Nissan Leaf & Qashqai ProPilot - Nacionalna prezentacija 2018.

Druga generacija nissanovog Lefa donosi veću autonomiju, napredniju opremu i privlačniji dizajn. No, to je tek početak priče o ovom zanimljivom električnom automobilu čije cijene kreću od 276.500 kn. Također, upoznali smo i sustav ProPilot koji je, uz Leaf obogatio i ponudu novog Qashqaija

Hrvoje Gattin ponedjeljak, 28. svibnja 2018. u 00:00
📷  foto: autonet.hr, Nissan Motors Co.
foto: autonet.hr, Nissan Motors Co.

Nissan na hrvatsko tržište napokon dovodi električni model Leaf, sada u njegovoj drugoj generaciji. Novi Leaf, bogato opremljen naprednom tehnologijom, prvi je nissanov automobil za europsko tržište opremljen naprednim sustavima za pomoć u vožnji. Uz to, inteligentna mobilnost je nissanova strategija kojom se nastoji promijeniti budućnost vožnje. Druga generacija Nissan Leaf na hrvatskom će se tržištu naći početkom lipnja, uz pakete opreme Acenta, N-Connecta i Tekna koji odgovaraju cijenama od 276.500, 286.500 te 306.000 kn do registracije.

 

Uz novi Leaf i nissanov je megauspješni crossover Qashqai sada dostupan sa sustavom ProPilot koji objedinjava adaptivni tempomat s drugim sustavima aktivne potpore vozaču. Uvođenje ovog sustava opravdat će Qashqaijevu titulu vodećeg crossovera u Europi, uvjereni su u Nissanu. Sustav PropIlot je, za sada, dostupan isključivo uz Qashqai s 1,6-litrenim dCi motorom u izvedbama N-Connecta i Tekna.

Moderniji izgled i prostranija unutrašnjost

Druga generacija najprodavanijeg električnog automobila na svijetu zauzet će poziciju svog doista uspješnog prethodnika. Naime, više od 300.000 kupaca do sada se odlučilo za Nissan Leaf, a novi model sada nudi veću autonomiju, unaprijeđeni dizajn, najsuvremenije sustave potpore vozaču te veću razinu povezivosti.

Novi Nissan Leaf ima dimenzije od 4490 x 1788 x 1540 mm, uz i 2700 m međuosovinskog razmaka što jamči dovoljno prostora u interijeru, a ovaj se peterosjed može pohvaliti i prtljažnikom obujma od 435 / 1176 dm3 koji će, nema tome sumnje, zadovoljiti i obiteljske potrebe. Također, ovaj se automobil sada odlikuje modernijim i dinamičnijim izgledom s naprednijim aerodinamičkim svojstvima i Cd koeficijentom od 0,28. Svatko tko poznaje nissanov dizajn prepoznat će jedinstvena svjetla u obliku bumeranga i prednju masku poznatu kao V-motion, karakteristične detalje estetike ove marke.

Nissan će uz novi Leaf na našem tržištu ponuditi 10 boja karoserije: Arctic bijelu, crvenu, brončanu metalik, tamnosivu metalik, Spring Cloud, srebrnu Slade, crvenu Magnetic, biserno bijelu, metalik crnu te dvobojnu biserno bijelu s crnim metalik krovom.

Veći doseg i uvjerljive performanse

Novi električni motor EM57 Nissana Leaf razvija 110 kW (150 KS) između 3283 i 9795 o/min te 320 Nm okretnog momenta između 0 i 3283 o/min. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9 s, čime se ovaj automobil smješta u sam vrh C segmenta. Najveća je brzina, pri tome, ograničena na 144 km/h. Uz navedeno, ovaj je automobil oko 30 posto tiši od usporedivog vozila iz C segmenta, dakako, prvenstveno zahvaljujući električnom pogonskom sustavu.

Bito je napomenuti i kako je novi Nissan Leaf prvo električno vozilo homologirano prema standardu WLTP, prema kojem s jednim punjenjem baterije ostvaruje doseg od 389 - 415 km u gradskoj vožnji (ovisno o izvedbi, odn. paketu opreme), odnosno 270 km u mješovitom ciklusu vožnje. Navedeni doseg novi Leaf ostvaruje i zahvaljujući litij-ionskoj bateriji veće snage i unaprijeđenog kapaciteta koji u drugoj generaciji ovog automobila iznosi 40 kWh. Konačno, zanimljivo je napomenuti kako unatoč uobičajeno velikoj masi baterija, nova generacija Nissan Leaf uz 1535 kg (početna izvedba) mase praznog vozila ne prelazi značajno masu težih automobila iz ovog segmenta.

Vrijeme punjenja baterije

Nissan svoje proračune za europsko tržište temelji na proračunu koji govori da 90 posto vozača na Starom kontinentu dnevno prelazi manje od 80 kilometara. Time se opravdava doseg koji je sada veći nego li na prvoj generaciji, ali i vrijeme punjenja. Dakako, vrijeme punjenja ovisi o dostupnom izvoru električne energije, dok potrošnja može varirati s obzirom na stil vožnje, profil prometnica, temperaturu okoliša te opterećenje vozila.

U konkretnijim brojkama, za punjenje baterije novog Nissana Leaf u rasponu od 0 do 100% putem 10A zidne utičnice potreban je 21 sat. Uz korištenje Wallboxa ili adekvatne punionice koja nudi 32A od 0 do 100% potrebno je 7,5 sati, dok je od "rezerve" do 80% s 50 kW brzim punjačem potrebno 40 minuta. U serijskoj opremi automobila nalaze se priključni kablovi za 10 i 32A.

Funkcija e-Pedal za još jednostavniju vožnju

Nissanov sustav e-Pedal mijenja način na koji vozimo automobile omogućujući ubrzavanje, usporavanje i potpuno zaustavljanje vozila jednostavnim povećanjem ili smanjenjem pritiska na papučicu gasa. Otpuštanjem papučice automobil će usporiti i potpuno se zaustaviti, čak će i stajati na mjestu na nagibu, bez pritiska na papučicu kočnice. Zahvaljujući stopi usporavanja do 0,2 g uporabom funkcije e-Pedal vozači više ne moraju premještati nogu s papučice gasa na papučicu kočnice kako bi usporili ili zaustavili vozilo. To pomaže smanjiti umor i stres u svakodnevnoj gradskoj vožnji, a uz e-Pedal vozač će trebati upotrebljavati papučicu kočnice i do 90% manje (preostaju tek nagla kočenja u nuždi) nego u konvencionalnim automobilima.

ProPilot je više od aktivnog tempomata

Model Leaf druge generacije je opremljen inovativnim tehnologijama inteligentne mobilnosti, uključujući tu i sustav za pomoć u vožnji ProPilot za sigurniju i udobniju vožnju te ProPilot Park za potpuno autonomno parkiranje jednim pritiskom tipke (dostupan kao doplata uz Leaf Tekna po cijeni od 4.000 kn). ProPilot se može upotrebljavati u jednom prometnom traku na autocesti i posebno je koristan u prometnim gužvama ili pri vožnji visokim brzinama.

Vozač može aktivirati ProPilot jednostavno kao i obični tempomat odabirom željene brzine vožnje i udaljenosti do vozila ispred. Uz podršku radara i kamere, ProPilot će prilagoditi brzinu prometu i održavati  automobil u sredini traka.

U prometnim gužvama, uporabom iste tehnologije, ProPilot automatski prilagođava udaljenost do automobila ispred i, prema potrebi, potpuno zaustavlja vozilo. Nakon što se vozilo zaustavi, ostat će na mjestu čak i ako vozač ne pritišće papučicu kočnice. Nakon što promet nastavi svojim tijekom, automobil će sam ponovno krenuti. Ako se promet zaustavi na više od tri sekunde, ProPilot će se ponovno pokrenuti jednostavnim pritiskom papučice gasa ili pritiskom na prekidač "resume" na upravljaču.

Tehnologija ProPilot dostupna je uz model Leaf kao opcija od paketa opreme N-Connecta (doplata od 8.000 kn) te serijski uz paket Tekna. Kod modela Qashqai Sustav ProPIlot je dostupan kao opcija, uz cijenu od 7.500 kn na izvedbi s ručnim i 8.000 kn s automatskim mjenjačem (izvedba s ručnim mjenjačem ne nudi mogućnost automatskog ponovnog pokretanja vozila).

Napredna oprema i daljinsko upravljanje određenim funkcijama

Središnjicu novog infotainment sustava Nissana Leaf predstavlja 7-inčni TFT zaslon uz navigaciju, Bluetooth povezivanje pametnog telefona te (ovisno o tržištu) aplikacije Apple CarPlay i Android Auto. Konačno, uz paket opreme Tekna, Nissan Leaf se isporučuje s premium audio sustavom Bose.

Tu je i aplikacija NissanConnect koja vlasniku Leafa omogućava da putem pametnog telefona upravlja klima uređajem automobila ili provjeri napunjenost baterije. Ovaj sustav omogućava postavljanje predefinirane temperature klima uređaja za hlađenje ili grijanje putničkog prostora te programiranje vremena aktiviranja. Također, pomoću aplikacije NissanConnect moguće je provjeriti stanje napunjenosti baterije, predviđen doseg, predviđeno preostalo vrijeme punjenja kao i zaustaviti ili pokrenuti punjenje.

Za još informacija o novom NIssanu Leaf posjetite stranice hrvatskog zastupnika