Ford Focus - I dalje, ozbiljan konkurent
Ford je u prvoj polovini ove godine predstavio novu, četvrtu generaciju modela Focus. Proizvođač tvrdi kako je riječ o najinovativnijem, najdinamičnijem i najuzbudljivijem Fordu do sada. Hrabra je to izjava, a je li točna potencijalni će kupci moći saznati uskoro
Prva generacija modela Focus na europska je tržišta stigla prije dvadeset godine, odnosno 1998. zamijenivši dotadašnji Escort. Focus je bio hrabar iskorak za Ford s obzirom da je ideja bila (i još uvijek jest) osmisliti tzv. globalni automobil koji će se u jedinstvenom obliku prodavati širom svijeta. O tome kakav su pogodak prvi, a i ostali Focusi bili, možda najbolje govori podataka kako je od spomenute 1998. pa do danas prodano oko 7 milijuna primjeraka ovog automobila u Europi te preko 16 milijuna širom svijeta.
Sada je pak stiglo vrijeme za četvrtu generaciju pred kojom se nalazi nikad snažnija i raznovrsnija kompaktna konkurencija iz C segmenta, a tijekom sljedeće godine na tržištu bi se trebao pojaviti i osmi Golf što će samo dodatno zaoštriti situaciju. No, u Fordu su sigurni kako imaju sve što je potrebno za sam vrh klase, a tome je prije svega tako jer je novi Focus u potpunosti nov automobil, razvijen "od nule" s posebnim naglaskom na kvaliteti.
Bogata ponuda karoserija
Novi će Focus biti dostupan u nekoliko karoserijskih izvedbi. Naime, pored standardne hatchback verzije s petorim vratima kupcima će biti dostupan i karavan (Wagon), na određenim tržištima i izvedba sa četvorim vratima, a po prvi put u ponudi ovog vozila najavljen je i crossover Focus Active. Uz njih, Ford posebno izdvaja i sportski nastrojeni ST-Line te luksuzni Vignale, dostupan kao hatchback te karavan.
Svaku će izvedbu karakterizirati pojedini jedinstveni elementi vanjštine i interijera koji će ju razlikovati od ostatka ponude. Primjerice, Active će se moći pohvaliti dodatnom zaštitnom plastikom, krovnim nosačima, povišenom podnicom te nešto otpornijim materijalima u unutrašnjosti. Vignale će se razlikovati bogatijom opremom, jedinstvenim branicima, posebnom maskom motora, kožnim presvlakama, raznim ukrasima izvana i iznutra, dok će ST-Line imati sniženu podnicu, agresivniji styling, veći krovni spojler i difuzor… Dodajmo i da će kupcima biti dostupno 13 boja karoserije te naplaci dimenzija između 16 i 18 cola.
Vanjština je osmišljena tako da bude modernija te dinamičnija nego što je bio slučaj s prethodnikom. Proizvođač navodi da, bez obzira o kojoj se izvedbi radi, novi Focus predstavlja primjer nove fordove filozofije dizajna "prema mjeri čovjeka" kako izvana, tako i iznutra. Od pojedinih elemenata vanjštine treba izdvojiti upečatljiva prednja i stražnja svjetla, vizualno dulji poklopac motora, izraženu masku motora, robusni stražnji kraj, kratke prevjese i sl. Poseban naglasak je stavljen na aerodinamička svojstva vozila koja su unaprjeđena raznim rješenjima na karoseriji i podvozju.
Jednostavniji te naprednije opremljeni interijer
Novi će Focus u unutrašnjosti ponuditi više prostora za putnike, kao i veću zapreminu prtljažnika. Zasluga je to ne samo novog uređenja interijera, već i činjenice da je međuosovinski razmak narastao za 53 mm. Novi dizajn, ali i više staklenih površina, uključujući i opcijski panoramski krov, dodatno doprinose osjećaju prostranosti. Jednostavnosti korištenja će pripomoći i opcijski električno otvorivi hands-free poklopac prtljažnika i pojednostavljen sustav spuštanja naslona stražnjih sjedala.
Kokpit je jednostavniji i pregledniji, lišen većeg broja prekidača, a posebno se ističu višefunkcijski obruč upravljača, preglednija instrumentna ploča te visoko postavljeni središnji zaslon infotainmenta. Sve u svemu, već je na prvi pogled jasno kako su u Fordu ciljali na opuštajuće okruženje visoke razine ergonomije, a prema navodima proizvođača kabina je osjetno prostranija, a materijali i završna obrada kvalitetniji. Isto vrijedi i za izolaciju od buke i vibracija.
Kada je riječ o infotainmentu svakako treba spomenuti Sync 3 s 8-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir i mogućnošću upravljanja putem glasovnih instrukcija, bežično punjenje mobilnih uređaja, audio sustav B&O Play, FordPass Connect on-board modem koji vozilo čini pokretnim Wi-Fi hotspotom s mogućnošću povezivanja do 10 uređaja, a nudi i mogućnost određivanja lokacije automobila, provjere razine goriva u spremniku, otključavanje/zaključavanja vozila, pokretanje motora te automatski upućuje poziv hitnim službama u slučaju teže nesreće.
Pet EcoBoost i tri EcoBlue motora
Novi će Focus svojim kupcima ponudit uistinu široku paletu motora. Konkretnije, u ponudi će se nalaziti dva EcoBoost 3-cilindrična benzinca obujma od 1,0 i 1,5 litre opremljena sustavom deaktivacije cilindara te dva EcoBlue 4-cilindrična dizelaša obujma od 1,5 i 2,0 litre. Prvi i često nagrađivani benzinski 1.0 je dodatno dotjeran i dostupan u tri izvedbe snage: 85, 100 i 125 KS, nudi prosječnu potrošnju od 4,7 l/100 km te emisiju CO2 od 107 g/km.
Novi, veći 1.5 dolazi u izvedbama snage od 150 i 182 KS te svojim kupcima nudi prosječnu potrošnju od 5,3 l/100 km, kao i emisiju CO2 od 121 g/km. U Fordu navode kako je njihov sustav deaktivacije cilindara prvi takav za motora s tri cilindra, a aktivacija i deaktivacija se odvijaju u svega 14 milisekundi te nemaju utjecaj na performance i uglađenost rada pogonskog stroja.
Dizelsku ponudu otvara 1.5 snage od 95, a slijedi ga izvedba sa 120 KS, dok 2,0-litreni dizelski pogonski stroj razvija 150 KS. Manji dizelaš u svojoj slabijoj izvedbi ostvaruje prosječnu potrošnju od 3,5 l/100 km te emisiju CO2 od 91 g/km. Veći, 2.0 nudi prosječnu potrošnju od 4,4 l/100 km te emisiju CO2 od 114 g/km.
Svi motori su opremljeni sustavom Start & Stop te zadovoljavaju posljednje Euro 6 norme, a potrošnja i emisije su izračunate prema WLTP standardu te predstavljaju sniženje u odnosu na prethodnu generaciju za oko 10% u prosjeku. Uz motore tome su doprinijeli smanjenje mase (oko 88 kg u prosjeku) i bolja aerodinamička svojstva (Cd=0,273 hatchback). Dakako, tu su i napredniji mjenjači.
Standardno su svi spomenuti motori upareni sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a u ponudi je opcijski dostupan (uz 1.0 sa 125 i 1.5 sa 150 KS te 1.5 EcoBlue sa 120 i 2.0 EcoBlue sa 150 KS) automatski 8-stupanjski mjenjač koji "prilagođava obrasce mijenjanja stupnjeva stilu vožnje", a prepoznaje i vožnju uzbrdo i nizbrdo, zavoje i sl. Pogon je, dakako, izveden na prednje kotače, a Ford obećava visoku razinu agilnosti za automobil koji u izvedbi s petorim vratima teži između 1322 i 1518 kg.
Nova platforma, jednako istaknuta vozna svojstva
Nova generacija Focusa je prvi fordov model koji se temelji na novoj C2 platformi, a njena upotreba zajedno s novom konstrukcijom rezultirala je rastom čvrstoće i krutosti vozila te smanjenjem mase. Drugim riječima, pozitivan utjecaj će imati na sigurnost, ali i ekonomičnost te dinamičnost i agilnost automobila, posebno kada svemu dodamo druga napredna tehnička rješenja i opremu.
Tako proizvođač poručuje da je Focus nakon dvadeset godina i dalje na samom vrhu kada je riječ o dinamičnoj vožnji i osjećaju za upravljačem, a velik utjecaj na komfor, sigurnost i dinamičnost vozila će imati upotreba sustava CCD (Continuously Controlled Damping) koji ublažava negativan utjecaj neravnina s prometnice, pa čak i udarnih rupa, kako bi omogućio stabilnu i udobnu vožnju. Nadalje, Focus dolazi opremljen sustavom Drive Modes koji prilagođava razne karakteristike vozila sukladno odabranom načinu rada, tu su i napredni neovisni ovjes, unaprjeđeni upravljač i kočnice, sustav Ford Stability i Torque Vectoring Control…
Napredna potpora vozaču
Novi Focus svojim kupcima nudi najsofisticiraniji asortiman tehnologija za pomoć vozaču koji je ikada ponuđen u jednom fordovom europskom automobilu. U osnovi, riječ je o tehnologijama koje pripadaju tzv. drugoj razini autonomnog upravljanja, a sve skupno spadaju pod naziv Ford Co-Pilot360. Proizvođač tvrdi i da je riječ o sustavima koji su besprijekorno integrirani kako bi se omogućilo intuitivno i profinjeno iskustvo vožnje istovremeno smanjujući stres kod vozača.
Od napredne opreme koja će pomagati vozaču u svakodnevnom upravljanju novim Focusom te dodatno podići razinu sigurnosti posebno se izdvajaju prilagodljivi tempomat (ACC koji radi do brzine od 200 km/h) uparen sa sustavom Stop & Go (koji može u potpunosti zaustaviti i ponovno pokrenuti vozilo), sustav zadržavanja vozila u voznoj traci, sustav prepoznavanja prometnih znakova (nakon čega se brzina prilagođava dopuštenoj) kao i sustav prilagodljivih svjetala (koji prilagođava svjetlosni snop zavoju ili kružnom toku te posebno osvjetljava prometne znakove, a temelji se na kameri koja "čita" prometnu situaciju 65 m ispred vozila).
Svakako vrijedi izdvojiti i sustav izbjegavanja sudara (Evasive Steering Assist) koji pomaže vozačima zaobići zaustavljena ili spora vozila kako bi se izbjegao potencijalni sudar, potom sustav kočenja nakon sudara, pripreme vozila na predstojeći sudar, prepoznavanje pješaka i biciklista, automatsko kočenje, upozorenje na bočni promet, upozorenje na vozila u tzv. mrtvom kutu, kameru za vožnju unatrag, upozorenje na vožnju u krivom smjeru, automatska duga svjetla koja ne zasljepljuju vozače drugih vozila itd, a tu su i fordov novi Head-up zaslon te Active Park Assist 2 koji omogućuje potpuno automatizirane manevre parkiranja samo jednim pritiskom na tipku.
I na kraju...
Novi Focus, navode u Fordu, donosi novu razinu udobnosti, tehnologije i iskustva vožnje za kupce srednje klase automobila. Štoviše, smatraju kako je ovo najbolji i najkompletniji automobil kojeg su do sada proizveli. Dodatna potvrda kvalitete novog Focusa su i modernizirani pogoni fordove tvornice u Saarlouisu, u Njemačkoj, gdje se ovaj model proizvodi.
Dakle, novi bi Focus svojim budućim vlasnicima trebao ponuditi moderan dizajn, štedljivu i snažnu motorizaciju, naprednu tehnologiju, bogatu opremu, vrhunsku kvalitetu te jedinstveno zadovoljstvo za upravljačem u komfornoj putničkoj kabini. Ako tome uistinu bude tako nema razloga da Focus ne zasjedne na sam vrh svog segmenta.
Tehnički podaci
MODEL | Focus 1.0 EcoBoost 125 | Focus 1.5 EcoBoost 150 |
---|---|---|
konstrukcija motora | 3-cilindrični redni benzinski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje ventilima Ti-VCT, aluminijska glava, čelični blok motora, koljenasto vratilo u 4 ležaja, izravno ubrizgavanje goriva, 1 turbopunjač, međuhladnjak, sustav deaktivacije cilindara, filter čestica, Euro 6d | 3-cilindrični redni benzinski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje ventilima Ti-VCT, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 4 ležaja, izravno ubrizgavanje goriva, 1 turbopunjač, međuhladnjak, sustav deaktivacije cilindara, filter čestica, Euro 6d |
obujam | 999 cm3 | 1497 cm3 |
provrt i hod klipa | 71,9 x 82,0 mm | 84,0 x 90,0 mm |
omjer kompresije | 10,5 : 1 | 11,0 : 1 |
najveća snaga | 92 kW (125 KS) pri 6000 o/min | 110 kW (150 KS) pri 6000 o/min |
najveći okretni moment | 170 (overboost: 200) Nm između 1400 i 4500 o/min | 240 Nm pri 1600 o/min |
prijenos snage | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa (opcija: 8-stupanjski automatski mjenjač) | |
podvozje | Sprijeda McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena, stabilizator i pomoćni okvir, otraga višedjelna osovina sa spiralnim oprugama i teleskopskim amortizerima, stabilizator i pomoćni okvir, progresivni servoojačivač upravljača s nazubljenom letvom | |
kočnice | Sprijeda ventilirani disk dimenzija 282 x 27 mm ili 308 x 27 mm, otraga puni disk dimenzija 271 x 12 mm ili 302 x 12 mm, ABS, BAS, EBD, ESP, EBA, AEB | |
naplaci i pneumatici | Naplaci dimenzija 6,5J x 16, 7J x 17 ili 8J x 18, pneumatici dimenzija 195/65 R 16, 205/60 R 16, 215/50 R 17 ili 234/40 R 18 | |
dimenzije | D x Š x V 4378 x 1825 (s retrovizorima: 1979) x 1471 mm, međuosovinski razmak 2700 mm, trag kotača 1572 / 1553 mm, obujam prtljažnika 375 / 1354 dm3, krug okretanja 11,0 m, spremnik za gorivo 52 (dizel: 47) l | |
mase | Prazno vozilo 1322 kg (1371 kg), najveća dozvoljena 1855 kg (1905 kg), dopušteno opterećenje 533 (534) kg | Prazno vozilo 1369 kg (1404 kg), najveća dozvoljena 1890 kg (1905 kg), dopušteno opterećenje 494 (501) kg |
performanse | Najveća brzina 200 (195) km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,0 (11,1) s | Najveća brzina 210 (208) km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,8 (8,9) s |
potrošnja goriva | U gradskoj vožnji 5,9 (7,1) l/100 km, na otvorenoj cesti 4,2 (4,7) l/100 km, u mješovitoj vožnji 4,8 (5,6) l/100 km, prosječna emisija CO2 108 (126) g/km | U gradskoj vožnji 6,9 (7,6) l/100 km, na otvorenoj cesti 4,5 (4,9) l/100 km, u mješovitoj vožnji 5,3 (5,9) l/100 km, prosječna emisija CO2 121 (133) g/km |
U zagradama su navedeni podaci za izvedbe s automatskim mjenjačem
Svi podaci se odnose na model s petorim vratima
MODEL | Focus 1.5 EcoBlue 120 | Focus 2.0 EcoBlue 150 |
---|---|---|
konstrukcija motora | 4-cilindrični redni dizel, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem i zupčastim remenom, aluminijska glava (2.0: i blok) motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, međuhladnjak, Euro 6d | |
obujam | 1500 cm3 | 1996 cm3 |
provrt i hod klipa | 75,0 x 84,8 mm | 84,0 x 90,0 mm |
omjer kompresije | 16,4 : 1 | 15,8 : 1 |
najveća snaga | 88 kW (120 KS) pri 3600 o/min | 110 kW (150 KS) pri 3500 o/min |
najveći okretni moment | 300 Nm između 1750 i 2250 o/min | 370 Nm između 2000 i 2500 o/min |
prijenos snage | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa (opcija: 8-stupanjski automatski mjenjač) | |
podvozje | Sprijeda McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena, stabilizator i pomoćni okvir, otraga višedjelna osovina sa spiralnim oprugama i teleskopskim amortizerima, stabilizator i pomoćni okvir, progresivni servoojačivač upravljača s nazubljenom letvom | |
kočnice | Sprijeda ventilirani disk dimenzija 282 x 27 mm ili 308 x 27 mm, otraga puni disk dimenzija 271 x 12 mm ili 302 x 12 mm, ABS, BAS, EBD, ESP, EBA, AEB | |
naplaci i pneumatici | Naplaci dimenzija 6,5J x 16, 7J x 17 ili 8J x 18, pneumatici dimenzija 195/65 R 16, 205/60 R 16, 215/50 R 17 ili 234/40 R 18 | |
dimenzije | D x Š x V 4378 x 1825 (s retrovizorima: 1979) x 1471 mm, međuosovinski razmak 2700 mm, trag kotača 1572 / 1553 mm, obujam prtljažnika 375 / 1354 dm3, krug okretanja 11,0 m, spremnik za gorivo 52 (dizel: 47) l | |
mase | Prazno vozilo 1363 kg (1394 kg), najveća dozvoljena 1895 kg (1910 kg), dopušteno opterećenje 532 (516) kg | Prazno vozilo 1493 kg (1518 kg), najveća dozvoljena 2020 kg (2045 kg), dopušteno opterećenje 527 (527) kg |
performanse | Najveća brzina 196 (193) km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,0 (10,2) s | Najveća brzina 210 (207) km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,5 (9,3) s |
potrošnja goriva | U gradskoj vožnji 4,0 (4,7) l/100 km, na otvorenoj cesti 3,4 (3,9) l/100 km, u mješovitoj vožnji 3,6 (4,2) l/100 km, prosječna emisija CO2 94 (111) g/km | U gradskoj vožnji 5,6 (5,3) l/100 km, na otvorenoj cesti 3,6 (3,9) l/100 km, u mješovitoj vožnji 4,4 (4,4) l/100 km, prosječna emisija CO2 114 (114) g/km |
proizvođač | Ford AG |
U zagradama su navedeni podaci za izvedbe s automatskim mjenjačem
Svi podaci se odnose na model s petorim vratima