Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Sprint - Uvijek posebna
Daleko od mainstreama najprodavanijeg automobilskog segmenta krije se još jedan talijanski dragulj. Giulietta zasigurno ne predstavlja prvi izbor prosječnog kupca ove klase, no oni koji znaju uživati u privlačnosti izgleda i sportskog duha neće trebati previše razmišljati. Sa 175 KS snažnim dizelom i TCT mjenjačem, ova Alfa nudi iskreni užitak za upravljačem
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1956 cm3 / 175 KS / 219 (214) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 4,3 (6,5) l/100 km / 113 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 206.853 kn (27.976 Eur) / 210.444 kn (28.461 Eur) |
Ime Giulietta jedno je, čak i ne računajući doprinos Shakespearea, od pamtljivijih. Zasluge za to, barem u ovom našem automobilskom svijetu nose tri modela koja su, svaki na svoj način, obilježila vrijeme u kojem su nastali i postojali. Prva je Giulietta svjetlo dana ugledala 1954. i u proizvodnji se nalazila do 1965, druga generacija pripada razdobljju između 1977. i 1985, dok je aktualna (sada već nekoliko puta lagano osvježena) kompaktna Alfa predstavljena 2010.
Za izgled ovog, još jednog tipičnog Alfa Romea zaslužni su alfin Centro Stile, no prvenstveno dizajner Lorenzo Ramaciotti koji je svoje iskustvo nekoliko desetljeća gradio u studiju Pininfarina. No, Giulietta ispod svog privlačnog izgleda krije i dinamičan karakter, ništa manje tipičan za ovu sportsku marku. Ovom prilikom, isprobali smo izvedbu sa samog vrha ponude.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Obično nismo ljubitelji tamno-tamnih kolorističkih kombinacija, no nekako nam izgleda da takva priča, kada je se prihvate Talijani, ipak prolazi. Tamno plava karoserija i crni naplaci karakterističnog i mogli bi smo reći "tradicionalnog" dizajna Alfa Romea, predstavljaju kombinaciju za kojom se malo tko neće okrenuti, a crveni akcenti na prednjoj maski i iznad stražnjeg difuzora diskretno naglašavaju ovu atraktivnu i dinamičnu priču.
Giulietta je, otkako ju poznajemo, prošla kroz nekoliko oku gotovo neprimjetnih redizajna, no kako to vrijedi i za mnoge druge modele grupacije FCA, isti gotovo da i nisu bili potrebni. Jer, složit će se mnogi, ovo je možda i najprivlačniji automobil u C segmentu što posebno vrijedi za njegov stražnji kraj, premda niti prednji nije loš. No, uostalom, ukusi su svakojaki pa tako netko prvo baci pogled otraga, drugi sprijeda...
U interijeru, ugodnom i ergonomski vrlo dobro organiziranom, ponovno dominiraju tamne boje i opet su akcenti izvedeni crveno, ovoga puta u vidu prošiva na sjedalima, obruču upravljača ili oblozi ručice mjenjača. Iskreno, iznutra se ovom automobilu godine ipak donekle vide jer, navikli smo danas na profinjeniji izbor materijala i završnih obrada, veće zaslone Infotainmenta te općenito, nešto luksuznije uređenje, barem u vrhu ponude nekog modela (čemu testirana Giulietta nesumnjivo pripada).
Pa ipak i najoštriji će kritičari ostati bez argumenata kada sjednu u izvrsno oblikovana i dovoljno nisko postavljena sjedala presvučena Alcantarom, prime u ruke upravljač i shvate da sjede u pravom dragulju kompaktne klase. Da, bez pretjerivanja, Giulietta je upravo to. Prema pitanju prostranosti, zamjerki nemamo premda će neki pripadnici predmetnog segmenta danas možda ponuditi i više prostora za koljena otraga. No, u Giulietti ga ima sasvim dovoljno. Tome treba pridodati i podatak o 350 dm3 zapremnine prtljažnika što je još jedna vrijednost koja nije rekordna, no koja bi istovremeno trebala zadovoljiti većinu.
Serijska i dodatna oprema
Od četiri ponuđena, paket opreme Sprint drugi je najbogatiji, no u paleti Giuliette slobodno ga možemo nazvati i najbogatijim jer je sam vrh, Veloce, rezerviran isključivo za ekskluzivni model pokretan 1,75-litrenim 240 KS snažnim motorom. U svakom slučaju, testirana je Giulietta 2.0 JTD Sprint bogato opremljen automobil kojem nedostaje možda tek nekoliko gadgeta kakve zatječemo u najnovijim vozilima ovog segmenta. Ipak, nakon osam godina tržišne prisutnosti Giulietti doista ništa ne treba zamjeriti.
Sigurnosnu opremu upotpunjavaju ESP i šest zračnih jastuka te Hill-holder i sustav nadzora nad pritiskom u pneumaticima. Infotainment se temelji na donekle premalom, no funcijama sasvim adekvatnom 5-inčnom dodirnom zaslonu s navigacijom, Bluetooth podrškom za telefoniranje i streaming glazbe, AUX i USB priključcima te utorom za SD karticu. Konačno, tu su i 2-zonski automatski klima uređaj, elektropodizači za sve prozore, višenamjenski obruč upravljača, prednja svjetla za maglu, alu-papučice, sportska prednja sjedala djelomično presvučena Alcantarom, grijana i podesiva prema visini...
Od dodatne opreme testirana je Giulietta imala tek plavu metalik boju Anodizzato za koju je potrebno doplatiti 3.420 kn.
Motor i prijenos
Još jedan od naših starih poznanika u svijetu automobilskih motora je i 2-litreni Common Rail grupacije FCA, opremljen tehnologijom Multijet II i uveden na tržišta pred točno deset godina s Lanciom Deltom. Netko će, možda, zbog ovih deset godina reći kako se radi o starom motoru što u današnjem svijetu neprekidno promjenjive ponude možda i ima smisla. No, uprkost trendu downsizinga koji i dalje nije potpuno izumro, mi ćemo uvijek radije odabrati pogonski stroj većeg obujma, nego li manji jednake snage. Tajna je, pretpostavljate, u okretnom momentu.
Ono gdje se donekle očituju godine ovog sjajnog Multijeta mogla bi biti nešto veća buka pri radu, premda je za talijanske automobile karakteristično da zvučna izolacija nije posebno obilna što, pak, donosi uvijek dobrodošlu uštedu na masi. Drugi detalj kojem će puristi prigovoriti je činjenica da taj 1956 cm3 velik Common Rail pokazuje gotovo nezamjetno, no ipak prisutno kašnjenje turbopunjača (tzv. turbo-rupa) koje je pristuno do oko 2000 o/min, ovisno o izvedbi ovog pogonskog stroja. No, uz izvrsni TCT mjenjač, ta je karakteristika doista nezamjetna.
Pozitivnih osobina dvolitrenog motora pod prednjim poklopcem automobila iz C segmenta ima itekako mnogo, a njegova najveća snaga od 175 KS dostupna pri 3750 te najveći okretni moment od 350 Nm dostupan već od 1750 o/min čine Giuliettu Sprint pravim sportašem. Dinamična vozna svojstva tu su tek dio priče, a ostale pohvale idu na račun povoljne potrošnje goriva te potpune neosjetljivosti ovog automobila na povećana opterećenja, bilo da se radi o uzbrdicama ili pak većem broju putnika.
Tijekom našeg testa zabilježili smo potrošnju u gradskoj vožnji od 7,5 l/100 km te od 6,0 na otvorenoj cesti što su solidni rezultati s obzirom na sportski karakter ovog automobila. Najveća izmjerena brzina dosegla je 214 km/h (proizvođač: 219 km/h), dok 175 KS snažnoj Giulietti od 0 do 100 km/h treba nevelikih 8,0 (7,8) sekundi. Sve navedene vrijednosti čine ovaj kompakt itekako privlačnim i, premda će se mnogi proizvođači danas uz adekvatne performanse hvaliti možda i nižom potrošnjom, u praksi razlike neće biti pretjerane.
Automatski mjenjač TCT (Twin Clutch Transmission) s dvostrukom spojkom i 6 stupnjeva prijenosa odlično je upotpunio sportski dojam ovog automobila brzim izmjenama stupnjeva u ručnom te uglađenim radom u automatskom načinu rada. Vozaču na izboru stoji mogućnost izmjena stupnjeva ručicom mjenjača ili polugama smještenim uz upravljač, a vrijedi spomenuti i alfin DNA sustav kojim se odabire jedan od tri ponuđena načina rada pogonsko-prijenosnog sklopa.
Za upravljačem
Dakako, sva do sada navedena teorija manje je bitna od užitka u vožnji kakvog može pružiti jedan Alfa Romeo. A, koliko god to ispraznim nekome moglo zvučati, Giulietta je doista jedan od "posljednjih Mohikanaca" u priči o užitku za upravljačem, unutar megapopularnog C segmenta. OK, priznat ćemo kako zvuk ovog dvolitrenog dizela i nije baš nešto uzbudljiv, no zato sve ostalo što nam je Giulietta Sprint pružila - jest.
Kao prvo, ono što nas se posebno dojmilo je preciznost podvozja koje će tijekom brže vožnje itekako poslušno odraditi sve zahtjeve vozača, no ipak i dalje s dovoljnom mjerom "opreza" tj. praštajući manje vozačke pogreške. Dobra uravnoteženost cijelog automobila i stražnji Multilink jamstvo su vrhunskog kontakta s podlogom pa tako niti s relativno masivnim pogonskim strojem Giulietta Spint ne pokazuje značajnije podupravljanje. Stražnja je osovina, pri tome, posebno otporna na poprečne neravnine na kolniku što je inače uobičajena boljka automobila ovog segmenta.
S dobrim performansama i pametno osmišljenom geometrijom ovjesa, ovo je još jedan tipičan Alfa Romeo - udoban u gradu, ali i dovoljno čvrst za one koji žele osjetiti sportska iskustva na otvorenoj cesti. Dakako, dizelski motor ima svoj karakter koji se možda i neće dopasti svakome, no njegove su prednosti u ovom kompletu neporecive.
I na kraju...
Osim svojim izgledom, Giulietta 2.0 JTD Sprint uspješno skriva sportski karakter, sve do trenutka kada od nje takav stil vožnje ne zatražite. I, upravo je ta dvostruka uloga razlog zbog kojeg volimo Alfa Romeo i zbog kojeg su njihovi automobili uvjerljivo među najatraktivnijima u svakom segmentu u kojem imaju predstavnika. U konačnici, ovaj kompakt ima itekako razumnu cijenu s obzirom na performanse i opremljenost, dakle, uzmemo li u obzir "cjelokupni paket" koji se za navedeni iznos dobiva. Još jedan pravi, uzbudljivi i privlačni Alfa Romeo. Nadamo se da će dio tog karaktera ostati i za sljedeće generacije.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
---|---|
oblik | Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike |
koeficijent otpora zraka | Cd = 0,31 |
MOTOR | |
konstrukcija | 4-cilindrični redni dizel postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, glava od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail (Multijet II) - 1600 bar, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, međuhladnjak, sustav Start & Stop, Euro 6b |
obujam | 1956 cm3 |
provrt i hod klipa | 83,0 x 90,4 mm |
omjer kompresije | 16,5 : 1 |
najveća snaga | 129 kW (175 KS) pri 3750 o/min |
najveći okretni moment | 350 Nm pri 1750 o/min |
specifična snaga | 66,0 kW/l (89,5 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač TCT (Twin Clutch Transmission) s dvostrukom spojkom, 6 stupnjeva prijenosa i mogućnošću ručne izmjene stupnjeva |
prijenosni omjeri | I 3,90; II 2,27; III 1,44; IV 0,98; V 0,75; VI 0,62; hod unazad 4,00; diferencijal 3,42 |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, aluminijska poprečna ramena, stabilizator i pomoćni okvir |
stražnji ovjes | Višedjelna osovina s dvostrukim aluminijskim ramenima, spiralne opruge, teleskopski amortizeri, stabilizator i pomoćni okvir |
upravljač | S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk |
stražnje | Puni disk |
oprema | ABS, TCS, ESP, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lake legure (QV Bruniti) dimenzija 8,0J x 18 |
pneumatici | Dimenzija 225/40 R 18 (na testiranom vozilu: Pirelli P7) |
oprema | Komplet za popravak pneumatika |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4351 x 1798 x 1465 mm |
međuosovinski razmak | 2634 mm |
trag kotača | 1554 / 1554 mm |
krug okretanja | 10,9 m |
obujam prtljažnika | 350 dm3 |
spremnik za gorivo | 60 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1335 kg |
najveća dozvoljena | 1875 kg |
dozvoljeno opterećenje | 540 kg |
dozvoljena masa prikolice | 500 kg bez kočnice / 600 kg s kočnicom |
specifično opterećenje | 10,3 kg/kW (7,6 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 219 km/h (tvornički podatak), 214 km/h (test) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 7,8 s (tvornički podatak), 8,0 s (test) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 5,1 l/100 km (tvornički podatak), 7,5 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 3,8 l/100 km (tvornički podatak), 6,0 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 4,3 l/100 km (tvornički podatak), 6,5 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 1176 km (tvornički podatak), 800 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 1579 km (tvornički podatak), 1000 km (test) |
prosječna emisija co2 | 113 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 206.853 kn (27.976 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 210.444 kn (28.461 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 2 godine / bez ograničenja broja prijeđenih km |
pomoć na cesti | FreeToGo 24 h / 36 mjeseci |
dodatno | Paket jamstva Alfa Romeo 5 Plus - produženo jamstvo 5 godina / 120.000 km |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Autocommerce Hrvatska Kovinska 22, 10000 Zagreb |