Nissan predstavio treću generaciju modela Leaf: "EV za svakoga"
S dosegom od gotovo 500 kilometara, osvježenim SUV oblikom, bržim punjenjem i novim tehnološkim dodacima ovaj model se predstavlja kao ozbiljna alternativa automobilima na fosilna goriva

Nissan Motor predstavio je potpuno novi Leaf, treću generaciju svojeg električnog automobila proizašlu iz 15 godina iskustva i gotovo 700.000 prodanih primjeraka diljem svijeta. Osim što cilja na kupce električnih vozila, novi Leaf – naglašavaju u Nissanu – nudi ozbiljnu alternativu vozačima automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem zahvaljujući većem dosegu, bržem punjenju i bogatijem paketu tehnologija za svakodnevnu vožnju.
Dizajn i aerodinamika
Treća generacija Leafa donosi novi dizajnerski smjer nazvan "japanski bezvremenski futurizam", s naglašenim japanskim estetskim elementima, uključujući geometrijski uzorak "ni-san" koji simbolizira novo poglavlje za marku – radi se o dva vertikalna i tri horizontalna pravokutnika, koji se ponavljaju na više elemenata novog modela.
Aerodinamične linije, zatvorene kvake na vratima i ravno podvozje omogućuju novom Leafu koeficijent otpora zraka od 0,26 za modele u SAD-u i Japanu, te 0,25 za europsku verziju. Unutrašnjost je prostrana zahvaljujući ravnom podu i širokoj vodoravnoj instrument ploči. Ovisno o verziji i tržištu, dostupan je digitalni prikaz s dva 12,3 ili 14,3-inčna ekrana, kao i Bose audio sustav sa zvučnicima u naslonima za glavu. Prvi put kod Nissana dostupan je panoramski krov s mogućnošću zatamnjenja putem tekućih kristala.
Pogoni, V2G, brzo punjenje
Novi Leaf koristi kompaktni 3-u-1 pogonski sklop, koji uključuje elektromotor, inverter i reduktor. Ukupno je 10% manji od prethodnog, s poboljšanom kontrolom rada motora i 75% manje vibracija. Dostupne su dvije tekućinom hlađene baterije, ona od 52 kWh (uz elektromotore snage 130 kW te okretnog momenta 345 Nm) i 75 kWh (motori snage 160 kW s 355 Nm). Veći kapacitet omogućava doseg do 488 km (na pojedinim verzijama u SAD-u, kažu).
Brzo punjenje omogućava nadopunjavanje baterije od 10% do 80% kapaciteta u 35 minuta, a u SAD-u i Kanadi Leaf prvi put koristi NACS priključak, kompatibilan s Tesla Supercharger mrežom. U izvedbi za Europu ugrađivan će biti CCS priključak za punjenje. Od dodatnih funkcionalnosti, Leaf će na europskom tržištu biti kompatibilan s Vehicle-to-Grid (V2G) tehnologijama, što znači da će u budućnosti moći vraćati energiju iz svojih baterija u elektroenergetsku mrežu.
Dostupna je i nova funkcija inteligentnog planiranja rute s informacijama o stanju baterije i dostupnim punionicama. Sigurnosni sustavi uključuju 3D kameru za pregled okoline vozila, pogled ispod prednjeg kraja te širokokutni prednji prikaz.
Proizvodnja treće generacije LEAF-a odvijat će se u Japanu i Velikoj Britaniji, a detalji o cijenama bit će poznati bliže početku prodaje na pojedinim tržištima.
Dužina | 4.350 mm | |
---|---|---|
Širina | 1.810 mm | |
Visina | 1.550 mm | |
Masa | 1.794-1982 kg | |
Međuosovinski razmak | 2.690 mm | |
Ovjes | Sprijeda: Nezavisni MacPherson Straga: Nezavisni multi-lin |
|
Koeficijent otpora Cd | 0,25 | |
Kapacitet prtljažnika | 437 l | |
Kotači | 215/55/R18 235/45/R19 195/60/R18 |
|
Kapacitet baterije | 52,9 kWh | 75,1 kWh |
Maksimalna snaga motora | 130 kW | 160 kW |
Okretni moment | 345 Nm | 355 Nm |
Doseg (procjena) | TBA | Do 488 km (EPA) |
Maksimalna brzina | 160 km/h |