Japan testira gorivo budućnosti na bazi biljaka
Dok se autoindustrija okreće struji, japanski divovi poput Toyote i Mazde, u suradnji s ENEOS-om, razvijaju novo gorivo na bazi biljaka

Japanska trkaća serija Super Taikyu ove će sezone postati poligon za testiranje nove generacije goriva na biljnoj bazi. Kako prenosi Carscoops, dok se većina autoindustrije fokusira isključivo na električna vozila, grupa japanskih proizvođača, uključujući Toyotu, Mazdu, Subaru i Nissan, istražuje drugačiji put prema smanjenju emisija.
U partnerstvu s naftnim gigantom ENEOS, ovi proizvođači rade na razvoju benzinske alternative s niskim udjelom ugljika koja će debitirati u ST-Q klasi Super Taikyu serije. Dugoročni je cilj da se ista vrsta goriva jednog dana nađe i u spremnicima naših svakodnevnih automobila.
Ovo gorivo je mješavina bioetanola biljnog podrijetla i konvencionalnog benzina. Iako to može zvučati slično postojećim mješavinama poput E85, japanske tvrtke primjenjuju znatno drugačiji pristup. Umjesto da se oslanjaju na usjeve poput kukuruza ili šećerne trske, koji se inače koriste za proizvodnju etanola, ENEOS istražuje kako proizvesti etanol iz neprehrambene biomase. Ovo je ključna razlika, jer postojeća biogoriva ovise o poljoprivrednim površinama i resursima, što ograničava njihovu proizvodnju. ENEOS zato istražuje izvore poput drveta, trave i recikliranog papira za stvaranje etanola.
Budućnost goriva
Vozila koja će koristiti ovo nisko-ugljično gorivo bit će prva koja će se natjecati u Super Taikyu seriji koristeći domaću alternativu konvencionalnom benzinu.
"Vjerujem da se krećemo prema globalnom konsenzusu da, iako baterijska električna vozila (BEV) i vozila na vodikove gorive ćelije (FCEV) daju velik doprinos, hibridi (HEV) i vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE) također mogu doprinijeti smanjenju emisija CO2," izjavio je Yuichiro Fujiyama, glavni tehnološki direktor ENEOS-a.
"Kako bismo dodatno smanjili emisije, moramo smanjiti CO2 koji nastaje iz tekućih goriva. Smatramo da moramo uložiti veći napor u e-goriva, sintetička goriva i biogoriva koja se danas ovdje koriste u nekim od ST-Q automobila," dodao je.
Inspiracija iz Brazila
Kao primjer koji bi Azija mogla slijediti, brendovi su istaknuli rasprostranjenost biogoriva u Brazilu. Tamo se mnoga vozila prodaju s "flex-fuel" mogućnostima, a zahvaljujući lokalnim subvencijama, mješavine etanola su jeftinije od standardnog benzina. Ipak, u ENEOS-u ne smatraju da su subvencije jedino rješenje, već ističu da je "ključni faktor hoće li ljudi biti spremni doprinijeti sprječavanju globalnog zatopljenja, čak i ako to znači da će plaćati više iz vlastitog džepa."
"Kao što sam već mnogo puta rekao, automobili su fascinantan proizvod. Zbog toga moramo iskoristiti našu raznolikost dok se bavimo ekološkim izazovima, poput smanjenja ispušnih plinova i postizanja ugljične neutralnosti. Kao jedno od sredstava za postizanje toga, mislim da su ugljično neutralna goriva izuzetno važna”, dodao je Subaruov glavni tehnološki direktor Tetsuo Fujinuki.
Iako električna vozila dominiraju medijskim naslovima, ovakvi projekti podsjećaju nas da inovacije u području goriva s unutarnjim izgaranjem i dalje imaju svoje mjesto. Razvoj ugljično neutralnih goriva mogao bi biti ključan za tranzicijsko razdoblje, ali i dugoročno rješenje u regijama gdje potpuna elektrifikacija jednostavno nije praktična opcija.