Maserati ima najbrži autonomni automobil na svijetu, postigao čak 318 km/h
Posebno prilagođeni Maserati MC20 Coupé postigao je novi svjetski brzinski rekord za automobile bez vozača, a cilj tima koji razvija tehnologiju automatizirane vožnje jest podići sigurnost prometa

U sklopu automobilističkog događanja 1000 Miglia Experience Florida, održanoga u Svemirskoj bazi Kennedy na Cape Canaveralu, talijanska je marka Maserati oborila svjetski rekord za najbrži automobil kojim je upravljala – autonomna umjetna inteligencija. Učinili su to uz pomoć tima Indy Autonomous Challenge i Politehničkog sveučilišta iz Milana, a kao dio projekta MOST talijanskog Nacionalnog centra za održivu mobilnost.
Oborena dva vlastita rekorda
Na 4,5 kilometra dugoj poletno-sletnoj pisti baze Kennedy, prilagođenoj za slijetanje Space Shuttlea, posebno je prilagođeni Maserati MC20 Coupé uspio postići brzinu od 318 km/h, dok u njemu nije bilo – nikoga. Automobilom je upravljao sustav autonomne vožnje izrađen posebno za te potrebe. Tim je pothvatom oboren dosadašnji rekord, koji je iznosio 310 km/h, a bio je postignut u travnju 2022. godine autonomnim trkaćim bolidom IAC AV-21. I iza tog je rekorda stajao isti tim kao i ovog puta.
Obaranje brzinskog rekorda automobilom iz serijske proizvodnje još je impresivnije, jer je rekord za tu klasu autonomnih vozila do sada iznosio 285 km/h. Pogađate – i njega je držala ista talijanska ekipa s istim modelom Maseratija. Ovo postignuće pokazuje robusnost i pouzdanost algoritama razvijenih za autonomnu vožnju, poručili su odgovorni za nove rekorde.
Cilj je brza autonomna vožnja autocestom
"Ovi svjetski brzinski rekordi puno su više od puke demonstracije tehnologije budućnosti; guramo AI softver za vožnju i robotski hardver do apsolutnog ruba. Čineći to s cestovnim automobilom pomažemo u prijenosu znanja iz autonomnog utrkivanja kako bismo omogućili sigurnu, održivu i brzu autonomnu mobilnost na autocestama", rekao je Paul Mitchell, prvi čovjek Indy Autonomous Challengea.
"Cilj testova velike brzine je procijeniti ponašanje robotskih vozača u ekstremnim uvjetima. Ovi sustavi umjetne inteligencije testirani su u serijskim vozilima pri legalnim cestovnim brzinama u utrkama Indy Autonomous Challenge od 2021. Proveden u kontroliranom okruženju bez ljudskog vozača, test procjenjuje stabilnost, robusnost i vrijeme reakcije umjetne inteligencije, u konačnici povećavajući sigurnost u situacijama urbane mobilnosti pri malim brzinama", objašnjava znanstveni direktor projekta i direktor Odjela za elektroniku, informaciju i bioinženjering na Politecnico di Milano, prof. Sergio Matteo Savaresi.
Timovi najavljuju da će nastaviti raditi na razvoju naprednih tehnologija za komercijalizaciju autonomnih "vozača" te sustava za aktivnu pomoć vozačima. Krajnji im je cilj riješiti izazove koji postoje u stvarnom svijetu, pomaknuti granice inovacija ali i povećati sigurnost – kao na cestama tako i na trkaćim pistama.