Musk i DOGE režu nadzor autonomnih vozila

NHTSA s manjim brojem zaposlenika teško će nadzirati sigurnost autonomnih vozila. Istovremeno, smanjenje osoblja otvara pitanja o sukobima interesa vezanim uz Muskove dvostruke uloge u Trumpovoj administraciji i Tesli…

Autonet-hr petak, 21. veljače 2025. u 18:02

Odjel za vladinu učinkovitost (DOGE), pod vodstvom Elona Muska smanjuje radnu snagu u Nacionalnoj upravi za sigurnost cestovnog prometa (NHTSA). Rezovi, koji pogađaju približno 10% osoblja agencije, posebno su utjecali na specijaliziranu jedinicu odgovornu za nadzor sigurnosti autonomnih vozila.

Broj stručnjaka za AV u sad gotovo nepostojeći

Prema pisanju The Washington Posta, između 70 i 80 zaposlenika NHTSA-e izgubit će posao. Smanjenje obuhvaća različita kritična područja rada agencije, uključujući sigurnosne procjene vezane uz lutke za testiranje sudara, istraživanja o vožnji pod utjecajem opojnih sredstava i prekoračenju brzine, te raspodjelu sredstava za sigurnost. Posebno je značajno smanjenje u novoosnovanom uredu zaduženom za praćenje sigurnosti AV-a. Ova jedinica, koja se prethodno sastojala od sedam zaposlenih, sada je smanjena za troje. Stručnjaci iz industrije upozoravaju da bi ovo smanjenje osoblja moglo otežati stručan nadzor i regulaciju sektora AV-a. Jedan otpušteni inženjer, koji je govorio anonimno za WP, izjavio je: "Broj ljudi u saveznoj vladi koji mogu adekvatno razumjeti ovo područje vrlo je mali. Sada je gotovo nepostojeći."

Omekšali regulativu, ali očito nedovoljno

NHTSA je nedavno poduzela korake za "omekšavanje" regulative za autonomna vozila kao da je očekivala da će doći do nasrtaja na agenciju i njen rad. Prošlog prosinca predstavili su program AV STEP, dobrovoljnu inicijativu koja bi olakšala uvođenje potpuno autonomnih vozila uz veću transparentnost podataka. Taj program omogućio bi lakšu prodaju vozila bez klasičnih upravljačkih elemenata poput volana i pedala. Zauzvrat, proizvođači bi trebali dijeliti više podataka kako bi javnost stekla povjerenje u ovu tehnologiju. Nakon ovih rezova postavlja se pitanje može li NHTSA uopće provoditi čak i takve programe koji prepuštaju proizvođačima dobrovoljno sudjelovanje i dojavu podataka. Sa smanjenim brojem zaposlenika agencija će teško temeljito istraživati incidente s autonomnim vozilima kad budu prijavljeni, što bi moglo ugroziti sigurnost na cestama.

Potencijalni sukob interesa? Ma ne uopće...

Smanjenje osoblja potaknulo je pitanja o potencijalnim sukobima interesa, s obzirom na Muskove uloge u Trumpovoj administraciji i kao izvršnog direktora Tesle. Iako je Bijela kuća izjavila da Musk nije službeno na čelu DOGE-a, njegova pozicija unutar organizacije i njegov utjecaj na savezna tijela koja reguliraju njegove poslove izazvali su pozornost.