ZET nakon više od pola stoljeća povlači iz prometa legendarne 'bikove'
TMK201 razvijen je specifično za potrebe ZET-a i iako je kroz pola stoljeća vozio na različitim linijama, proteklih ga se godina moglo vidjeti najčešće na liniji 'dvojke'

Nakon više od 50 godina službe, legendarni zagrebački tramvaji TMK201 s prikolicama TP1, poznatiji inače pod nadimkom “bikovi”, službeno se povlače iz prometa u nedjelju, 15. lipnja. Time završava jedno od najdužih razdoblja kontinuirane upotrebe iste generacije tramvaja u povijesti zagrebačkog javnog prijevoza.
Naime, bikovi su se proizvodili u tvornici Đuro Đaković u Slavonskom Brodu, a na zagrebačkim su tračnicama prvi puta osvanuli 25. siječnja 1974. Od tada su ovi tramvaji postali ikona gradskog prometa, ponajviše zbog svoga karakterističnog zvuka i trodijelnim kompozicijama koje su prevozile i do 300 putnika.
Bikove se kroz godine moglo vidjeti na linijama 2, 9, 11 i 12.
Iz ZET-a ističu da je TMK201 bio prvi zagrebački tramvaj s okretnim postoljima i pneumatskim sustavom, što ga je činilo tehnološko naprednim za svoje vrijeme. Međutim, bikovi više ne zadovoljavaju standarde suvremenog javnog prijevoza kao što su visoki pod, uska vrata i klimatizacija, zbog čega se na koncu i povlače iz prometa.
Bikovi će do 13. lipnja prometovati na linijama 2 i 12, u subotu 14, lipnja na liniji 11, a u nedjelju 15. lipnja će ih se posljednji puta vidjeti na stajalištima linije 9.
„Ipak, ovo neće biti potpuni oproštaj jer će u svrhu očuvanja industrijsko-tehničke baštine, jedna kompozicija biti obnovljena i zadržana kao dio povijesnog fonda ZET-a te će povremeno biti uključivana u promet na muzejskoj liniji 21“, napominju iz ZET-a.