Preminuo je Marcello Gandini, dizajner Countacha i mnogih legendarnih automobila

U dobi od 85 godina napustio nas je dizajner, čiji je rad obilježio povijest automobilskim marki kao što su Lamborghini, Lancia, Bugatti, Alfa Romeo, Maserati, Ferrari, pa čak i Fiat i Volkswagen

Autonet.hr petak, 15. ožujka 2024. u 13:24

Jedan od genija automobilskog dizajna i čovjek čiji radovi su poznati u cijelom svijetu, Marcello Gandini, preminuo je ove srijede. Talijanski dizajner ušao je u svijet oblikovanja automobila još 1965. godine, počevši svoju karijeru u studiju Bertone, a sve ostalo je, kako se kaže – povijest.

Kroz naredna desetljeća Gandini je potpisao neke od najslavnijih automobila tog doba, ili tek sudjelovao u njihovom stvaranju. Spomenimo samo neke zvučne modele: Lamborghini Miura, Countach i Diablo, Lancia Stratos, Bugatti EB110, Alfa Romeo Montreal, Maserati Khamsin, Ghibli i Quatrroporte, prvi Volkswagen Polo, Ferrari 308 GT4, Fiat X1/9, Citroën BX, Renault 5 druge generacije, prvi BMW serije 5… Popis modela na kojima se njegov potpis nazire daleko je duži od toga.

Alfa Romeo Carabo 📷 Zairon / Wikimedia
Alfa Romeo Carabo Zairon / Wikimedia

Smatra ga se i osobom koja je u automobile uvela vrata "na škare", prvo u konceptu Alfa Romeo 33 Carabo, a kasnije i u legendarnima Countachu i Diablu. Talijanski je dizajner 1980. otišao iz studija Bertone, pa do kraja karijere radio na mnogim vanjskim projektima. Jedan od posljednjih mu je bio angažman za TaTa Motors, s kojima je 2017. predstavio sportski koncept TaMo Racemo.

TaMo Racemo 📷 Eatcha / Wikimedia
TaMo Racemo Eatcha / Wikimedia

Kao nezavisni dizajner surađivao je s gotovo svim istaknutijim markama iz svijeta automobila. Politehničko sveučilište u Torinu dodijelilo mu je počasni doktorat u području strojarstva. Pritom su istaknuli njegovu veliku karijeru, fokus na istraživanje i inovacije, osmišljavanje novih načina proizvodnje automobila, kao i niz patenata i inovacija koje je stvorio.

Uz automobile, njegov interes za dizajnom širio se i na ostala područja, od namještaja do helikoptera. No, zanimljivo, brze sportske automobile ikonskog izgleda sam nije vozio – za privatne potrebe preferirao je nešto praktičnije automobile. Preminuo je u talijanskom Rivoliju u dobi od 85 godina.