Novi zagrebački tramvaji imat će USB utičnice i baterije za vožnju u slučaju nestanka struje
Nekoliko će tehnoloških noviteta obilježiti novu generaciju tramvaja, koje će Gradu Zagrebu i ZET-u isporučiti Končar. Prvi od njih isporučen je ovog tjedna i službeno predstavljen prije testiranja
Tvrtka Končar-električna vozila d.d. isporučila je Gradu Zagrebu prvi potpuno novi moderni niskopodni tramvaj NT2400. on je službeno predstavljen javnosti, a prije službenog uključenja na redovne linije provest će se faza ispitivanja i testiranje u realnim uvjetima na zagrebačkim ulicama. Riječ je o prvom od ukupno 40 ugovorenih novih tramvaja tog tipa, objavili su iz Grada.
Tehnološki noviteti
Predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović najavio je kako očekuje da novi tramvaj bude u redovnom prometa za dva do tri tjedna. "NT2400 ima potpuno novi dizajn. Pouzdaniji je i moderniji od svih dosadašnjih tramvaja. Nabavkom ovih tramvaja poboljšat ćemo kvalitetu javnog prijevoza u Zagrebu i putnicima osigurati veću udobnost i sigurnost", kazao je Bogdanović.
S tehničke strane, tramvaj NT2400 dužine je 20,8 metara i ima kapacitet prijevoza od 115 putnika, uključujući 27 sjedećih mjesta. Maksimalna brzina mu iznosi 70 km/h, pa bi mogao i ubrzati promet na zagrebačkim ulicama. Tramvaj je opremljen videonadzorom, USB priključcima za punjenje mobitela (utori su USB tipa A i C) te sustavom za brojanje putnika. Očekivani vijek eksploatacije je 35 godina.
Tramvaj NT 2400 dizajniran je s niskopodnim ulazom, čime se olakšava ulazak i izlazak putnicima, uključujući osobe s invaliditetom i roditelje s dječjim kolicima. Posebna platforma za ulaz invalidskih kolica smještena je u zoni drugih vrata, osiguravajući dodatnu pristupačnost. Sustav najave stajališta i novi displeji pružaju putnicima pravovremene informacije o trasi i stajalištima.
Dodatno, opremljen je baterijama koje se regenerativno pune tijekom kočenja, čime se smanjuje potrošnja električne energije. No, to također omogućava tramvaju da nastavi vožnju u slučaju kvara na naponskoj mreži, tj. ako u njoj nestane struje. U tom slučaju može, objavljeno je, autonomno prijeći "kraću udaljenost". Za putnike će sve navedeno značiti sigurniju, udobniju, pouzdaniju i ekološki prihvatljiviju vožnju.