Nissanov jeftini električni auto iz Kine stiže na globalno tržište
Nissan planira izvoziti svoj uspješni električni sedan N7, na globalna tržišta. No, za to će biti potrebne značajne softverske prilagodbe zbog kineske AI tehnologije

Unatoč financijskim izazovima, Nissan je dokazao da i dalje može proizvesti konkurentno električno vozilo. Prema pisanju portala Carscoops, Nissanov N7, pristupačni električni sedan razvijen za Kinu, postigao je toliki uspjeh da tvrtka sada planira njegov izvoz na međunarodna tržišta. Nažalost za američke kupce, SAD se ne nalazi na tom popisu.
Krajem lipnja, Nissanov kineski partner, Dongfeng Motor Group i Nissan China Investment Co dogovorili su osnivanje nove tvrtke posvećene izvozu automobila. Registrirani kapital ove nove tvrtke iznosi milijardu juana (oko 127 milijuna eura), od čega 60 posto osigurava Nissan, a preostalih 40 posto Dongfeng.
Iako Nissan još nije službeno potvrdio izvozna tržišta, kineski mediji navode kako se planira izvoz modela N7 i drugih električnih vozila u jugoistočnu Aziju i na Bliski istok već od sljedeće godine. S obzirom na rastuću globalnu potražnju za kineskim električnim vozilima, Europa i Australija također se spominju kao vrlo izgledna tržišta. Uz N7, šuška se i o izvozu drugih modela, poput elektrificiranog Nissana Z9 ili plug-in hibridne verzije kamioneta Frontier Pro.
Prilagodba za strana tržišta
Međutim, izvoz ipak neće biti tako jednostavan. Nissan će morati značajno izmijeniti softver modela N7, jer se trenutna verzija oslanja na kinesku umjetnu inteligenciju koja je podložna restrikcijama u mnogim zemljama. Kako bi riješili ovaj problem, Nissan će morati razviti potpuno novi softverski paket za međunarodna tržišta, a za taj zadatak angažirali su lokalnu tvrtku IAT Automobile Technology.
Inače, Nissan N7 temelji se na postojećem modelu Dongfeng eπ 007, čime je japanski proizvođač uštedio milijune koje bi inače potrošio na razvoj vozila od nule. Iako tehnički nije u potpunosti originalan Nissanov proizvod, malo je vjerojatno da će to smetati međunarodnim kupcima, koji vjerojatno neće ni znati za njegovo porijeklo. Sličnu strategiju primijenila je i Mazda sa svojim modelom EZ-6, koji dijeli platformu s kineskim modelom Changan Nevo A07.