U Kini rekonstruirano i prošireno 160 km autoceste – gotovo bez radnika
Dio autoceste koji povezuje Peking, Hong Kong i Makao proširen je i potpuno obnovljen korištenjem autonomne građevinske mehanizacije za postavljanje i valjanje asfalta
Jedan od svjetskih predvodnika u građevinskoj industriji, Kina, sada se može pohvaliti i prvom sekcijom autoceste izgrađenom gotovo u potpunosti bez ljudskih radnika. Na dijelu autoceste koja povezuje Peking, Hong Kong i Makao, dugom oko 160 kilometara, krajem rujna demonstrirana je nova tehnologija autonomnog asfaltiranja, na dosad najvećoj testnoj površini na svijetu. Za taj su pothvat zaslužne građevinske kompanije China Railway 11th Bureau, Hubei Communications Investment i Liaoning Guotai Road and Bridge, dok je tehnološku podršku u vidu automatizirane mehanizacije pružala kompanija Sany Group.
Autonomna mehanizacija
Prilikom rekonstrukcije kolnik je proširen na 19,25 metara i četiri kolničke trake. Za polaganje i ravnanje asfalta korišteno je ukupno deset autonomnih vozila, velikih građevinskih strojeva. Prvo je tu bio 20-metarski polagač asfalta, potom šest 13-tonskih cestovnih valjaka s čeličnim valjcima te tri 30-tonska s gumenim valjcima. Svi oni su dijelom autoceste prolazili u formaciji, autonomno, vođeni pametnim algoritmima i sustavima pozicioniranja, preciznima do u centimetar.
Time je postignut optimalan razmak među vozilima, u skladu sa zahtjevima tehnološkog procesa polaganja asfalta, kao i idealan pritisak prilikom asfaltiranja, kako bi kvaliteta završne podloge bila savršena. Takav način asfaltiranja prvi je put i da se toliko široka autocesta asfaltira u jednom prolazu, također osiguravajući ravniju i kvalitetniju cestovnu podlogu. Ističe se i da je preciznost valjaka bila tolika da nakon prvog prolaza nije bilo potrebno koristiti manja građevinska vozila za ravnanje rubova – sve je bilo obavljeno odjednom, a asfalt položen u poravnat od jednog do drugog rubnog kamena.
S fotografija je vidljivo da su radnici bili na terenu i kontrolirali rad strojeva. Lokalni mediji prenose da je dovršavanju jedne sekcije autoceste prisustvovalo 700 uzvanika, kojima je demonstrirana tehnologija autonomnog asfaltiranja. Međutim, ne navode koliko je radnika manje korišteno na takvom poslu, u odnosu na klasične tehnike, niti kolika je ušteda na radnoj snazi.