Oprez! Na poznatoj i prometnoj cesti postavljene dvije nove kamere!
Tijekom ove godine domaće će prometnice preplaviti novi val kamera koje će pored brzine 'gledati' i jeste li vezani, odnosno koristite li mobitel…
Iduće godine trebalo bi biti deset godina otkako su i naše prometnice postale bogatije za prvi veći kontingent kamera za snimanje brzine. Danas takve kamere susrećemo u svakodnevnom prometu. Mnogi smatraju kako one nemaju smisla jer se vozači naviknu na njih. Da, istina je da se mnogi naviknu, pogotovo kad govorimo i svakodnevnim rutama. Problem nastaje kad se uputite izvan svoje poznate rute, pa ‘teška noga’ donosi i ‘čestitku’ iz Ministarstva unutarnjih poslova. Ipak, kamere su djelotvorne. Neminovno je da vozači postaju oprezniji kada znaju da na nekom području postoje kamere za nadzor brzine.
Pored toga, treba znati kako su fiksne kamere i manje zahtjevne od policijskih djelatnika. Ne idu na pauzu niti godišnji odmor, a kamoli na bolovanje. Ne iziskuju beneficirani radni staž te rade 24 sata dnevno, 365 dana u godini. Pored toga - ne praštaju ‘na lijepe oči’, po rodbinskoj vezi odnosno članskoj iskaznici pojedinog sindikata ili političke stranke.
Sve brojnije
Baš takve danas kamere susrećemo diljem Lijepe naše, a uskoro će biti još i brojnije. Posljednje dvije na samom kraju godine postavljene su na jednoj od iznimno prometnih cesta. Cesti za koji mnogi smatraju kako je iznimno opasna, a to potkrepljuju i brojkama o nesrećama odnosno stradalima. Riječ je o državnoj cesti D1, i to dijelu poznatijem kao ‘zagorska magistrala’.
Jedna je kamera postavljena na raskrižju s Kolodvorskom, odnosno Zagorskom ulicom, kod skretanja za Kupljenovo. Ona se nalazi na području Zagrebačke županije. Druga je niti osam kilometara dalje, ali na području Krapinsko-zagorske županije. Točnije, ona je na skretanju za ulicu dr. Stanka Pinjuha, odnosno Veliko Trgovišće. Točnije, neposredno nakon izlaska s jedine benzinske postaje kad idete od trgovačkog centra Westgate prema Zaboku. Kod prve kamere ograničenje je 60, a kod druge 50 km/h.
Pored toga, tijekom ove godine u promet se pušta novi kontingent kamera, a koje bi dodatno trebale povećati nadzor vozača. Pored činjenice kako će nadzirati brzinu vozila, ove bi kamere trebale zaviriti i u putničku kabinu. Tako bi one trebale vršiti i nadzor koriste li vozač i putnici sigurnosni pojas. One bi trebale vidjeti i koristi li vozač mobitel. Isto tako trebale bi pomoći i u ‘hvatanju’ vozača motocikala koji prikrivaju registarske oznake na svojim dvokotačima.