Ipak ima nade za Nikolu? Isporučili su prve kamione na vodik

Američki proizvođač električnih kamiona Nikola, posljednjih godina poznat po skandalu s varanjem kupaca i javnosti isticanjem lažnih karakteristika svojih proizvoda, na sporom je i teškom putu oporavka

Autonet.hr subota, 24. veljače 2024. u 08:20

Nikola, američki proizvođač koji je započeo s baterijsko-električnim i vodikovim pogonima za kamione-tegljače, pa svoj poslovni put nastavio gotovo pa propašću kompanije, sada se polako oporavlja. Nakon što im je bivši prvi čovjek osuđen za prevaru, okrenuli su se spašavanju kompanije i potpuno se ogradili od njega. No, ni to nije prošlo glatko, pa su prošloga ljeta bili prisiljeni povući sve isporučene baterijsko-električne kamione zbog rizika od požara baterije te privremeno zaustaviti njihovu daljnju prodaju.

I dalje u gubitku

Ovoga tjedna objavili su i poslovne rezultate za prošlu godinu, u kojima se vidi šarena financijska slika – prihodi su im rasli u posljednjem tromjesečju, ali na razini godine i dalje su u padu, dok gledano ukupno kompanija proizvodi (uz kamione) tek ogromne gubitke, veće od 800 milijuna dolara na godišnjoj razini. Međutim, i dalje isporučuju stotinjak kamiona na godinu, uz najavu rasta tog broja.

Njihovo godišnje izvješće intonirano je optimistično, a otvoreno je objavom prve isporuke vodikovih kamiona krajnjim kupcima. Tegljači pokretani energijom iz vodikovih gorivnih ćelija stigli su do svojih kupaca tijekom posljednjeg tromjesečja prošle godine – od proizvedena 42 komada, isporučeno ih je 35. Ostali su rezervirani za testiranja i kao pokazni primjerci za buduće kupce.

Jedan od kupaca, američka logistička kompanija Biagi Bros, podijelila je na društvenim mrežama fotografije svojih prvih deset kamiona marke Nikola na vodikov pogon. "U svijetu koji se brzo mijenja, inovacije su temelj za napredak, rast i održivost. Nema ništa inovativnijega od kamiona s nultim emisijama", poruka je njihove direktorice Stacey Biagi.

Kad je riječ o povučenim baterijsko-električnim vozilima, u Nikoli kažu da će ih preraditi i popraviti, pa kupcima vratiti tijekom drugog ili trećeg tromjesečja ove godine. Ipak, sve te informacije nisu impresionirale ulagače. Nikolina dionica, kojom se na vrhuncu popularnosti trgovalo po cijeni od 65 dolara, danas vrijedi tek – 70 centi.