dvostruko zrcaljeno "R" JLR

Umjesto prepoznatljivog zelenog ovalnog logotipa Land Rovera, koji se tradicionalno nalazio uz ime ispisano velikim slovima preko haube vozila, stiže neobični amblem dvostrukog zrcaljenog slova "R" – koji postaje jasan tek ako se dobro zagledate u njega. Takav "redukcionistički pristup odražava filozofiju modernog luksuza, sofisticiran je i nenametljiv", smatraju dizajneri JLR-a. Kad se taj znak multiplicra dobiva se neobični ponavljajući uzorak, koji bi mogao biti primijenjen na materijalima interijera ili bi mogao krasiti prednju masku novih modela.

Repetitivni uzorak od logotipa 📷 JLR
Repetitivni uzorak od logotipa JLR

Novi logotip, kažu, neće postojeće oznake na vozilima zamijeniti preko noći, već će se uvoditi postupno. Prve njegove primjene vidjet će se na suptilnim detaljima poput čepova naplataka ili grafika na digitalnim zaslonima, a s vremenom će postati standard na svim budućim modelima.

Zbogom prepoznatljivim stilskim elementima Range Rovera?
Zbogom prepoznatljivim stilskim elementima Range Rovera?

Strategija "Kuće brendova"

Umjesto jednog krovnog brenda Land Rover, JLR sada upravlja s četiri zasebne marke: Range Rover, Defender, Discovery i Jaguar. Svaka od njih imat će vlastiti, jasno definirani identitet i ciljanu publiku, čime se izbjegava unutarnja konkurencija i omogućuje preciznije pozicioniranje na tržištu.

To sve omogućava Range Roveru da se u potpunosti fokusira na segment ultra-luksuza, natječući se s najprestižnijim svjetskim markama, dok će se Defender i Discovery pozicionirati kao brendovi usmjereni na avanturu i obiteljsku upotrebu. Jaguar će, pak, biti usmjeren na mlade kupce.