NHTSA donosi nove propise o audioviuzalnim upozorenjima za sve sigurnosne pojaseve u vozilu
Pedeset godina nakon početnog uvođenja obveznog korištenja sigurnosnih pojaseva, američka Nacionalna uprava za sigurnost cestovnog prometa uvodi nova pravila za upozorenja o korištenju sigurnosnih pojaseva u putničkim vozilima
Prema novim propisima NHTSA-e, sva nova putnička vozila koja se prodaju u Sjedinjenim Američkim Državama morat će imati poboljšana upozorenja za prednje sigurnosne pojaseve do 1. rujna 2026. te upozorenja za stražnje sigurnosne pojaseve do 1. rujna 2027. Ovi zahtjevi proširuju postojeće savezne standarde koji su prethodno zahtijevali upozorenja samo za vozačevo sjedalo.
Uvjerljivi statistički podaci
Odluka o uvođenju novih pravila temelji se na uvjerljivim statističkim podacima. Unatoč visokoj općoj stopi korištenja sigurnosnih pojaseva, gdje se 91,9 % putnika na prednjim sjedalima veže tijekom dnevnih vožnji u 2023. godini, gotovo polovica svih prometnih nesreća sa smrtnim ishodom uključuje putnike koji nisu bili vezani. U 2022. godini približno 25.420 putnika u vozilima izgubilo je život u nesrećama, pri čemu oko 50 % tih smrtnih slučajeva uključuje osobe koje nisu koristile sigurnosne pojaseve.
Novi sustavi upozorenja
NHTSA procjenjuje da će novi sustavi upozorenja, nakon potpune implementacije, spriječiti više od 500 ozljeda i spasiti oko 50 života godišnje. Novi zahtjevi osmišljeni su za povećanje korištenja sigurnosnih pojaseva na svim sjedalima. Za prednja sjedala pravilo nalaže audioviuzalno upozorenje pri pokretanju vozila u trajanju od 90 sekundi. Za stražnja sjedala bit će potrebno vizualno upozorenje pri pokretanju koje će vozača informirati o statusu stražnjih sigurnosnih pojaseva u trajanju od najmanje 60 sekundi. Dodatno, audiovizualno upozorenje o promjeni statusa upozorit će putnike ako se stražnji sigurnosni pojas odveze tijekom vožnje.
Primjena se na širok raspon vozila
Ovi propisi primjenjuju se na širok raspon vozila, uključujući osobne automobile, kamione, većinu autobusa i višenamjenska putnička vozila s bruto težinom od četiri i pol tone ili manje. Uz zahtjeve za upozorenja o sigurnosnim pojasevima, NHTSA je također finalizirala pravila koja zahtijevaju automatske sustave kočenja u nuždi kao standardnu opremu do 2029. godine.