Suzuki Ignis 1.2 4WD GLX - Najmanji koji može sve
Da gradski mališani ne moraju biti isključivo kutije na kotačima, sposobne tek da vas odvezu na posao, dokazuje i ovaj svestrani minijaturni Suzuki. S pogonom na sva četiri kotača, štedljivim benzinskim motorom i solidnom opremom, testirani Ignis stvara komplekse mnogim konkurentima
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1242 cm3 / 90 KS / 165 (160) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 5,0 (6,0) l/100 km / 114 g/km |
cijena do registracije | 118.115 kn (15.856 Eur) |
Kako je to uobičajeno kod japanskih automobila, precizno popratiti povijest nekog modela nije odveć lak zadatak. Naime, premda možemo reći da aktualni Ignis predstavlja drugu generaciju suzukijevog modela ovog imena, brojne razlike uvjetovane specifičnostima pojedinih tržišta tu uvode posebnu zbrku. No, kako god bilo, u listopadu 2015. na međunarodnom salonu automobila u Tokiju, svjetlo dana je ugledao aktualni Ignis, dok je njegova EU izvedba predstavljena u Parizu sljedeće godine.
Premda njegovo ime (lat.: "vatra") možda i nije posebno primjereno malom gradskom automobilu, Ignis se (posebno u izvedbi poput testirane) doista ima prilike pohvaliti mnogo čime. Uz činjenicu da se radi o najmanjem automobilu s pogonom na sva četiri kotača dostupnom na našem tržištu, preko štedljivog benzinskog motora pa do vrlo bogate opreme za jedan tako mali model, Ignis će uspješno opravdati činjenicu da njegova cijena i nije odveć skromna. No, krenimo redom.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Aktualni je suzukijev Ignis tek jedan u dugom nizu automobila oko čijeg se izgleda "lome koplja" raznorazni poznavatelja ili štovatelja automobila. Dakako, ukusi su vrlo osobna stvar, a mi možemo zaklučiti da je Ignis simpatični automobilčić izgleda dovoljno upečatljivog da ga zapamtite već na prvi pogled. Tome, u znatnoj mjeri, pridonosi i atraktivna narančasta boja karoserije.
O dizajnu ovog automobila Suzuki ima štošta za reći, posebno kada su u pitanju estetski detalji koji svoje podrijetlo vuku s nekih prijašnjih modela ovog proizvođača. Ipak, jedan od tih detalja nam je posebno upao u oči - krovni C nosač s tri kose linije, preuzet izravno kao detalj s modela Fronte Coupe iz 1971. kojeg je, doduše, dizajnirao Giugiaro (ovaj se detalj ponavlja i pri dnu središnje konzole). Mišljenja smo da je upravo taj detalj, odn. velika limena površina krovnog C nosača najlošiji estetski element aktualnog Ignisa.
Pri pogledu otraga, pak, upečatljiv dojam ostavljaju uvjerljivo široki blatobrani čija je estetska logika jasna - naglašavaju dojam stabilnosti vozila što je svakako zgodan detalj. Ostaje tek pitanjem da je cijela karoserija široka koliko su i sami blatobrani, bi li u interijeru Ignisa i u njegovom prtljažniku ostalo više mjesta? Uđimo u unutrašnjost.
Činjenicom jest da je doista mali broj proizvođača koji će se (u B segmentu) ovoliko potruditi oko interijera. OK, testirali smo najopremljeniji Ignis, no moramo primijetiti da su višebojne armature i detalji izvedeni u boji karoserije doista znatno podigli dojam unutrašnjosti, čak i pored činjenice da je većina onoga što nas je okruživalo izvedena od "obične" tvrde plastike. Zgodan je i uzorak na tkanini sjedala koja solidno odrađuju svoju ulogu, s naglašenom udobnošću na prvom mjestu. Dakako, mi bi smo više uživali u nešto naglašenijoj potpori tijelu, no kakvi bi smo to novinari bili da nemamo prigovora...
S obzirom na 2435 mm međuosovinskog razmaka, Suzukiju je doista uspjelo osloboditi mnogo mjesta na stražnjim sjedalima, predviđenim za dvije osobe. Dakako, i kod ovog je automobila prednost dana mjestu otraga, pred obujmom prtljažnika. Naime, pored dovoljno prostora za koljena, linija krova će osigurati i dovoljno mjesta za više osobe. Prtljažnik je, pak, s obujmom od 204 dm3 (izvedba s pogonom na prednje kotače nudi 260 dm3) sasvim dovoljan za uobičajene gradske potrebe - odlazak u kupovinu i tome slično. Uz to, naslon stražnjih sjedala je podesiv prema dužini (u izvedbi s pet mjesta nema ovog podešavanja) čime se zapremnina prtljažnika može povećati.
Serijska i dodatna oprema
Paket opreme GLX (točnije, GLX AAC) najbogatiji je u ponudi suzukijevog Ignisa i, kombiniran s pogonom na sva četiri kotača, ovo je ujedno i model sa samog vrha ponude. Za početak, serijsku sigurnosnu opremu predstavljaju ESP, šest zračnih jastuka, dva ISOFIX priključka, sustav pomoći pri vožnji niz strminu, Hill-holder, prednja svjetla za maglu, sustav autonomnog kočenja...
Za komfor će se pobrinuti automatski klima uređaj, napredni infotainment sustav s USB i AUX priključcima te Bluetooth povezivošću, tempomat, elektropodizači svih prozora (ipak, samo je onaj kod vozača automatski) te kožom obloženi obruč upravljača.
Konačno, za estetiku testiranog Ignisa GLX su, pored već opisanih detalja u interijeru, zaslužni metalik boja (uključena u cijenu vozila), naplaci od lake legure, obrubi blatobrana koji naglašavaju robusnost te Chrome-look detalji na karoseriji. Testirani automobil nije imao dodatne opreme.
Motor i prijenos
Suzukijev 1,2-litreni benzinski 4-cilindrični motor K12C predstavljen je 2014. godine i svoje je mjesto isprva našao pod prednjim poklopcem Swifta te potom i Balena. Riječ je o dosta klasičnom 16V benzincu, no koji krije jednu tajnu - Dualjet tehnologiju. Naime, ovaj je motor opremljen s dvije brizgaljke po cilindru. Testirani se pogonski stroj tako odlikuje najvećom snagom od 66 kW (90 KS) pri 6000 o/min kao i najvećim okretnim momentom od 120 Nm pri 4400 o/min.
Prvo što nam je upalo u oči je naglašeno niska potrošnja ovog pogonskog stroja. Naime, zahvaljujući doista maloj masi Ignisa (težak je tek 945 kg), ovaj je ne pretjerano opterećeni benzinac (72,5 KS/l) izbjegao klasičnu boljku downsizinga - potrebu za visokim okretajima i shodno tome, povišenu potrošnju goriva. Tako smo tijekom našeg testa zabilježili doista umjerenih 6,5 l/100 km u gradskoj vožnji, da bi naše druženje s Ignisom završilo prosjekom od uvjerljivih 6,0 litara.
Pri tome je Ignis 1.2 4WD GLX sasvim dovoljno živahan automobil, što treba zahvaliti i pametno proračunatim omjerima 5-stupanjskog ručnog mjenjača čija je ručica solidne preciznosti. Govorimo li o prijenosu, recimo i kako je Ignis 4WD opremljen središnjom visko-spojkom, a stražnji je diferencijal "ukrao" ranije spomenutih 56 litara obujma prtljažniku.
Za upravljačem
Premda malenih dimenzija, Ignis nam je za upravljačem brzo pokazao kako se radi o doista odraslom automobilu. Njegove skromne dimenzije i relativno visoka karoserija (3700 x 1690 x 1595 mm) diktiraju dobar dio osobina koje ćemo osjetiti za upravljačem. Ipak, ovo nije neki posebno brz automobil pa činjenica da je međuosovinski razmak kratak ne predstavlja razlog za bojazan.
S druge strane, Ignis je (ne)očekivano precizan. Njegovo podvozje, podešeno s udobnošću kao osnovnom idejom ipak je dovoljno "poslušno", a tu je i dosta uvjerljiv upravljač. Sve zajedno rezultiralo je automobilom koji je zanimljiv u vožnji. A, još ako vam se pod kotačima nađe malo snijega, zabavi neće biti kraja. Dakako, pogon na sva četiri kotača ovdje je prvenstveno prisutan kao dodatak sigurnosti nego li argument za kakvu sportsku vožnju.
Ignis se temelji na novoj platformi marke koja je omogućila 10 posto veću krutost karoserije te 15 posto manju masu u odnosu na prethodnika. Također, zanimljivo je da Ignis ima gotovo pravu šasiju koja djelomično nosi prednji i stražnji ovjes te je, očito, dijelom odgovorna za dobra vozna svojstva ovog automobila. Također, u osnovnoj izvedbi Ignis s pogonom na sva četiri kotača ima 10 mm uži trag stražnjih kotača, u usporedbi s 2WD modelom. Pazilo se doista na sve i takva je posvećenost detaljima svojstvena Suzukiju.
I na kraju...
Bogato opremljeni gradski mališan pokretan štedljivim benzinskim motorom i opremljen pogonom na sva četiri kotača. Hmmm... Zvuči kao da bi to trebala biti uobičajena pojava na cestama, no Suzuki je upravo taj koji nas svako toliko iznenadi nekim modelom. Nerijetko, ta se iznenađenja pretvore u bestsellere.
Ignis 1.2 4WD GLX predstavlja sam vrh ponude ovog modela i uz cijenu od gotovo 16 tisuća Eura zasigurno nije najjeftiniji automobil u segmentu. Ipak, uzmemo li u obzir što sve ovaj mališan nudi, cijena i nije toliko visoka. Pogon na sva četiri kotača je, pri tome, uvjerljivi highlight ovog automobila i njega bi uz Ignis trebalo birati bez iznimke.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
---|---|
oblik | Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 4 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | 4-cilindrični redni benzinski (Dualjet K12C), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, elektroničko ubrizgavanje s 2 brizgaljke po cilindru, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, recirkulacija ispušnih plinova (EGR), Euro 6 |
obujam | 1242 cm3 |
provrt i hod klipa | 73,0 x 74,2 mm |
omjer kompresije | 12,5 : 1 |
najveća snaga | 66 kW (90 KS) pri 6000 o/min |
najveći okretni moment | 120 Nm pri 4400 o/min |
specifična snaga | 53,1 kW/l (72,5 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Stalni pogon na sva četiri kotača (AllGrip) sa središnjom visko-spojkom i automatskom raspodjelom momenta, ručni mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa |
prijenosni omjeri | I 3,55; II 1,90; III 1,24; IV 0,91; V 0,72; hod unazad 3,27; diferencijal 4,47 |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena i stabilizator |
stražnji ovjes | Polukruta torzijska osovina s uzdužnim ramenima, teleskopski amortizeri, spiralne opruge i stabilizator |
upravljač | S nazubljenom letvom, električni servoojačivač |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk |
stražnje | Bubanj |
oprema | ABS, EBD, BAS, ESP, Hill-holder (sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici), HDC (sustav pomoći pri spuštanju niz strminu) |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lake legure dimenzija 6,5J x 16 |
pneumatici | Dimenzija 175/60 R 16 (na testiranom vozilu: Bridgestone Ecopia EP150) |
oprema | Komplet za popravak pneumatika |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 3700 x 1690 x 1595 mm |
međuosovinski razmak | 2435 mm |
trag kotača | 1460 / 1460 mm |
najmanja udaljenost od podloge | 180 mm |
krug okretanja | 9,4 m |
obujam prtljažnika | 204 / 1086 dm3 |
spremnik za gorivo | 30 l |
MASE | |
prazno vozilo | 945 kg |
najveća dozvoljena | 1330 kg |
dozvoljeno opterećenje | 385 kg |
dozvoljena masa prikolice | 400 kg bez kočnice / 1000 kg s kočnicom |
specifično opterećenje | 14,3 kg/kW (10,5 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 165 km/h (tvornički podatak), 160 km/h (test) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 11,9 s (tvornički podatak), 12,2 s (test) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 5,9 l/100 km (tvornički podatak), 6,5 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 4,5 l/100 km (tvornički podatak), 5,8 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 5,0 l/100 km (tvornički podatak), 6,0 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 508 km (tvornički podatak), 462 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 666 km (tvornički podatak), 517 km (test) |
prosječna emisija co2 | 114 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 118.115 kn (15.856 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 3 godine / 100.000 km |
na originalne rez. dijelove | 3 godine |
pomoć na cesti | Suzuki asistencija 24h / 3 godine |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
IM Autotrade Holding Prisavlje 2, 10000 Zagreb |