MG HS 1.5T Luxury: Respektabilan SUV i dio ‘novog vala’ poželjnih kineskih automobila

Najvažniji novi model marke MG vrijednim razmatranja potencijalnih kupaca ne čine samo raskošna oprema i pristupačna cijena, nego i druge kvalitete s kojima se približio etabliranim konkurentima
Kineski automobili još donedavno su se kupovali isključivo zato što su bili znatno jeftiniji od europske/japanske/korejske konkurencije, dok su u svakom drugom pogledu bili takvi da im se zbog cijene moglo ‘progledati kroz prste’. No to se u posljednje vrijeme, odnosno s nekolicinom novih modela tamošnjih marki, počelo značajno mijenjati. ‘Kinezi’ postaju automobili kojima zbog cjenovne pozicije više nije potrebno ‘opraštati’ raznorazne nedostatke, jer ti nedostaci malo po malo nestaju.
Nakon tjedan dana provedenog u najvažnijem novom automobilu marke MG, sve sam sigurniji u tu tvrdnju.
Ne djeluje jeftino
Nova generacija modela HS, lansirana šest godina nakon izvornog, ponajprije se ističe puno zrelijim i sofisticiranijim vanjskim dizajnom nego prije. Pogledajte fotografije. Djeluje ti to vama kao ‘budget’ vozilo na kakva smo navikli od MG-a? Meni ne.
Od prednjeg dijela s ogromnom rešetkom hladnjaka i tankim LED svjetlima do širokom LED svjetlosnom trakom ukrašenog stražnjeg dijela, novi HS izgleda puno zanimljivije nego prije, a odlično se uklapaju i 19-inčni aluminijski kotači. HS-ov dizajn možda nije najmaštovitiji u segmentu, ali neosporno predstavlja značajan napredak u odnosu na prethodnika.
Nova digitalizacija
Sviđa mi se i dojam u unutrašnjosti. Raspored vozačkog okruženja je jednostavan jer i MG očekivano usvaja trend masovne digitalizacije: HS ima dva velika zaslona, jedan za vozača i drugi za infotainment, oba po 12,3 inča ‘spojena’ u jednu cjelinu. Kao što je često slučaj s ovakvim interijerima, međutim, zasloni donekle narušavaju funkcionalnost, pa je za, recimo, upravljanje klimom potrebno ‘napikavati’ po ekranu, što ako činite u vožnji nije samo iritantno nego i narušava sigurnost vožnje.
Softver tvorničkog infotainmenta je jednostavan i jasan, a dodirni zaslon adekvatno responzivan i brz, no ne bih se bunio protiv koje dodatne fizičke tipke za važnije funkcije.
Prostrana sjedala
Što se kvalitete izrade interijera tiče, sve djeluje solidno spojeno i dobro ‘zašarafljeno’, nema škripanja ili ‘cvrčaka’ u vožnji. Jedino što mi se ne sviđa, iako se radi o osobnoj preferenciji te ne predstavlja objektivni nedostatak, jest korištenje umjetne (‘eko’) kože na oblogama vrata, prednjoj konzoli i sjedalima. Ona je dio bogate Luxury opreme koja donosi i automatsku dvozonsku klimu, grijanje prednjih sjedala, električno podešavanje vozačevog sjedala, bežični punjač mobitela, prednje i stražnje parkirne senzore, kameru za pogled od 360 stupnjeva oko vozila, potpuna LED prednja svjetla i niz sustava asistencije. Drugim riječima, sve što je (realno) potrebno.
Posebno su mi se svidjela i prostrana, solidno podupiruća i vrlo udobna prednja sjedala, a iako su ona straga tek nešto manje ugodna, putnici mogu računati na dobru prostranost za noge i glavu, dok se iza električno pokretanih vrata prtljažnika nalazi pohvalno velik prostor od 507 litara.
Daleko traženija benzinska verzija
Iako je dostupan i kao PHEV, ovom prilikom novi HS testirao sam u običnoj benzinskoj izvedbi pokretanoj 1,5-litrenim turbomotorom s opcijskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Četiricilindraš razvija 170 KS i u svakodnevnoj vožnji osigurava vrlo lagodnu i uglađenu vožnju uz dobra ubrzanja u srednjem rasponu okretaja. Dobrih 275 Nm zaslužni su za solidnu elastičnost, pa ne smeta što DCT ima tendenciju rano mijenjati u više stupnjeve prijenosa. Te izmjene provodi očekivano brzo, no se kada odlučnijim unosom papučice gasa zahtijeva ‘kickdown’ za snažnije ubrzanje, mjenjač si uzima trenutak previše za odluku i prebacivanje u niži stupanj, a pritom i turbobenzinac grubljim i glasnijim radom daje do znanja da je pri višim okretajima izvan ‘zone komfora’.
Turbobenzinskom HS-u, drugim riječima, više pristaje opuštenija vožnja u nižem i srednjem rasponu okretaja, koji ionako nudi dobre performanse, a i pritom se i potrošnja može zadržati u razumnim okvirima. Žustrija vožnja u gradskom prometu prosjek lako može približiti dvoznamenkastoj brojci, no uz malo pažnje spušta se na oko 7,5 l/100 km, odnosno na ispod sedam litara na otvorenoj cesti.
Udoban ovjes
Karakteru HS-ova pogonskog sklopa odgovara i meko namješten ovjes koji čak i s 19-inčnim kotačima uspijeva bezbrižno ‘ispeglati’ sve rupe, izbočine i neravnine na koje sam naišao na zagrebačkim ulicama. Ne samo naišao, nego ponekad i namjerno ‘ciljao’. Podatnost kojom izolira putnike od lošije održavanih prometnica rijetkost je u segmentu kompaktnih SUV-a i jedna od najvećih vrlina novog MG-a.
Udobnost ovjesa toliko me ugodno iznenadila da me čak i nije zasmetao kompromis koji ona donosi u pogledu tek prosječnih voznih osobina. Naime, HS tek adekvatno kontrolira gibanja karoserije u zavojima i iako se nikad ne naginje neugodno ili nespretno, također nije jedan od onih SUV-a koje ćete s guštom voziti po planinskoj cesti. Taj dojam potvrđuje i vrlo lagan i ne osobito precizan servoupravljač koji je očito kalibriran za olakšavanje gradske vožnje, odnosno manevriranja i parkiranja.
DCT mjenjač
Sve navedeno ionako nećete ni primijetiti ako vozite normalno, nego tek ako od HS-a počnete tražiti više od onoga za što je namijenjen. U svakodnevnoj vožnji gradom ili tijekom putovanja autocestom, ovo je vrlo ugodan i uglađen automobil.
Novi MG HS jasno je napredovao ne jednu, već nekoliko stepenica iznad prethodnika, a u skladu s time porasla je i cijena. U turbobenzinskoj verziji s DCT mjenjačem i bogatijom Luxury opremom stoji 35.490 eura, što je gotovo na razini nekih poznatijih konkurenata. No kineska marka nudi i vrlo primamljivo jamstvo od sedam godina ili 150.000 kilometara, što mnogim kupcima nije zanemariva vrijednost.
Kao obiteljski automobil za svaki dan i normalnu (nezahtjevnu) vožnju, HS je vrlo zanimljiva opcija. Ističe se prostranošću, bogatom opremom i, ponajprije, udobnošću ovjesa kakva nedostaje kod sličnih modela u segmentu te dokazuje da kineski automobili više nisu privlačni samo radi pristupačne cijene, nego i drugih hvale vrijednih karakteristika.
Tehnički podaci
oblik | SUV s petera vrata i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | benzinski redni, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, start/stop, Euro 6d |
obujam | 1496 cm3 |
najveća snaga | 125 kW (170 KS) pri 5000 o/min |
najveći okretni moment | 275 Nm pri 3000 o/min |
specifična snaga | 83,5 kW/l (113,6 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, DCT mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | MacPherson |
stražnji ovjes | Polukruta osovina |
upravljač | Zupčasta letva s električnim servom |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani diskovi |
stražnje | Diskovi |
oprema | ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Aluminijski 19'' |
pneumatici | Continental WinterContact TS 870 P, dimenzija 255/55 R19 |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4655 x 1890 x 1664 mm |
međuosovinski razmak | 2767 mm |
krug okretanja | 11,5 m |
obujam prtljažnika | 507/1484 l |
obujam spremnika za gorivo | 55 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1675 kg |
najveća dopuštena masa | 2075 kg |
nosivost | 400 kg |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 195 km/h (tvornički podatak) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 9,6 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u mješovitoj vožnji | 7,6 l/100 km (tvornički podatak) |
prosječna emisija CO2 | 173 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 35.490 eura |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 7 godina ili 150.000 km |
protiv prohrđavanja | 7 godina |
pomoć na cesti | MG pomoć na cesti |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Grand Automotive Adriatic d.o.o, Ljubljanska avenija 4, 10090 Zagreb |