Svjetla vozila hitnih službi zbunjuju automatizirane sustave vožnje
Nedavno istraživanje otkrilo je potencijalnu opasnost u automatiziranim sustavima vožnje koji se temelje na kamerama kada su izloženi treperećim svjetlima vozila hitnih službi. Ovaj fenomen, nazvan "digitalni epileptički napadaj" ili "epileptičar", može imati poguban utjecaj na sigurnost na cestama
Znanstvenici sa Sveučilišta Ben-Gurion u Negevu i tvrtke Fujitsu Limited proveli su studiju o utjecaju svjetala vozila hitnih službi na automatizirane sustave vožnje. Njihovi nalazi sugeriraju da trepereća svjetla mogu uzrokovati oscilacije u sposobnosti sustava da identificira objekte na cesti, posebno u uvjetima slabog osvjetljenja.
Studija je koristila pet komercijalnih automatiziranih sustava vožnje ugrađenih u nadzorne kamere i četiri detektora objekata otvorenog koda. Iako istraživači nisu mogli testirati specifične komercijalne sustave poput Teslinog Autopilota, njihov rad potaknut je izvješćima o sudarima Teslinih vozila sa stacioniranim vozilima hitnih službi između 2018. i 2021. godine.
Softversko rješenje "Caracetamol"
U najgorim slučajevima, automatizirani sustavi vožnje možda neće prepoznati druga vozila ili prepreke kada su prisutna vozila hitnih službi, što potencijalno može dovesti do nesreća. Američka nacionalna uprava za sigurnost cestovnog prometa (NHTSA) također je ranije priznala da neki napredni sustavi za pomoć vozaču nisu prikladno reagirali na trepereća svjetla hitnih službi u određenim okolnostima.
Istraživači su predložili softversko rješenje nazvano "Caracetamol", dizajnirano za poboljšanje preciznosti detektora objekata u prepoznavanju vozila s treperećim svjetlima hitnih službi. Iako eksperimentalan, znanstvenici preporučuju rigorozna testiranja i validaciju automatiziranih sustava vožnje da se riješi fenomen "digitalnog epileptičkog napadaja".