Kamere, radari i lidari za autonomna vozila rješavaju sve specifičnije probleme

Trendovi i noviteti iz područja tehnologija autonomne vožnje danas se većinom zasnivaju na boljoj detekciji prepreka i okoline, uz fino podešavanje svih potrebnih detalja kako bi se sustavi optimizirali

Sandro Vrbanus četvrtak, 10. listopada 2024. u 19:27

Kamere, radari i lidari glavni su alati modernih vozila koji im omogućuju da "vide" svijet oko sebe. Gotovo da nema novog vozila koje ne koristi barem neku od tih tehnologija, bilo za adaptivne tempomate, bilo za različite razine autonomne vožnje. Na sajmu AutoSens Europe 2024 upoznali smo se s aktualnim trendovima i vrhuncem tehnologije koja danas omogućava napredna, sigurnija i autonomnija vozila. U ovom tekstu donosimo pregled inovacija koje trenutačno oblikuju industriju i nagovještavaju buduće smjerove razvoja.

Claytex: Simulacija autonomne vožnje

Britanska kompanija Claytex provodi širok projekt usmjeren na razvoj simulacijskih tehnologija za sigurnost autonomnih vozila. Poseban naglasak stavlja na autonomne kamione i tegljače, vozila koja se rijetko spominju u kontekstu autonomne vožnje, ali predstavljaju logičnu platformu za automatizaciju. Na projektu sudjeluju britanske kompanije i akademske institucije, a proučava se utjecaj različitih čimbenika poput vremenskih uvjeta, doba dana, vidljivosti, pa čak i boje odjeće pješaka, što također može utjecati na učinkovitost senzorskih sustava autonomnih vozila.

Sheba: Rješenja za problematično fokusiranje

Sheba Microsystems rješava specifične probleme s kojima se suočavaju kamere na vozilima, poput fokusa u različitim temperaturnim uvjetima. Kamere na automobilima često moraju raditi pri fiksnom fokusu, što može rezultirati nefokusiranim slikama u nepovoljnim uvjetima. Posebno je to izraženo kod kamera s višim rezolucijama i manjim pikselima. Sheba koristi patentirane klipne aktuatorske sustave koji omogućuju pomicanje senzora u optimalan položaj, bez obzira na uvjete, pri temperaturama od -40 °C do 125 °C.

Lynred: Najmanji toplinski senzor

Francuski Lynred predstavio je najmanji toplinski senzor za automobilske sustave automatskog kočenja, namijenjen zaštiti ranjivih sudionika u prometu. Ovaj senzor posebno je učinkovit noću i u uvjetima smanjene vidljivosti, jer otkriva pješake i druge teško uočljive sudionike na cesti. Smanjenjem veličine piksela s dosadašnjih 17 ili 12 na samo 8,5 mikrona, Lynredov senzor omogućava izradu manjih i učinkovitijih kamera, bez gubitka kvalitete slike.

Novelic: mm-wave radari

Kompanija iz Srbije, Novelic, proizvodi mm-wave radare i senzorske platforme koje su našle primjenu prvenstveno u parkirnim senzorima. Ovi radari zamjenjuju ultrazvučne senzore, nudeći šire područje pokrivanja bez obzira na vremenske uvjete i vidljivost. Nova generacija radara skenira prostor u vidnom polju do 180°, na udaljenosti do 100 metara, čime značajno poboljšava sposobnosti senzorskih sustava u vozilima.

Valens: Napredna povezivost za autonomna vozila

Multinacionalna kompanija Valens Semiconductor pruža rješenja za naprednu povezivost velikih brzina, ključna za moderne sustave u automobilima. Njihova tehnologija je središnja komponenta Mercedesovog MBUX sustava. S obzirom na sve veće količine podataka koje generiraju senzori u vozilima, Valens nudi čipove usklađene s novim A-PHY standardom, koji omogućuje prijenos podataka brzinom od 16 Gbps, a uskoro i 32 Gbps kroz jednu žičanu vezu. Njihova rješenja omogućuju i bežične gigabitne veze, ključne za povezane i autonomne automobile.

KD: Optičke komunikacije unutar vozila

Španjolska kompanija KD bavi se prijenosom podataka korištenjem optičkih komunikacija unutar vozila, čime se smanjuje mogućnost elektromagnetskih interferencija i problemi sa starenjem materijala. Njihovo rješenje omogućuje visoku propusnost, lakoću ugradnje te kompatibilnost s aktualnim standardima. KD vjeruje da će automobili budućnosti biti opremljeni optičkim kabelima, kao optimalnim rješenjem za siguran i brz prijenos podataka unutar vozila.