Test

Mercedes-Benz A 200 d WhiteArt Edition - Najbolje za kraj

📷 foto: Saša Lisjak, autonet.hr
Hrvoje Gattin četvrtak, 22. veljače 2018. u 00:00

Tek nekoliko tjedana pred dolazak nove generacije A klase, imali smo prilike sjesti za upravljač sjajnog izdanja ovog doista posebnog automobila. S provjerenim dizelašem i paketom WhiteArt, A klasa je privlačnija no ikada

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 2143 cm3 / 136 KS / 210 (206) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 4,1 (7,6) l/100 km / 103 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 211.611 kn (28.462 Eur) / 261.905 kn (35.226 Eur)

Mercedesova je A klasa s dolaskom treće generacije, pred šest godina, napravila dramatičan zaokret u ponudi marke iz Stuttgarta. Zapravo, od prethodnika je ostalo tek ime i činjenica da se radi o najmanjem modelu Mercedes-Benza. Sve ostao je promijenjeno, uključujući i činjenicu da je A klasa prešla iz B u C segment te se time izravno sukobila s "gospodarima klase" koji u premium segmentu već desetljećima vladaju tržištima.

Mladenački duh s kojim je serija W 176 nastupila 2012. postigao je potpun uspjeh. Praktičnost je odigrala drugu najznačajniju ulogu, no ne zaboravimo kako je ovdje ipak riječ o automobilu koji logotip što ga nosi iznad maske hladnjaka opravdava vrhunskom izradom, uvjerljivom tehnikom i naprednom opremom. Lagani facelift iz srpnja 2015. samo je podigao ionako visoku razinu dojma što ga ovaj automobil nudi. A sada, vrijeme je da pogledamo što nam treća A klasa ima za ponuditi na završetku svoje uspješne priče.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Mercedes-Benz je jedan od proizvođača koji u svojoj paleti imaju doista mnogo izvedbi pojedinih automobilskih serija. A klasa je tako ponuđena kao kombilimuzina (hatchback) i to joj je osnovna izvedba, no ponuđeni su bili i limuzina te (uvjetno rečeno) karavan, na jednakoj osnovi. I, bez obzira na ukuse, možemo ustvrdjeti kako se sva tri navedena automobila odlikuju modernim izgledom koji jasno naglašava da je ovdje riječ o premium segmentu.

No, simpatična A klasa nije našla svoj put do brojnih poklonika samo svojim privlačnim vanjskim izgledom. Tu je i sofisticirani interijer koji je nakon facelifta postao još malo zreliji i, recimo to tako - ozbiljniji. Kvaliteta izrade, izbor materijala i način na koji su kombinirani te dizajn u unutrašnjosti i ovog Mercedesa, premda je riječ o početnom modelu marke, na najvišoj su razini. Posebno nam se dopala kombinacija Alcantare na prednjoj armaturi, kože i aluminijskih umetaka koja doista izgleda vrhunski.

Jednako napredna je i ergonomija, uz dovoljno nizak položaj sjedenja, a tu je i obruč upravljača presvučen kombinacijom kože i Alcantare koji nije prevelik te odlično leži u rukama. Sve je lako dostupno, a nakon vrlo kratkog razdoblja privikavanja na tipične mercedesove poluge uz upravljač (desna je isključivo za mjenjač, dok se na lijevoj nalaze brisači i dakako, pokazivači smjera) u ovom će te se automobilu osjećati kao da ga vozite već mjesecima.

Spomenimo i kako mjesta za koljena na stražnjoj klupi ima dovoljno, uz 494 mm dužine sjedalnog dijela te 693 mm razmaka između naslona stražnjih i prednjih sjedala. Prtljažnik A klase zaprima 341 dm3, dok se potpunim preklapanjem asimetrično podijeljenog naslona stražnjih sjedala oslobađa ukupno 1157 litara zapremnine.

Serijska i dodatna oprema

Od serijskih detalja paketa WhiteArt Edition nekim nevezanim redom možemo izdvojiti Sportski obruč upravljača, sustav za samostalno parkiranje vozila parking Pilot i kameru za vožnju unatrag, sedam zračnih jastuka uključujući i onaj za zaštitu koljena vozača, nadzor nad pritiskom u pneumaticima, glavna svjetla LED High performance, aktivni poklopac motora (zaštita za pješake), Active Brake Assist (sustav upozorenja i pomoći pri kočenju)...

A, razliku od 50.294 kn koliko je testirani automobil skuplji od kataloške cijene modela 200 d WhiteArt Edition predstavljaju automatski mjenjač s dvostrukom spojkom 7G-DCT te 203-milimetarski zaslon infotainment sustava s CD playerom i pripremom za navigaciju te BT podrškom. Konačno, tu je i dodatni paket AMG Line koji sadrži sniženi sportski ovjes, crnu unutrašnju oblogu krova, masku hladnjaka s "dijamantnim dizajnom", AMG Bodystyling te sustav za odabir različitih programa i načina vožnje Dynamic Select.

Motor i prijenos

Toliko smo već toga rekli o sjajnom mercedesovom 2,1-litrenom dizelskom motoru da je svaki novi komentar, zapravo, suvišan. No, red je da se podsjetimo kako je riječ o (uvjetno rečeno) starom Common Railu koji je na tržištu već deset godina i kojeg je u novoj E klasi zamijenio 2-litreni dizelski pogonski stroj. Ista promjena zateći će se pod prednjim poklopcem osvježene C klase te nove A klase. Oba automobila Mercedes-Benz će premijerno predstaviti na ovogodišnjem salonu u Ženevi.

Netko će, možda reći da je motor ovolikog obujma zapravo i prevelik za automobil iz C segmenta i tu bi smo se (djelomično) mogli složiti. No, Mercedes je poznat prema moćnim pogonskim strojevima pa nas ovakva kombinacija ne bi trebala posebno iznenaditi. Unatoč svojim nešto većim dimenzijama, ovaj motor ne opterećuje prednju osovinu dobro uravnotežene A klase pretjerano, a velike zalihe okretnog momenta (300 Nm) i sasvim pristojnih 136 KS itekako je dovoljo za kompaktnu A klasu.

Uz najveću brzinu koja je tijekom ovog testa dosegla 206 km/h (proizvođač: 210 km/h) te ubrzanje od 0 do 100 km/h za koje nam je trebalo 9,1 (8,8) sekundu ovo je i sasvim dovoljno brz automobil. pri tome treba napomenuti da je sustav kontrole trakcije vrlo dobro podešen i ne narušava pretjerano dinamiku vožnje, unatoč velikom okretnom momentu i pogonu na prednje kotače.

Na kraju ovog odlomka spomenimo i potrošnju goriva koja je u gradskoj vožnji iznosila razumnih 8,5 l/100 km, dok smo test završili s prosjekom od 7,6 l/100 km. Doduše, proizvođač obećava vrijednosti od 4,9 i 4,1 l/100 km, no te će vrijednosti postati realnije s početkom primjene WLTP-a, na novoj ediciji A klase.

Za upravljačem

Svidjelo se to nekome ili ne, jer uvjereni smo kako će najzagriženiji poklonici Mercedesa ionako ustvrdjeti da ovo nije "pravi Benz", A klasa se može pohvaliti daleko najboljim podvozjem u dobrom dijelu palete ovog proizvođača, barem u rasponu do S klase. Za ovaj izvrsno izbalansiran automobil, problem je reći tek je li bolji kao kombilimuzina ili kao mala limuzina (CLA) ili pak njezina Shooting Barke izvedba.

Preciznost podvozja, lako predvidivo ponašanje i velika kontrola nad vozilom koju vozač ima zahvaljujući dobro odmjerenim osobinama upravljača neke su od osobina koje A klasu izdižu iznad većine konkurenata u segmentu. Čak i s povećim i solidno snažnim dizelskim motorom pod prednjim poklopcem, ovaj nam automobil neće priuštiti značajnija podupravljanja niti će u bilo kojem trenutku vožnja njime predstavljati naporna za vozača.

U toj priči značajnu ulogu svakako imaju i vrlo dobra sportska sjedala koja potpisuje još jedan njemački specijalist, Recaro. Kombinacija udobnosti i vrhunske potpore tijelu ovih sjedala na visokoj je razini, premda poznavajući standardna mercedesova sjedala koja su itekako dobro oblikovana, ostaje pitanjem je li ovaj sportski Recaro uopće potreban u automobilu sa 136 KS snažnim dizelskim motorom... No, ako ništa, sjedala izgledaju sjajno.

Mercedes ne bi bio to što jest da razina sigurnosti nije vrhunska. Stoga je tu i solidan broj sustava potpore vozaču koji se brinu da putanja u vožnji ostane ispravna, bez obzira na vozača koji se katkada može i malo "zaigrati" za upravljačem. Konačno, tu su i uvjerljive kočnice koje su dovoljno učinkovite da relativno brzo zaustave ovaj 1410 kg težak hatchback.

I na kraju...

Ako je ovo trebao biti naš oproštaj od, još koji tjedan aktualne treće generacije A klase, teško da je mogao proteći bolje. Naime, pored upečatljivo atraktivnih (i ne odveć pristupačnih) AMG izvedbi, upravo je ovakva kombinacija moćnog dizelskog pogona i bogate opreme ono što očekujemo od Mercedes-Benza. Vožnja ovim automobilom predstavlja užitak, performanse su na visini, a praktičnost i svestranost ispred mnogih konkurenata. I na kraju, moramo se osvrnuti na činjenicu da je cijena testirane A klase 200 d WhiteArt Edition, čak i sa svom dodatnom opremom itekako prihvatljiva za jedan automobil iz premium segmenta.

Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
koeficijent otpora zraka Cd = 0,29 (standardna izvedba)
MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni dieselski (OM 651) postavljen naprijed uzdužno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje ventilima, aluminijska glava motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje Common Rail s piezo-brizgaljkama, 1 dvostupanjski turbopunjač, EGR, međuhladnjak, sustav Start & Stop, DPF filter čestica u ispuhu, Euro 6
obujam 2143 cm3
provrt i hod klipa 83,0 x 99,0 mm
omjer kompresije 16,2 : 1
najveća snaga 100 kW (136 KS) između 3200 i 4000 o/min
najveći okretni moment 300 Nm između 1400 i 3000 o/min
specifična snaga 46,7 kW/l (63,5 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač 7G-DCT s dvostrukom spojkom, 7 stupnjeva prijenosa i polugama za promjenu stupnjeva uz upravljač (serijski: ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa)
prijenosni omjeri* I 15,94; II 10,04; III 6,36; IV 4,34; V 3,21; VI 2,50; VII 2,00; hod unazad 13,95; diferencijal 2,39
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, donja trokraka poprečna ramena i jednostruka gornja ramena, stabilizator i pomoćni okvir
stražnji ovjes Višedjelna osovina s uzdužnim i poprečnim ramenima, spiralne opruge, teleskopski amortizeri, stabilizator promjera i pomoćni okvir
upravljač S nazubljenom letvom, progresivni električni servoojačivač
KOČNICE
prednje Ventilirani i poprečno bušeni disk
stražnje Puni disk
oprema ABS, ESP, TCS, Hill Holder, Active Brake Assist
KOTAČI
naplaci Naplaci od lake legure dimenzija 7,5J x 18 (AMG)
pneumatici Dimenzija 225/40 R 18 (na testiranom vozilu: Continental WinterContact TS850P M+S)
oprema Komplet za popravak pneumatika Tirefit
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4355 x 1780 (s retrovizorima: 2022) x 1427 mm
međuosovinski razmak 2699 mm
trag kotača 1535 / 1530 mm (osnovna izvedba)
najmanja udaljenost od podloge 88 mm
prevjesi 936 / 720 mm
kutevi prilazni 11,6° / odlazni 16,5°
krug okretanja 11,0 m
obujam prtljažnika 341 / 1157 dm3
spremnik za gorivo 56 l
MASE
prazno vozilo 1410 kg
najveća dozvoljena 2010 kg
dozvoljeno opterećenje 600 kg
dozvoljeno opterećenje krova 100 kg
dozvoljena masa prikolice 740 kg bez kočnice / 1500 kg s kočnicom
specifično opterećenje 14,1 kg/kW (10,4 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA*
najveća brzina 210 km/h (tvornički podatak), 206 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 8,8 s (tvornički podatak), 9,1 s (test)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 4,9 l/100 km (tvornički podatak), 8,5 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 3,7 l/100 km (tvornički podatak), 6,6 l/100 km (test)
mješovita vožnja 4,1 l/100 km (tvornički podatak), 7,6 l/100 km (test)
autonomija u gradu 1143 km (tvornički podatak), 659 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1514 km (tvornički podatak), 848 km (test)
prosječna emisija co2 103 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 211.611 kn (28.462 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 261.905 kn (35.226 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 2 godine / bez ograničenja broja prijeđenih km
na boju 30 godina
na originalne rez. dijelove 2 godine
pomoć na cesti Mobilno jamstvo: 30 godina / 24h
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Star Import Kovinska 5, 10090 Zagreb - Susedgrad
  •