Tesla otvara automobile vanjskim developerima, ali uz paprenu cijenu pristupa API-ju
Developeri su dosad mogli na neslužbene načine pristupati Teslinom ekosustavu te izrađivati aplikacije povezane s njihovim automobilima. Novi Teslin Fleet API učinit će to službenim, ali i drastično skupljim
Protekloga ljeta iz Tesle su pokrenuli nove funkcionalnosti svojeg digitalnog sustava, primarno namijenjene poslovnim korisnicima i onima koji upravljaju većim flotama njihovih automobila. Tako se sustav počeo otvarati vanjskim developerima, davati njihovim aplikacijama nešto više slobode i pristup širem opsegu podataka o vozilima, da bi u konačnici vlasnicima flota automobila smanjio ukupne troškove korištenja, održavanja i slično, sve kroz optimizaciju korištenja vozila.
Nakon nekoliko godina rada u "sivoj zoni" bez službenog API-ja, programerskog sučelja za razmjenu podataka s Teslom, ta je promjena u developerskoj zajednici, vezanoj uz Teslu, prihvaćena s veseljem kao dobrodošao dodatak, koji će im olakšati rad. Neki su se ponadali i da će se s otvaranjem ekosustava nastaviti, tj. da će osim poslovnih korisnika i oni privatni moći imati koristi od API-ja, odnosno aplikacija koje ga koriste, a omogućavaju razne funkcije vezane uz automobile u privatnom vlasništvu. Stvorilo bi to rastuću zajednicu programera i povećalo broj korisnika, no potom je uslijedio hladan tuš.
Astronomski troškovi aplikacija
Iz Tesle su, naime, ovih dana objavili novi cjenik za API pristup svojim serverima i podacima, koji je šokirao developere, prenosi portal Tesla North. Cijene pristupa poprilično su visoke, pa se tako za 1 dolar može dobiti nešto od sljedećega: 150.000 "streaming signala", 1.000 "komandi", 500 "zahtjeva za podacima" ili 50 "buđenja automobila". Iako to možda zvuči mnogo, ti se krediti vrlo brzo potroše u redovnom radu s aplikacijama, koje pak imaju velik broj korisnika, pa si developeri lako mogu u kratkom vremenu "nabiti" visoke račune.
Jedan od njih, čija aplikacija Tessie broji 400.000 korisnika, kaže da bi prema tom cjeniku Tesli za API pristup morao platiti čak 60 milijuna dolara. Samo za jedan automobil, kaže, koji bi mjesec dana bio u načinu rada "Sentry Mode" (snimanje okoline nadzornom kamerom) trošak bi mu iznosio 175 dolara. Da mu u na taj način svi korisnici ostave aplikaciju mjesec dana, to bi ga koštalo – 987 milijuna dolara godišnje.
Vlasnik aplikacije Teslemetry procjenjuje da bi ga API pristup koštao 25 puta više negoli mu aplikacija sada godišnje donese prihoda (oko 900.000 dolara na godinu), dok aplikacija Teslascope kaže da bi im računi bili 7,5x viši od prihoda. Svima njima bi primjena novog cjenika jednostavno značila gašenje aplikacije. Neki pak smatraju da bi mogli prebaciti prijenos podataka na Bluetooth vezu s automobilom ili izravno preko IP protokola, zaobilazeći službeni API.
Neke je ovaj potez podsjetio i na onaj Redditov od lani, kad se ta platforma poprilično zamjerila developerima i navukla na sebe bijes vlastitih korisnika.