Test

MG HS 1.5T Luxury: Respektabilan SUV i dio ‘novog vala’ poželjnih kineskih automobila

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković ponedjeljak, 9. lipnja 2025. u 01:03

Najvažniji novi model marke MG vrijednim razmatranja potencijalnih kupaca ne čine samo raskošna oprema i pristupačna cijena, nego i druge kvalitete s kojima se približio etabliranim konkurentima

Kineski automobili još donedavno su se kupovali isključivo zato što su bili znatno jeftiniji od europske/japanske/korejske konkurencije, dok su u svakom drugom pogledu bili takvi da im se zbog cijene moglo ‘progledati kroz prste’. No to se u posljednje vrijeme, odnosno s nekolicinom novih modela tamošnjih marki, počelo značajno mijenjati. ‘Kinezi’ postaju automobili kojima zbog cjenovne pozicije više nije potrebno ‘opraštati’ raznorazne nedostatke, jer ti nedostaci malo po malo nestaju.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Nakon tjedan dana provedenog u najvažnijem novom automobilu marke MG, sve sam sigurniji u tu tvrdnju.

Ne djeluje jeftino

Nova generacija modela HS, lansirana šest godina nakon izvornog, ponajprije se ističe puno zrelijim i sofisticiranijim vanjskim dizajnom nego prije. Pogledajte fotografije. Djeluje ti to vama kao ‘budget’ vozilo na kakva smo navikli od MG-a? Meni ne.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Od prednjeg dijela s ogromnom rešetkom hladnjaka i tankim LED svjetlima do širokom LED svjetlosnom trakom ukrašenog stražnjeg dijela, novi HS izgleda puno zanimljivije nego prije, a odlično se uklapaju i 19-inčni aluminijski kotači. HS-ov dizajn možda nije najmaštovitiji u segmentu, ali neosporno predstavlja značajan napredak u odnosu na prethodnika.

Nova digitalizacija

Sviđa mi se i dojam u unutrašnjosti. Raspored vozačkog okruženja je jednostavan jer i MG očekivano usvaja trend masovne digitalizacije: HS ima dva velika zaslona, jedan za vozača i drugi za infotainment, oba po 12,3 inča ‘spojena’ u jednu cjelinu. Kao što je često slučaj s ovakvim interijerima, međutim, zasloni donekle narušavaju funkcionalnost, pa je za, recimo, upravljanje klimom potrebno ‘napikavati’ po ekranu, što ako činite u vožnji nije samo iritantno nego i narušava sigurnost vožnje.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Softver tvorničkog infotainmenta je jednostavan i jasan, a dodirni zaslon adekvatno responzivan i brz, no ne bih se bunio protiv koje dodatne fizičke tipke za važnije funkcije.

Prostrana sjedala

Što se kvalitete izrade interijera tiče, sve djeluje solidno spojeno i dobro ‘zašarafljeno’, nema škripanja ili ‘cvrčaka’ u vožnji. Jedino što mi se ne sviđa, iako se radi o osobnoj preferenciji te ne predstavlja objektivni nedostatak, jest korištenje umjetne (‘eko’) kože na oblogama vrata, prednjoj konzoli i sjedalima. Ona je dio bogate Luxury opreme koja donosi i automatsku dvozonsku klimu, grijanje prednjih sjedala, električno podešavanje vozačevog sjedala, bežični punjač mobitela, prednje i stražnje parkirne senzore, kameru za pogled od 360 stupnjeva oko vozila, potpuna LED prednja svjetla i niz sustava asistencije. Drugim riječima, sve što je (realno) potrebno.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Posebno su mi se svidjela i prostrana, solidno podupiruća i vrlo udobna prednja sjedala, a iako su ona straga tek nešto manje ugodna, putnici mogu računati na dobru prostranost za noge i glavu, dok se iza električno pokretanih vrata prtljažnika nalazi pohvalno velik prostor od 507 litara.

Daleko traženija benzinska verzija

Iako je dostupan i kao PHEV, ovom prilikom novi HS testirao sam u običnoj benzinskoj izvedbi pokretanoj 1,5-litrenim turbomotorom s opcijskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Četiricilindraš razvija 170 KS i u svakodnevnoj vožnji osigurava vrlo lagodnu i uglađenu vožnju uz dobra ubrzanja u srednjem rasponu okretaja. Dobrih 275 Nm zaslužni su za solidnu elastičnost, pa ne smeta što DCT ima tendenciju rano mijenjati u više stupnjeve prijenosa. Te izmjene provodi očekivano brzo, no se kada odlučnijim unosom papučice gasa zahtijeva ‘kickdown’ za snažnije ubrzanje, mjenjač si uzima trenutak previše za odluku i prebacivanje u niži stupanj, a pritom i turbobenzinac grubljim i glasnijim radom daje do znanja da je pri višim okretajima izvan ‘zone komfora’.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Turbobenzinskom HS-u, drugim riječima, više pristaje opuštenija vožnja u nižem i srednjem rasponu okretaja, koji ionako nudi dobre performanse, a i pritom se i potrošnja može zadržati u razumnim okvirima. Žustrija vožnja u gradskom prometu prosjek lako može približiti dvoznamenkastoj brojci, no uz malo pažnje spušta se na oko 7,5 l/100 km, odnosno na ispod sedam litara na otvorenoj cesti.

Udoban ovjes

Karakteru HS-ova pogonskog sklopa odgovara i meko namješten ovjes koji čak i s 19-inčnim kotačima uspijeva bezbrižno ‘ispeglati’ sve rupe, izbočine i neravnine na koje sam naišao na zagrebačkim ulicama. Ne samo naišao, nego ponekad i namjerno ‘ciljao’. Podatnost kojom izolira putnike od lošije održavanih prometnica rijetkost je u segmentu kompaktnih SUV-a i jedna od najvećih vrlina novog MG-a.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Udobnost ovjesa toliko me ugodno iznenadila da me čak i nije zasmetao kompromis koji ona donosi u pogledu tek prosječnih voznih osobina. Naime, HS tek adekvatno kontrolira gibanja karoserije u zavojima i iako se nikad ne naginje neugodno ili nespretno, također nije jedan od onih SUV-a koje ćete s guštom voziti po planinskoj cesti. Taj dojam potvrđuje i vrlo lagan i ne osobito precizan servoupravljač koji je očito kalibriran za olakšavanje gradske vožnje, odnosno manevriranja i parkiranja.

DCT mjenjač

Sve navedeno ionako nećete ni primijetiti ako vozite normalno, nego tek ako od HS-a počnete tražiti više od onoga za što je namijenjen. U svakodnevnoj vožnji gradom ili tijekom putovanja autocestom, ovo je vrlo ugodan i uglađen automobil.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Novi MG HS jasno je napredovao ne jednu, već nekoliko stepenica iznad prethodnika, a u skladu s time porasla je i cijena. U turbobenzinskoj verziji s DCT mjenjačem i bogatijom Luxury opremom stoji 35.490 eura, što je gotovo na razini nekih poznatijih konkurenata. No kineska marka nudi i vrlo primamljivo jamstvo od sedam godina ili 150.000 kilometara, što mnogim kupcima nije zanemariva vrijednost.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Kao obiteljski automobil za svaki dan i normalnu (nezahtjevnu) vožnju, HS je vrlo zanimljiva opcija. Ističe se prostranošću, bogatom opremom i, ponajprije, udobnošću ovjesa kakva nedostaje kod sličnih modela u segmentu te dokazuje da kineski automobili više nisu privlačni samo radi pristupačne cijene, nego i drugih hvale vrijednih karakteristika.

Tehnički podaci

oblik SUV s petera vrata i 5 mjesta za putnike
MOTOR  
konstrukcija benzinski redni, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, start/stop, Euro 6d
obujam 1496 cm3
najveća snaga 125 kW (170 KS) pri 5000 o/min
najveći okretni moment 275 Nm pri 3000 o/min
specifična snaga 83,5 kW/l (113,6 KS/l)
PRIJENOS SNAGE  
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, DCT mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa
PODVOZJE  
prednji ovjes MacPherson
stražnji ovjes Polukruta osovina
upravljač Zupčasta letva s električnim servom
KOČNICE  
prednje Ventilirani diskovi
stražnje Diskovi
oprema ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI  
naplaci Aluminijski 19''
pneumatici Continental WinterContact TS 870 P, dimenzija 255/55 R19
DIMENZIJE  
dužina x širina x visina 4655 x 1890 x 1664 mm
međuosovinski razmak 2767 mm
krug okretanja 11,5 m
obujam prtljažnika 507/1484 l
obujam spremnika za gorivo 55 l
MASE  
prazno vozilo 1675 kg
najveća dopuštena masa 2075 kg
nosivost 400 kg
VOZNA SVOJSTVA  
najveća brzina 195 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 - 100 km/h 9,6 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA  
u mješovitoj vožnji 7,6 l/100 km (tvornički podatak)
prosječna emisija CO2 173 g/km
KATALOŠKA CIJENA  
do registracije 35.490 eura
JAMSTVO  
na mehaničke komponente 7 godina ili 150.000 km
protiv prohrđavanja 7 godina
pomoć na cesti MG pomoć na cesti
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU  
  Grand Automotive Adriatic d.o.o, Ljubljanska avenija 4, 10090 Zagreb