Ford Ranger 2.2 TDCI Double Cab Limited - Radnik u modernom odijelu
S modernim kokpitom i svim blagodatima kabine modernog osobnog automobila Ranger se na prvu može doimati kao još jedan trendovski SUV, no s druge je strane to i dalje onaj pravi radni stroj koji zahtijeva čvrstu ruku i može povući kad ostali odustanu
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 2198 cm3 / 160 KS / 175 km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 6,4 l/100 km / 184 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 290.000 kn (38.926 Eur) / 329.778 kn (44.265 Eur) |
Tržište pick up automobila oduvijek je imalo svoje specifičnosti, no neki su detalji ovdje neupitni. Premda privlače mnoge poglede, za kupnju takvih vozila odlučuju se samo oni kojima su doista potrebni. Jer, koliko god da su se suvremeni predstavnici ovog segmenta po mnogo čemu približili danas izuzetno popularnim SUV-ovima, kada ih ogolimo do srži i suštine, pick up kamioneti otkrivaju se kao čistokrvni radni strojevi.
U praksi to znači da su im na prvom mjestu teretne i terenske sposobnosti, a na zadnjem komfor i udobnost vožnje. Isto vrijedi i za Ford Ranger, s tim da u njemu, ne zaboravimo i to, tko traži može naći i lijepu dozu zabave…
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Što se vanjskog izgleda tiče, slike ovdje doista govore više od riječi te ova grdosija u javnosti zajamčeno privlači poglede. Kako zbog dimenzija tako i zbog posebnog Black Edition izdanja, kojemu treba zahvaliti tamne tonove gotovo svega što je na njemu vidljivo izvana, od maske i branika do pragova i naplataka. U unutrašnjosti također prevladavaju tamniji tonovi, ali cjelokupni dojam nije toliko crn zahvaljujući strateški raspoređenim svijetlim umecima.
Dojam u kokpitu je suvremen, ali ne i luksuzan, jer su materijali armature i oplata očito birani kako bi ih se moglo lakše održavati. Mjesta sprijeda ima u izobilju, a ni straga situacija po tom pitanju nije loša, tim više što se vrata u drugom redu otvaraju pod širokim kutem, olakšavajući tako pristup klupi.
Iza kabine se nalazi velika teretna ladica široka 156, a dugačka 155 cm, a najveća dozvoljena masa iznosi 3270 kg. Ispod roloa koji se može i zaključati prima 1233 litre tereta odnosno prtljage, a bez njega dakako prima i mnogo više…
Motor i prijenos
Za pogon je zadužen 2,2-litreni TDCI u izdanju sa 160 KS i 385 Nm koji uz brundav rad naglašava radni karakter vozila, a tu je i ručni mjenjač koji u svakoj situaciji zahtijeva mušku ruku. Omjeri su mu takvi da mu je prvi stupanj vrlo kratak, pa je u normalnoj vožnji bez posebnih opterećenja i izazova često jednostavnije kretati iz druge.
O potrošnji je ovdje teško govoriti u nekim egzaktnim brojkama jer se ona kreće u dosta širokom rasponu koji ovisi i o načinu i brzini vožnje i o brzini i samom teretu koji se pritom nalazi u ladici. Ako primjerice vozi dva putnika bez ili s nešto prtljage, brojke se uglavnom kreću od 7 i pol do 10 litara.
Serijska i dodatna oprema
Paket Limited kojim je opremljen testni auto već je sam po sebi prema vlasniku ali i njegovim putnicima prilično široke ruke jer između ostaloga, primjerice, donosi dvozonsku klimu i kožna grijana sjedala, hladnjak u centralnoj konzoli, električno, u 8 smjerova podesivo vozačko sjedalo i tempomat, djeljivi tovarni prostor i poboljšanu zaštitu od prevrtanja, daljinsko otključavanje u dva stupnja, posebni Limited prednji branik…
No i lista doplata ovdje je prilično duga te su na njoj alu-naplaci Panther Black, uzdužni krovni nosači, bočna stuba, parkirni senzori i kamera za vožnju unatrag, ICE123 navigacija, Off road paket sa zaštitom motora, prijenosa i spremnika goriva, zaključavanje stražnjeg diferencijala, nosač kuke za vuču… Zbilja štošta, pa je jedino što nedostaje, a čega smo se mogli sjetiti, mogućnost podešavanja volana po dubini, no toga u ovoj klasi ionako baš i nema…
Za upravljačem
Iako se i u gradu unatoč ne baš skromnim mjerama vozi lakše nego što bi se moglo pomisliti, zahvaljujući povišenom položaju i senzorima, njegovo prirodno stanište ipak je ipak su otvorena cesta, posebno ako nije asfaltirana, a zatim i silazak s nje u šumu i na planinu. Za to je dušu dao uključivi pogon na sva četiri kotača s redukcijom, kao i naletni i odlazni kutevi od 28 stupnjeva, mogućnost bočnog naginjanja do 35 stupnjeva i prolaska kroz vodu dubine 800 mm.
Zbog lisnatih opruga straga na kratkim je poprečnim neravninama podložan poskakivanjima, ali kada mu se stražnja osovina optereti (nosivost mu je veća od tone), stvari sjedaju na svoje mjesto. Traži li netko komfor i u takvim uvjetima, smještajem u kabini neće biti razočaran, jer je ona dobro izolirana pa će većina buke iz motornog prostora ostati vani , a isto vrijedi i za huk vjetra i kotrljanje guma, koje postaje glasnije tek na višim brzinama na autocesti.
I na kraju…
S modernim kokpitom i svim blagodatima kabine modernog osobnog automobila, uključujući središnji dodirni zaslon i odličan audio sustav te detalje poput hladnjaka u središnjoj konzoli, Ranger se na prvu može doimati kao još jedan trendovski SUV. I doista mu nikad niti nije bio bliži, dakako ako govorimo samo o komforu, no s druge je strane to i dalje onaj pravi radni stroj koji može povući kad mnogi drugi odavno odustanu.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
oblik | pick up (3 volumena) sa četverim vratima i 5 mjesta za putnike |
koeficijent otpora zraka | Cd = 0,40 |
MOTOR | |
konstrukcija | 4-cilindrični redni turbodizelski, smješten sprijeda uzdužno, 4 ventila po cilindru, turbopunjač promjenjive geometrije, hladnjak stlačenog zraka, sustav Start & Stop, omjer kompresije 15.7 |
obujam | 2198 cm3 |
provrt i hod klipa | 86 x 94,6 mm |
najveća snaga | 118 kW (160 KS) pri 3700 o/min |
najveći okretni moment | 385 Nm od 1500 do 2500 o/min |
specifična snaga | 53,68 kW/l (72,79 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na sve kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge |
stražnji ovjes | lisnate opruge |
upravljač | S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk |
stražnje | Bubanj |
oprema | ABS, BAS, ESP, TCS, 4×4 control electronic shift |
KOTAČI | |
naplaci | Naplatci od lake legure dimenzija 17-inča |
pneumatici | Dimenzija 265/65 R17 (na testiranom vozilu: Continental CrossContact 265/65 R 17) |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 527,4 x 185 x 170,3 mm |
međuosovinski razmak | 322 mm |
trag kotača | 1560 / 1560 mm |
prevjesi | 908 / 1149 mm |
dubina gaza | 800 mm |
teretni prostor | 155×156 cm / 1233 l |
obujam spremnika za gorivo | 80 l |
MASE | |
prazno vozilo | 2209 kg |
specifično opterećenje | 18,72 kg/kW (13,80 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 175 km/h (tvornički podatak) |
ubrzanje 0 – 100 km/h | 11,8 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 8,2 l/100 km (tvornički podatak), 9,9 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 6,4 l/100 km (tvornički podatak), 6,8 l/100 km (test) |
u mješovitoj vožnji | 7,0 l/100 km (tvornički podatak), 8,3 l/100 km (test) |
prosječna emisija co2 | 184 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 290.000 kn (38.926 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 329.778 kn (44.265 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 2 godine / bez ograničenja broja prijeđenih km |
na boju | 2 godine |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | Ford Asistencija 24/7 |
dodatno | Produženo jamstvo |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Grand Dalewest, Ljubljanska avenija 4, 10000 Zagreb |